• Trinity78

Säga till om folk stavar rejält fel? Löjligt att man inte får säga till om det!

MuminMy: Trevligt att du tittade in.
    Reality is a bore
  • Trinity78

Men seriöst! Snälla, läs vad det är vi skriver! Eller vill ni helt enkelt inte förstå?? Vi säger ju att vi inte vill hacka på dyslektiker eller hacka på nån i allmänhet! Vi vill ju bara att man ska få kunna vänligt och hjälpsamt påpeka stavfel om det stör förståelsen!!

Reality is a bore
  • Trinity78
    Junija skrev 2006-03-30 15:53:44 följande:
    Ni som påpekar stavningsfel i diskussionerna; gör ni även det irl, om någon pratar lite dålig svenska, har lite dåligt uttal, stammar etc?
    Vad är det egentligen du vill, Junija? Ingenting vi säger verkar ju bita på dig så ärligt talat har jag ingen lust att hålla på att upprepa mig längre.
    Reality is a bore
  • Trinity78
    lilla mej skrev 2006-03-30 16:46:22 följande:
    men ni kan lika garna lagga ner for man faaaaaar inte ratta nagons fel stavningar har okokokokokookkkkk!!
    Va?
    Reality is a bore
  • Trinity78

Vad tråkigt att vi inte längre kan hålla en vuxen nivå på den här diskussionen.

Reality is a bore
  • Trinity78
    smultronbubbla skrev 2006-04-11 15:37:18 följande:
    Bra skrivet Erika
    Intressant att ni tycker att det är bra skrivet när det strider mot FLs regler.
    Reality is a bore
  • Trinity78
    smultronbubbla skrev 2006-04-11 15:55:41 följande:
    trinity78Hennes inlägg strider verkligen inte mot reglerna! Däremot strider man mot fl:s regler om man kommenterar folks stavning...
    Man får inte skriva s.k. "skaffa dig ett liv"-inlägg. Läs reglerna.
    Reality is a bore
  • Trinity78
    Erika skrev 2006-04-11 16:10:32 följande:
    Ok, sorry. Jag fick visst inte skriva att språkpoliser borde skaffa sig ett eget liv, det är visst mot reglerna........att vissa bara orkar/E
    Det är ju den nivån det har blivit i den här tråden.
    Reality is a bore
  • Trinity78
    smultronbubbla skrev 2006-04-11 16:42:41 följande:
    TrinityMan får inte kommentera folks stavning. Läs reglerna.
    Jag är väl medveten om vad det står i reglerna. Därför kommenterar jag inte heller folks stavning även om jag skulle vilja. Det är skillnad på att diskutera en regels för- eller nackdelar och på att bryta mot dem i praktiken.
    Reality is a bore
  • Trinity78
    smultronbubbla skrev 2006-04-11 16:51:42 följande:
    Ni får säga att det är löjligt att man inte får påpeka folks stavning, men vi få inte diskutera hur löjligt det är just att kommentera folks stavning?
    Självklart får ni det! Håll det bara på en vettig nivå med sakargument och skriv inte såna saker som "skaffa er ett liv", "fattar inte att ni orkar bry er" eller likande.
    Reality is a bore
  • Trinity78
    smultronbubbla skrev 2006-04-11 17:02:07 följande:
    Jag tycker visserligen inte det är bättre att förlöjliga människor som blir sårade av att få sin stavning kommenterad.
    Ingen har pratat något om att förlöjliga nån annan! Konstruktiv kritik är inte samma sak. Visst, alla kan inte uttrycka sig diplomatiskt men det har aldrig varit tal om i den här tråden att förnedra eller se ner på människor som skriver fel.
    Reality is a bore
  • Trinity78
    Åsa D skrev 2006-04-11 17:43:15 följande:
    Lilla mej: Helt rätt!!!Är man osäker på hur ett ord stavas, så frågar man själv...
    Det är så intressant att läsa hur ni resonerar. Ni tycker att "vi" gör fel eftersom enligt er så vill inte "alla" bli rättade. Ändå finns det ett antal inlägg i den här tråden som t.ex. det av Splach där de skriver att de faktiskt uppskattar hjälpen. Varför får ni göra såna generaliseringar när inte vi får det?
    Reality is a bore
  • Trinity78
    Blåkråka skrev 2006-04-12 08:05:22 följande:
    Man kan ge konstruktivkritik till en dyslektiker tills man spyr, men det går ändå inte in. Det är som att säga till en blind att det är blå, det är röd och minns nu vilket färg det heter och är!!!!! Och om du inte ser det nästa gång så är du nog bra korkad!
    Tydligen så finns det ju visst de som blir hjälpta av det. Se föregående sida.
    Reality is a bore
Svar på tråden Säga till om folk stavar rejält fel? Löjligt att man inte får säga till om det!