• Anonym (Hoppla!)

Vad attraheras du, kvinna, först av?

Första intrycket är viktigt och vad är det du lägger märke till först, som du vet att du tänder till på om det är den rätta vad det nu kan vara.

När du sitter på bussen och det glider in en kille som har det där rätta leendet. Skriv gärna och berätta. Det ska bli kul att få se resultatet!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad attraheras du, kvinna, först av?
  • Anonym (gg)

Humor och blickar, intelligens.

• Anonym (g)

Utseendet i sin helhet är ju det första som syns när man möter en annan människa. Kollar vikt, kroppsbyggnad och ansikte för att se om mannen utstrålar fysisk hälsa.

Sen registrerar jag även kroppsspråk, gångstil, hållning och mimik. För att kunna avgöra om det är en normal man jag tittar på eller om han har nåt avvikande (röd flagga) över sig.

• Anonym (Kroppsspråk/utstrålning)

Är faktiskt inte helt säker så antar att det är något specifikt med kroppsspråket eller allmäna utstrålningen som individen har. För om jag tänker igenom de människor som jag funnit lite extra attraktiva, så där vid en första anblick, så kan jag konstatera att de har varit extremt olika i utseende. Samma om jag tänker igenom de jag dejtat eller fått känslor för. Har varit en blandning av allt från övervikt till super vältränade och allt där emellan. Långa, korta ....stilar och frisyrer, ja en salig blandning helt enkelt....

Så antar att det är något annat en fysiska attribut som drar till sig min uppmärksamhet helt enkelt. 

• PunkPyret

Skägg är väl det manligaste som finns? Men det saknas bland alternativen så jag har inte röstat. Riktigt skägg alltså, inte 2- 3-dagars stubb.

• Anonym (A)

Varför finns inte intelligens som alternativ?  Det är det som attraherar mig mest. Visst kan jag se att någon är konventionellt snygg men det faktiskt inte det viktigaste för mig. Den attraktionen dör fort om personen är omogen och okunnig. 

Lite roligt att ett alternativ är fordon. Det är nog rätt få kvinnor som bryr sig om sådant. Typiskt män att tro det,

• Anonym (g)
    Anonym (A) skrev 2024-06-15 00:27:41 följande:

Varför finns inte intelligens som alternativ?  Det är det som attraherar mig mest. Visst kan jag se att någon är konventionellt snygg men det faktiskt inte det viktigaste för mig. Den attraktionen dör fort om personen är omogen och okunnig. 

Lite roligt att ett alternativ är fordon. Det är nog rätt få kvinnor som bryr sig om sådant. Typiskt män att tro det,

Intelligens är ju inte det första man lägger märke till hos en annan människa? Inte någon man möter ute i verkliga livet iaf. Där lägger man först märke till det visuella.

Situationer där intelligensen märks först är väl isåfall i skrifter online där inga bilder finns på personen om det var detta du syftade på? 
  • Anonym (A)
    Anonym (g) skrev 2024-06-15 00:41:54 följande:
    Intelligens är ju inte det första man lägger märke till hos en annan människa? Inte någon man möter ute i verkliga livet iaf. Där lägger man först märke till det visuella.

Situationer där intelligensen märks först är väl isåfall i skrifter online där inga bilder finns på personen om det var detta du syftade på? 

Nej, jag kan notera att en person ser bra ut men attraktionen uppstår i samtalet. Intelligens märks fort , inte minst i personens humor, snabbtänkthet, associationer och slutsatser. Det är då jag blir attraherad även fysiskt. 

Det finns en sådan man i mitt liv som håller mig på tå intellektuellt och det är galet attraktivt. 

Jag påstår inte att det är så för alla men jag fungerar så.

Ska jag nämna något rent fysiskt som jag kan reagera på så är det ögonen och blicken. 

• Anonym (g)
    Anonym (A) skrev 2024-06-15 01:12:07 följande:

Nej, jag kan notera att en person ser bra ut men attraktionen uppstår i samtalet. Intelligens märks fort , inte minst i personens humor, snabbtänkthet, associationer och slutsatser. Det är då jag blir attraherad även fysiskt. 

Det finns en sådan man i mitt liv som håller mig på tå intellektuellt och det är galet attraktivt. 

Jag påstår inte att det är så för alla men jag fungerar så.

Ska jag nämna något rent fysiskt som jag kan reagera på så är det ögonen och blicken. 

Jo, men nu syftade ju trådstartaren på det allra första intrycket män ger när de möter en kvinna och utseendet syns ju ganska omgående, sen kommer personlighetsdragen när männen börjar tala för sig och få mer liv så att säga. 

Tolkar det själv som att TS vill veta vad kvinnor märker allra först i mannens yttre attribut. 
    Självklart attraheras kvinnor även av positiva personlighetsdrag som intelligens, social förmåga och medmänsklighet.
  • Anonym (g)
    Anonym (g) skrev 2024-06-11 23:04:39 följande:

Utseendet i sin helhet är ju det första som syns när man möter en annan människa. Kollar vikt, kroppsbyggnad och ansikte för att se om mannen utstrålar fysisk hälsa.

Sen registrerar jag även kroppsspråk, gångstil, hållning och mimik. För att kunna avgöra om det är en normal man jag tittar på eller om han har nåt avvikande (röd flagga) över sig.

Ville lägga till en punkt här - kläder. Dessa säger också en del om mannens personlighet.

Det spelar ingen roll om mannen skulle ha naturligt snygga drag i ansiktet eller världens mest sociala utstrålning. Är han klädd i trasiga paltor eller har smutsiga fläckar på kläderna så skvallrar det ganska tydligt om en slashas som försummar en väsentlig del av detta med hygien.

Hel och ren är att föredra. Och en bonus vore om han vet hur man färgmatchar. Folk som inte kan detta ger ibland ett lite ostädat intryck. 
Svar på tråden Vad attraheras du, kvinna, först av?