• Anonym (Hoppla!)

Vad attraheras du, kvinna, först av?

Första intrycket är viktigt och vad är det du lägger märke till först, som du vet att du tänder till på om det är den rätta vad det nu kan vara.

När du sitter på bussen och det glider in en kille som har det där rätta leendet. Skriv gärna och berätta. Det ska bli kul att få se resultatet!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad attraheras du, kvinna, först av?
  • Anonym (A)
    Anonym (g) skrev 2024-06-15 01:27:10 följande:
    Jo, men nu syftade ju trådstartaren på det allra första intrycket män ger när de möter en kvinna och utseendet syns ju ganska omgående, sen kommer personlighetsdragen när männen börjar tala för sig och få mer liv så att säga. 

Tolkar det själv som att TS vill veta vad kvinnor märker allra först i mannens yttre attribut. 
    Självklart attraheras kvinnor även av positiva personlighetsdrag som intelligens, social förmåga och medmänsklighet.
    Nja, alternativen humor och komplimanger finns ju med så TS kan inte ha menat enbart det yttre.
  • Anonym (Hoppla!)

Inser att skägg saknas, my bad!
    Kanske rent av kroppsbehåring.
    Men gällande intelligens så håller jag med, som någon nämnde, att det kanske inte är det första som framgår utan visar sig senare efter flera konversationer och samtal. Och kvalificerar sig inte längre. Till skillnad från humor som är ett bra sätt att skapa en första kontakt.
    Någon ifrågasatte fordon på listan. Vet att min syrra va insnöad på killar med Vespor under 90-talet. Där av fordon.
    Tack för att ni röstar!

• Anonym (Hoppla!)
    Anonym (Bimbo) skrev 2024-06-16 18:24:17 följande:

En dyyyr bil !!

Betyder liten snopp. Men om är det din grej så säger jag grattis! Du har att välja på. Kram
  • Anonym (Pappa till tre barn)
    Anonym (g) skrev 2024-06-15 01:33:22 följande:
    Ville lägga till en punkt här - kläder. Dessa säger också en del om mannens personlighet.

Det spelar ingen roll om mannen skulle ha naturligt snygga drag i ansiktet eller världens mest sociala utstrålning. Är han klädd i trasiga paltor eller har smutsiga fläckar på kläderna så skvallrar det ganska tydligt om en slashas som försummar en väsentlig del av detta med hygien.

Hel och ren är att föredra. Och en bonus vore om han vet hur man färgmatchar. Folk som inte kan detta ger ibland ett lite ostädat intryck. 
    Eller så är han bara småbarnsförälder! :) 
  • Anonym (g)
    Anonym (Pappa till tre barn) skrev 2024-06-18 23:37:21 följande:
    Eller så är han bara småbarnsförälder! :) 
    Lika oattraktivt det. 
  • Cereal Killer

Först och främst åldersspannet. Jag kan se om en 20-åring eller en 65-åring är objektivt snygg för sin åldersgrupp, men jag attraheras inte av killar/män i dessa åldrar. 

Därefter är ansiktssymmetrin, hyn, tänderna och kroppsbyggnaden det jag lägger märke till. Raka och välvårdade tänder, strålande hy och normal vikt är attraktivt. Det får gärna synas att han styrketränar, men för mycket muskler indikerar ytlighet vilket jag inte finner attraktivt. Även saker som avståndet mellan ögonen, kindbenens utseende och käkstorleken är sådant som initialt spelar in för hur attraktiv jag upplever en man, men det är saker jag kan bortse från om han har en attraktiv personlighet. 

Därefter är det rörelsemönstret och den icke-verbala kommunikationen. Det är attraktivt med män som utstrålar lagom mycket självsäkerhet och pondus och som både kan visa intresse och avläsa mitt intresse genom ögonkontakten.

Kommer han fram till mig (eller jag till honom) så är nästa sak språklig och social kommunikationsförmåga och allmännbildning. Jag vill nog hävda att den typen av intelligens som mäts i ett IQ-test sällan är så tydlig vid ett första möte, om den inte avviker nedåt. 

När vi lär känna varandra bättre så blir saker som integritet, humor och intelligens (IQ) viktiga. 

• Anonym (Heta nätter)

Svarade handstorlek, inte helt rätt då jag tänder på händer men igentligen inte storleken utan utseende på hans och fingrar. Känslan av att det är händer jag vill ha på min kropp gör mig väldigt kåt.

• Anonym (Trixie)

Vaken blick och rena smidiga händer är fint.

• Anonym (Man)

Det finns 15 olika alternativ, men ändå kommer det fler och fler saker som borde varit med på listan.

Om man ställt motsvarande fråga till män så hade det räckt med alternativen tuttar eller rumpa.

Svar på tråden Vad attraheras du, kvinna, först av?