• Anonym (RAKE)

Frun tar inga initiativ

?en av så många trådar i ämnet. Jag vet, för jag har läst dem. Säkert alla. 

Kontext: jag man strax under 40. Frun i samma ålder. Par och gifta sedan 15 år tillbaka. Har två barn 9 och 12. Villa och mer än stabil ekonomi. Vardagslyx men inget överdådigt. 

Till och från i relationen så har det varit mer än knapert på sexfronten. Som så många andra här inne så har det kommunicerats från min sida att det fan är för dåligt med att knappt få ligga på månader. Jag tänder enormt på min fru, hon är skitsnygg och det berättar jag för henne mer än gärna flera gånger om dagen ibland. Hon suger mer än gärna åt sig också. Det är dock oerhört dåligt med smicker tillbaka. Efter kommunikation från min sida så slutar det ofta med att hon tar initiativet dagen efter. Så genomruttet om du frågar mig. En av gångerna så avvisade jag henne bara för att det var så jävla genomskinligt att hon bara ?ställde upp?. Helvette vilken dålig stämning det blev då kan jag säga. Blev jävligt torrt lääääänge efteråt. 

Till nuvarande situation. Vi rök ihop rejält för ett tag sedan. Handlade mycket om ?jobbet? som görs hemma. Skulle absolut säga att jobbet görs lika hemma men med lite olika inriktningar. Hon vägrar tex. att diska (vi har ingen diskmaskin) och då gör jag det mer än gärna. Har inga problem med det. Jag är sjukt dålig på att förutse när det behöver tvättas. Men har inget problem med att tvätta, saknar dock det ögat litegrann. 

till sak:
    Jag har sedan typ 3 veckor helt upphört med det annars vardagliga smickret och klappen på rumpan osv. Med någon sorts tyst förhoppning om att hon ska fatta vinken. Det har hon definitivt inte. Hon har nämnt vid något tillfälle att hon saknat någon klapp på rumpan osv. Inte mer än så dock. Kan tyckas vara löjligt men eftersom jag typ varje gång jag ?får till det? känner att jag tvingat på mig min fru. Så kände jag att jag behöver sätta någon form av statement. Hon utsätter mig för liknande saker för jämnan, dock handlar det då inte om sex. Syftet från hennes sida är att visa på hur dålig jag är på att uppmärksamma just den saken som hon gör så bra Hela tiden. 

nu har vi varit på semester i två veckor. Igår turades vi om att duscha och var nakna samtidigt i duschen. Hon tittade inte ens åt mig. Om inte jag sätter fart på någonting så kommer jag inte få ligga på hela semestern och lång tid efter Det också. 

Detta är ingen ?vad ska jag göra? tråd. Utan snarare en berättelse om ett sexlöst samliv. 

fortsättning följer 

• Svar på tråden Frun tar inga initiativ
  • Anonym (Hotwife)
    Anonym (Miss Demeanor) skrev 2024-08-18 08:55:07 följande:

Jag tycker att ni i tråden misstolkar Tom Araya grovt och är orättvisa.
    Kanske handlar det mest om tolkningen av ordet kompromiss, kanske om något annat.

Jag förstår nu varför män är så religiöst tacksamma för kvinnor som har en lekfull och utforskande inställning till sex. 

Han är inte på minsta sätt misstolkad.

Finns den minsta motsättning mellan att lekfull och utforskande och att ha en strikt och kompromisslös inställning till samtycke och aldrig kommer att ha någon form av ställa upp sex.

För min del är det en förutsättning för att lekfull och utforskande att jag aldrig kompromissar, har ställs upp sex och annat som män som Tom som enbart tänker med kuken tycker är en god ide då det gynnar hans stenåldersmentalitet. 
  • Anonym (Simone)

Men Hallå!

Du tjatar på om sex och vill samtidigt inte att frun bara "ställer upp". Sluta tjata då! Skilj dej eller acceptera att hon INTE vill lika ofta som du.

• JayBerg
    Anonym (RAKE) skrev 2024-06-27 00:44:19 följande:
    Frun tar inga initiativ

"Jag tänder enormt på min fru, hon är skitsnygg och det berättar jag för henne mer än gärna flera gånger om dagen ibland. Hon suger mer än gärna åt sig också. Det är dock oerhört dåligt med smicker tillbaka. Efter kommunikation från min sida så slutar det ofta med att hon tar initiativet dagen efter. Så genomruttet om du frågar mig."

Och varför tar du det som "genomruttet"? hon vill ju ha dig, kanske bara inte just där och då. Hon kanske behöver lite mer tid, hon har en längre "startsträcka" helt enkelt. Kanske även kan bli bättre om du INTE säger det och visar det "jämt och ständig" för hon kanske tar det som "tjatigt" för hon kanske tänker sig att hon mycket VÄL vad du vill och det blir bara tröttsam slentrian.
    Till slut kanske det går så långt att till slut är det enda hon hör är "skall vi knulla?? skall vi knulla?? skall vi knulla??" och lusten försvinner när hon känner pressen.

Att attraktionen finns är JÄTTEbra, är ju typ ett grundkrav .
    Du kanske har en mycket större sexualdrift än hon och det är nåt du måste acceptera eller så kommer det bara bli sämre mellan er..
    Att magiskt försöka få hennes drift att bli högre genom "tjat" funkar INTE,
    tro mig, har försökt.....

Varför inte se det som ett 24-timmars långt förspel? OM ni kan få till nån slags
    gemensam förståelse att när du säger/visar att du vill så tar det kanske lite tid innan det händer nåt? om hon till slut VET att du kan sansa dig lite så kommer hon kanske i framtiden vara den som säger/visar att
    "älskling... i morgon så .. var naken o beredd säger jag bara...."
    Hon, och många kvinnor med henne, kan bli bättre att visa vad dom vill JA!
    Men lusten kanske försvinner i och med mannens evinnerliga "tjatande".
    Sen måste kanske fler kvinnor även förstå att många män, även jag, är utomordentligt jävla fucking tröga på att förstå små fina "hintar".
    Kvinnor kanske tycker dom nästan är övertydliga men ändå så fattar vi inte dom, tyvärr är det så..... jag vet, jag är en sån man men min kvinna har förklarat några med höga tydliga verbala ord så NU fattar jag dom.. eller ja.. bättre iallafall..

"Jag har sedan typ 3 veckor helt upphört med det annars vardagliga smickret och klappen på rumpan osv. Med någon sorts tyst förhoppning om att hon ska fatta vinken. Det har hon definitivt inte. Hon har nämnt vid något tillfälle att hon saknat någon klapp på rumpan osv. Inte mer än så dock. Kan tyckas vara löjligt men eftersom jag typ varje gång jag ?får till det? känner att jag tvingat på mig min fru."

Jora.. hon har fattat vinken .. tro mig.. och hon saknar det..
    När du säger "inte mer än så dock" så kanske hon tolkar det "jag har ju SAGT det till han för fa..." .. små vinkar, män fattar inte alltid dom eller lägger inte lika mycket vikt vid dom... försök tolka det att hon faktiskt saknar dig och din beröring.
    Lägg mer vikt på att hon faktiskt HAR sagt det, mindre vikt på hur många gånger..

Men jag KAN hålla med om att en DEL kvinnor behöver faktiskt engagera sig lite mer i att ge nån form av feedback till sin man, älskar du han så SÄG det ibland!
    VISA det ibland! 
    Försök inte bara visa det på DITT sätt och bli sur och stänga ner när han helt enkelt INTE bara fattar!

om en människa, vilken som, gör nåt på fel sätt hela tiden i tron att dom gör rätt, så kommer dom fortsätta med det, till döden, om ingen faktiskt förklarar för dom att dom gör fel.

Hade hon ALDRIG sagt nåt så kanske det helt enkelt är så att ni har nått vägs ände i erat förhållande och det är mer än fråga i hur ni avslutar den bäst.

Att du får känslan att du tvingar dig på din kvinna tolkar jag som ett friskhetstecken faktiskt, du VILL inte tvinga henne, det är bra!
    Du VILL ha din kvinna men du vill ha henne när hon är KÅT och villig.
    Men ni kanske bara behöver synka er lust lite bättre.
    Ni behöver dock PRATA! och LYSSNA!
    Ärligt.. kanske börja med dom mest grundläggande grejerna
    "är jag attraktiv?"
    "VILL du ens ha sex med mig?"
    "njuter du av sex med mig"
    "skall vi försöka få det bättre??"

Och med prata så är det inte bara att prata, du måste LYSSNA!
    Alltså med att PRATA menar inte jag att inte bara prata och försöka få den andra att lyssna på dig utan du måste låta den få prata medan du helt och fullt LYSSNAR!

Det som gör mig liiiite orolig är det sista du skriver...

Detta är ingen ?vad ska jag göra? tråd. Utan snarare en berättelse om ett sexlöst samliv. 

VILL du inte ha nån form av råd? eller skulle du bara "gnälla" lite och tro det skulle bli bättre? kanske känns bättre men det kommer inte BLI bättre..
    Hoppas innerligt inte att det bara är nån form av
    "NU har jag sagt MITT, nu får hon fan i mig skärpa sig! JAG gör ju ta mig FAN ALLT rätt"

så TS .. vill du det skall bli bättre i erat sexliv eller inte???
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (Hotwife) skrev 2024-08-18 09:05:37 följande:
    För min del är det en förutsättning för att lekfull och utforskande att jag aldrig kompromissar, har ställs upp sex och annat som män som Tom som enbart tänker med kuken tycker är en god ide då det gynnar hans stenåldersmentalitet. 
    Samma här. Har en hel del experimentellt sex i olika former och dom här klara gränserna, att man bara gör det man vill och aldrig kompromissar är en förutsättning för det. Utan givna gränser kan man inte ta sexet långt. Med en mer primitiv person(som jag visserligen inte skulle ligga med) så skulle det bli väldigt basic sex.
  • Anonym (Mina älskade rottisar.)
    Anonym (Tjejen) skrev 2024-08-18 09:59:44 följande:
    Samma här. Har en hel del experimentellt sex i olika former och dom här klara gränserna, att man bara gör det man vill och aldrig kompromissar är en förutsättning för det. Utan givna gränser kan man inte ta sexet långt. Med en mer primitiv person(som jag visserligen inte skulle ligga med) så skulle det bli väldigt basic sex.
    Håller med till fullo.

Är inte praktiserande buddist men det finns mycket klokskap i buddismen.

En av mina favoriter är något som till västerländsk kultur har översatts till do not harm, take no shit. 

En av grunderna i den filosofin är att för att kunna vara öppen och nyfiken måste man stå stadigt i sina gränser.

Symboliseras ofta ev en Budda med uppåttvänd öppen vänsterhand och höger hand i ett stopp inte längre tecken.

Har man en partner med samma syn vågar man väldigt mycket men med en obegåvad och osympatisk partner som tror att det i detta finns något att förhandla och kompromissa om i detta skull jag låsa mig totalt och han skulle helt enkelt som vi säger i Småland få stå i stutabåset, En sådan relation skulle självklart inte bli långlivad.
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (Mina älskade rottisar.) skrev 2024-08-18 10:26:39 följande:
    Håller med till fullo.

En av mina favoriter är något som till västerländsk kultur har översatts till do not harm, take no shit. 

En av grunderna i den filosofin är att för att kunna vara öppen och nyfiken måste man stå stadigt i sina gränser.

Symboliseras ofta ev en Budda med uppåttvänd öppen vänsterhand och höger hand i ett stopp inte längre tecken.

Har man en partner med samma syn vågar man väldigt mycket men med en obegåvad och osympatisk partner som tror att det i detta finns något att förhandla och kompromissa om i detta skull jag låsa mig totalt och han skulle helt enkelt som vi säger i Småland få stå i stutabåset, En sådan relation skulle självklart inte bli långlivad.
    Intressant att det finns uttalat inom buddism. Ja, då är det tryggt att våga mycket och det känns väldigt bra för mig och det andre. Jag brukar säga att om jag inte säger ifrån så betyder det att jag tycker om det, det blir följden av att aldrig kompromissa.

Mm, hade nån försökt att övertala mig i det läget så blir det avbrutet och hejdå. För då finns inte omsorg om mig utan det är egot som talar.
  • Anonym (Örjan)
    Anonym (Mina älskade rottisar.) skrev 2024-08-18 10:26:39 följande:
    Håller med till fullo.

Har för mig att Elizabeth Lesser har en del meditationer och funderingar på det temat.

Det blir enklare att förstå varför det inte finns utrymme för köpslående och kompromissande om man inser att en persons kropp är den personens kropp, ingen annans, att ge av sin kropp och sin sexualitet är att ge en gåva och självklart kan jag inte förhandla och köpslår om vilka gåvor jag skall få av andra människor. 
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (Örjan) skrev 2024-08-18 10:46:31 följande:
    Har för mig att Elizabeth Lesser har en del meditationer och funderingar på det temat.

Det blir enklare att förstå varför det inte finns utrymme för köpslående och kompromissande om man inser att en persons kropp är den personens kropp, ingen annans, att ge av sin kropp och sin sexualitet är att ge en gåva och självklart kan jag inte förhandla och köpslår om vilka gåvor jag skall få av andra människor. 
    Ja. Jag tänker så, att det är en gåva jag väljer att ge till rätt person. Att nån ska kräva mer än vad jag ger...inte ok.
  • Anonym (BBW)
    Anonym (Tjejen) skrev 2024-08-18 10:57:58 följande:
    Ja. Jag tänker så, att det är en gåva jag väljer att ge till rätt person. Att nån ska kräva mer än vad jag ger...inte ok.
    Det är klokt och allt blir mycket enklare om man ser det som en gåva. 

Inom BDSM händer allt för ofta att man träffar undergivna och då vanligtvis män som kommer med vad man nästan kunde kalla ett manus till en porrfilm om vad dom vill ha under sessionen. 

Brukar då säga, gubbe lille det är inte så det fungerar se mig som jultomten, kom gärna med önskemål men beslutet för vad jag vill ge dig är mitt beslut inte ditt men du skall självklart sätt dina gränser. 
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (BBW) skrev 2024-08-18 11:24:23 följande:
    Det är klokt och allt blir mycket enklare om man ser det som en gåva. 

Inom BDSM händer allt för ofta att man träffar undergivna och då vanligtvis män som kommer med vad man nästan kunde kalla ett manus till en porrfilm om vad dom vill ha under sessionen. 

Brukar då säga, gubbe lille det är inte så det fungerar se mig som jultomten, kom gärna med önskemål men beslutet för vad jag vill ge dig är mitt beslut inte ditt men du skall självklart sätt dina gränser. 
    Haha :) Ibland manus ja, och så kan det bli ett jäkla gränssättande från min sida om handlingen inte råkar sammanfalla med vad jag vill. Nu är inte jag i den världen du rör dig i men det finns beröringspunkter helt klart.

Förslag och idéer är positivt för mig, då kan man säga ja eller nej. Ibland prova något man är nyfiken på och så finns möjligheten att man säger nej under tiden. När det accepteras som en självklarhet så finns det en hel värld av möjligheter öppna.
Svar på tråden Frun tar inga initiativ