• Anonym (RAKE)

Frun tar inga initiativ

?en av så många trådar i ämnet. Jag vet, för jag har läst dem. Säkert alla. 

Kontext: jag man strax under 40. Frun i samma ålder. Par och gifta sedan 15 år tillbaka. Har två barn 9 och 12. Villa och mer än stabil ekonomi. Vardagslyx men inget överdådigt. 

Till och från i relationen så har det varit mer än knapert på sexfronten. Som så många andra här inne så har det kommunicerats från min sida att det fan är för dåligt med att knappt få ligga på månader. Jag tänder enormt på min fru, hon är skitsnygg och det berättar jag för henne mer än gärna flera gånger om dagen ibland. Hon suger mer än gärna åt sig också. Det är dock oerhört dåligt med smicker tillbaka. Efter kommunikation från min sida så slutar det ofta med att hon tar initiativet dagen efter. Så genomruttet om du frågar mig. En av gångerna så avvisade jag henne bara för att det var så jävla genomskinligt att hon bara ?ställde upp?. Helvette vilken dålig stämning det blev då kan jag säga. Blev jävligt torrt lääääänge efteråt. 

Till nuvarande situation. Vi rök ihop rejält för ett tag sedan. Handlade mycket om ?jobbet? som görs hemma. Skulle absolut säga att jobbet görs lika hemma men med lite olika inriktningar. Hon vägrar tex. att diska (vi har ingen diskmaskin) och då gör jag det mer än gärna. Har inga problem med det. Jag är sjukt dålig på att förutse när det behöver tvättas. Men har inget problem med att tvätta, saknar dock det ögat litegrann. 

till sak:
    Jag har sedan typ 3 veckor helt upphört med det annars vardagliga smickret och klappen på rumpan osv. Med någon sorts tyst förhoppning om att hon ska fatta vinken. Det har hon definitivt inte. Hon har nämnt vid något tillfälle att hon saknat någon klapp på rumpan osv. Inte mer än så dock. Kan tyckas vara löjligt men eftersom jag typ varje gång jag ?får till det? känner att jag tvingat på mig min fru. Så kände jag att jag behöver sätta någon form av statement. Hon utsätter mig för liknande saker för jämnan, dock handlar det då inte om sex. Syftet från hennes sida är att visa på hur dålig jag är på att uppmärksamma just den saken som hon gör så bra Hela tiden. 

nu har vi varit på semester i två veckor. Igår turades vi om att duscha och var nakna samtidigt i duschen. Hon tittade inte ens åt mig. Om inte jag sätter fart på någonting så kommer jag inte få ligga på hela semestern och lång tid efter Det också. 

Detta är ingen ?vad ska jag göra? tråd. Utan snarare en berättelse om ett sexlöst samliv. 

fortsättning följer 

• Svar på tråden Frun tar inga initiativ
  • Anonym (BBW)
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2024-08-16 20:09:28 följande:
    Nu har du lite otur när du tänker, men det blir nog bättre när du blir lite äldre.
    Jag är förmodligen betydligt äldre än du och utan tvekan väldigt mycket mognare och kunnigare när det gäller samtycke och relationer än vad du kan ana. 

Med tanke på dina omogna kommentarer så skulle jag gissa på att du ganska nyligen slutat äta din mat från barnmatsburkar. 
  • New  Dawn
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2024-08-14 17:06:16 följande:
    Varför hör inte kompromisser hemma i sexlivet?
    Jag förstår inte. När du i början av tråden skrev om din relation och erat sexliv fick jag inte alls intrycket av att ni hade kommit fram det via överenskomna kompromisser. Har du själv erfarenheter av att sexlivet består av kompromisser. (Behöver så klart inte vara bara det) I så fall hur?
    Du beskrev att din kvinna älskade hur du tog henne. Du beskrev att du njöt. Vad är kompromissen som ni kommit fram till? 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Tom Araya
    JayBerg skrev 2024-08-16 13:15:33 följande:
    Ook.. men som du kanske har läst här i tråden kan ord uppfattas och tolkas på vitt skilda sätt.

Kanske du kan utveckla mer hur DU ser på det?

Att köra med "du fattar ju inte hur JAG ser på det så jag tänker inte ens försöka förklara för dig" kommer man inte långt med..
    Jag ska ge dig ett exempel, så får vi se om slanten trillar ner...

Ett rockband är ute på turné.
    De älskar vad de gör, att spela live inför publik och de känner det som att de får betalt för att utöva en hobby.
    Rockbandet spelar i din lilla stad så du får möjlighet att se dem utan att behöva resa 20-30 mil.
    Är det då en uppoffring eller gör de detta för sin egen skull?
    Både och skulle jag säga, för de hade istället kunnat spela 20 mil bort och tjänat mer pengar eller varit hemma hos sina familjer som de saknar och familjen saknar dem när de är ute på turné i flera veckor i sträck.
    Så de har rent principiellt gjort en form av uppoffring för sina fans i din stad, eftersom det fanns andra attraktiva alternativ de hade kunnat ägna den dagen åt, men de känner det inte som en uppoffring eftersom de tycker detta är så kul.
    Förstår du nu skillnaden?
  • Anonym (Mina älskade rottisar.)
    Tom Araya skrev 2024-08-16 21:10:15 följande:

De älskar vad de gör, att spela live inför publik och de känner det som att de får betalt för att utöva en hobby.
    Rockbandet spelar i din lilla stad så du får möjlighet att se dem utan att behöva resa 20-30 mil.
    Både och skulle jag säga, för de hade istället kunnat spela 20 mil bort och tjänat mer pengar eller varit hemma hos sina familjer som de saknar och familjen saknar dem när de är ute på turné i flera veckor i sträck.
    Så de har rent principiellt gjort en form av uppoffring för sina fans i din stad, eftersom det fanns andra attraktiva alternativ de hade kunnat ägna den dagen åt, men de känner det inte som en uppoffring eftersom de tycker detta är så kul.
    Du är ta mig fan helt unikt jävla blåst.
    Jämför rockband och restaurangbesök med med sex är helt enkelt då jävla obegåvat att man häpnar. Tänka med kuken är en bra sammanfattning.

Du kan vara extremt glad för att du inte försöker framföra dina korkade ider i en relation med mig för du skulle absolut inte gilla vad mina lydiga rottisar kan göra med män utan fungerande hjärna. 
  • Anonym (Eva)

Många dumheter har man läst på FB genom åren men du blir fan i mig dummare och dummare med åren.

Har följt dina inlägg och skrattar gott dina korkade inlägg i många år men nu har du passerat gränsen för vad som är normalt korkat till att vara rent urbota jävla dum i huvudet. Hoppas för din skull att du skriver dessa inlägg endast i syfte att provocera för i annat fall är det jävligt illa med förståndet. 
  • New  Dawn
    JayBerg skrev 2024-08-16 10:59:51 följande:
    Jajmensan! Tack gärna! Det räcker gott o väl!

Och den man som ÄNDÅ tjatar om att han "vill ju ligga!"
    Ja HAN kan man använda "kraftutryck" mot..

Och skall man börja med millimeterrättvisa så behöver nog många män tagga ner lite ja..släpp det! För du "dagbok" över sexlivet är du tyvärr fel ute, helt ute o cyklar ..

T.ex. just avsugningar är inte min kvinnas största nöje medan jag ÄLSKAR att slicka!
    Lääänge kunde hon finna lite obehag i att jag ville slicka henne för hon kände lite press att du "måste" ju hon suga..

NU har hon lärt sig att jag gör det mer än gärna och hon måste inte suga av mig i gengäld, inte alls! Och hon kan då njuuuta än mer.

Om jag "får igen" det på andra sätt? 
    DET kan du ge dig FAN på! 😁 så det är win-win för mig fast jag står för det absolut mesta när det kommer till oralsex..
    Gillar hon inte att suga är ju inte det ett alternativ, tyvärr. Man kan ju ge på annat sätt, men att runka åt någon annan brukar inte vara lika populärt. Eller vad säger du? Det har jag i alla fall fått uppfattningen om när jag läst här i alla fall. 
    Men hon kunde tex runka med glidmedel. Jag tror att det finns en fördel att kunna ge njutning utan att man måste vara kåt själv. Eller bara att man ibland fokuserar på varandras njutning utan samlag. Detta är så klart individuellt och passar inte andra, men ändå. 

En fundering bara. Vet du varför hon inte gillar att suga? Förr gillade  jag inte det, för att jag tyckte det var så obehagligt när kuken stötte mot svalget och jag nästan fick kräkreflex. Dessutom äcklades jag av sperma.
    Nu älskar jag det. Hur kunde det bli så... Jo genom att jag alltid runkar också, och möter med handen. Det gör att jag alltid kan bestämma hur långt in den kommer. Från början gjorde jag bara det med mannen liggande för då kunde jag låta sperma rinna ut om jag inte ville svälja. Sedan vande jag mig, och nu kan jag suga på olika sätt och sväljer, men att svälja är inte det viktiga. Det är att hålla rörelsen genom hela orgasmen... 
    Nu kanske detta är något ni bör lämna därhän, men, om det verkar öppna sig en möjlighet så låt henne främst jobba med handen. Det känns liksom lättare om munnen bara är en mindre  del i början.
    En annan viktig sak är ju att vara fräsch också så klart.

Bra att du gillar oralsex i alla fall!
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn

Kan du hålla dig till sexuella kompromisser.
    Du skrev att det var en uppoffring att ha sex i en ställning som främst kvinnan njöt av. 
    Har du alltid känt så? Även i början av relationen? 

Om det nu är så att allt som inte optimerar din njutning främst är en uppoffring, är det optimala sexet det som bara gynnar din njutning och kåthet?

Är drömmen en kvinna som bara har din njutning i fokus, så slipper du alla uppoffringar och kompromisser? 
    Eller hade du velat ha en kvinna som bara njöt av exakt det som råkar vara det som ger dig mest hela tiden? 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Eva)
    New Dawn skrev 2024-08-16 21:37:16 följande:
    Kan du hålla dig till sexuella kompromisser.
    Du skrev att det var en uppoffring att ha sex i en ställning som främst kvinnan njöt av. 
    Har du alltid känt så? Även i början av relationen? 

Om det nu är så att allt som inte optimerar din njutning främst är en uppoffring, är det optimala sexet det som bara gynnar din njutning och kåthet?

Är drömmen en kvinna som bara har din njutning i fokus, så slipper du alla uppoffringar och kompromisser? 
    Eller hade du velat ha en kvinna som bara njöt av exakt det som råkar vara det som ger dig mest hela tiden? 
    Nu har du väl aldeles för höga förväntningar på lilla Tom.

Han har i alla år framstått som rejält snurrig och nästan pårökt  men det har med åren blivit värre. Skulle han vara en personlig vän skulle jag bli rejält orolig för den mentala hälsan.
  • Tom Araya
    Anonym (Mina älskade rottisar.) skrev 2024-08-16 21:17:05 följande:
    Du är ta mig fan helt unikt jävla blåst.
    Jämför rockband och restaurangbesök med med sex är helt enkelt då jävla obegåvat att man häpnar. Tänka med kuken är en bra sammanfattning.

Du kan vara extremt glad för att du inte försöker framföra dina korkade ider i en relation med mig för du skulle absolut inte gilla vad mina lydiga rottisar kan göra med män utan fungerande hjärna. 
    Vem är det som är blåst?! Varifrån fick du att jag jämför rockband med sex?
    Jag pratar om relationer och hur en uppoffring av egen vilja kan se ut, men du fattar bara inte. Du kan inte överföra principer till andra sammanhang. Det är inte mitt problem, utan ditt. 
Svar på tråden Frun tar inga initiativ