• Anonym (RAKE)

Frun tar inga initiativ

?en av så många trådar i ämnet. Jag vet, för jag har läst dem. Säkert alla. 

Kontext: jag man strax under 40. Frun i samma ålder. Par och gifta sedan 15 år tillbaka. Har två barn 9 och 12. Villa och mer än stabil ekonomi. Vardagslyx men inget överdådigt. 

Till och från i relationen så har det varit mer än knapert på sexfronten. Som så många andra här inne så har det kommunicerats från min sida att det fan är för dåligt med att knappt få ligga på månader. Jag tänder enormt på min fru, hon är skitsnygg och det berättar jag för henne mer än gärna flera gånger om dagen ibland. Hon suger mer än gärna åt sig också. Det är dock oerhört dåligt med smicker tillbaka. Efter kommunikation från min sida så slutar det ofta med att hon tar initiativet dagen efter. Så genomruttet om du frågar mig. En av gångerna så avvisade jag henne bara för att det var så jävla genomskinligt att hon bara ?ställde upp?. Helvette vilken dålig stämning det blev då kan jag säga. Blev jävligt torrt lääääänge efteråt. 

Till nuvarande situation. Vi rök ihop rejält för ett tag sedan. Handlade mycket om ?jobbet? som görs hemma. Skulle absolut säga att jobbet görs lika hemma men med lite olika inriktningar. Hon vägrar tex. att diska (vi har ingen diskmaskin) och då gör jag det mer än gärna. Har inga problem med det. Jag är sjukt dålig på att förutse när det behöver tvättas. Men har inget problem med att tvätta, saknar dock det ögat litegrann. 

till sak:
    Jag har sedan typ 3 veckor helt upphört med det annars vardagliga smickret och klappen på rumpan osv. Med någon sorts tyst förhoppning om att hon ska fatta vinken. Det har hon definitivt inte. Hon har nämnt vid något tillfälle att hon saknat någon klapp på rumpan osv. Inte mer än så dock. Kan tyckas vara löjligt men eftersom jag typ varje gång jag ?får till det? känner att jag tvingat på mig min fru. Så kände jag att jag behöver sätta någon form av statement. Hon utsätter mig för liknande saker för jämnan, dock handlar det då inte om sex. Syftet från hennes sida är att visa på hur dålig jag är på att uppmärksamma just den saken som hon gör så bra Hela tiden. 

nu har vi varit på semester i två veckor. Igår turades vi om att duscha och var nakna samtidigt i duschen. Hon tittade inte ens åt mig. Om inte jag sätter fart på någonting så kommer jag inte få ligga på hela semestern och lång tid efter Det också. 

Detta är ingen ?vad ska jag göra? tråd. Utan snarare en berättelse om ett sexlöst samliv. 

fortsättning följer 

• Svar på tråden Frun tar inga initiativ
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (Hotwife) skrev 2024-08-18 19:50:27 följande:
    Inte helt sant, det finns sexlösa relationer som är väldigt lyckliga men det kan självklart bli väldigt olyckligt om det bara är ena parten som vill ha en sexlös relation.

Känner par som inte har haft sex på över 15 år och har en lycklig och kärleksfull relation.
    Jag förutsätter att man har ett sexliv iom det jag skrev. Men det kan säkert appliceras utanför det sexuella med, jag älskar ju att göra min partner glad på andra sätt med. Såklart. Men det är ju något annat.
  • Anonym (Tjejen)
    Tom Araya skrev 2024-08-18 19:46:03 följande:
    Det måste vara jobbigt att leva om kompromisser alltid gör att man mår dåligt. Det är nästan lite synd om dig.
    Du är inte bara trögtänkt utan även otrevlig. Sociala handikapp är ju tråkigt att ha.

Du kan fortfarande inte skilja på kompromisser på olika områden.
  • New  Dawn
    Tom Araya skrev 2024-08-18 19:26:34 följande:
    Du gör det när du vill, det innebär inte att det är det enda du vill (sett över tid), du har gjort en prioritering i stunden, utefter en känsla.
    Man kan inte göra allt man vill samtidigt, utan man får göra det ena först och det andra sedan, eller tvärt om. Utan att vara medveten om det, så gör du hela tiden kompromisser för att så mycket som möjligt av detta ska rymmas. 
    Nej, att suga min man är inte det enda jag vill. Så långt har du rätt. Det skulle bli lite enahanda i längden! 
    Det är dock ingen kompromiss. Det är något jag, och vi båda, väljer att göra, av fri vilja, ett medvetet val. Vi väljer inte bort något vi hellre vill göra. Därför är det ingen kompromiss. 

När man har sex gör man ofta det utefter en känsla i stunden. Man sitter inte med ett excellark, tillsammans, och fördelar alla tänkbara uppgifter och aktiviteter . 
    När jag  suger honom tänker jag INTE på att det tar tid från att dammsuga, träna eller planera middag. Dessutom... så lång tid tar det inte,... så vi hinner faktiskt med annat också...

och om det nu är så att sex gör att jag får stressa med middagen till gästerna så är det väl använd tid ändå. Rätt val enligt oss båda. 

Jag är ledsen Tom, jag har gillat dig tidigare , men nu förstår jag inte vad du håller på med.
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Tom Araya
    New Dawn skrev 2024-08-18 19:58:18 följande:
    Nej, att suga min man är inte det enda jag vill. Så långt har du rätt. Det skulle bli lite enahanda i längden! 
    Det är dock ingen kompromiss. Det är något jag, och vi båda, väljer att göra, av fri vilja, ett medvetet val. Vi väljer inte bort något vi hellre vill göra. Därför är det ingen kompromiss. 

När man har sex gör man ofta det utefter en känsla i stunden. Man sitter inte med ett excellark, tillsammans, och fördelar alla tänkbara uppgifter och aktiviteter . 
    När jag  suger honom tänker jag INTE på att det tar tid från att dammsuga, träna eller planera middag. Dessutom... så lång tid tar det inte,... så vi hinner faktiskt med annat också...

och om det nu är så att sex gör att jag får stressa med middagen till gästerna så är det väl använd tid ändå. Rätt val enligt oss båda. 

Jag är ledsen Tom, jag har gillat dig tidigare , men nu förstår jag inte vad du håller på med.
    Det mesta mesta av kompromisser jag dagligen gör är inte mot min vilja utan handlar mest om att för stunden prioritera av olika saker jag vill göra eller som jag behöver göra (jo, även sk "måsten" som att tvätta kan ses som att den görs utefter vilja, eftersom jag vill ha rena kläder och det rätt ofta är min vilja som styr vilken dag jag väljer att göra det på).
    Allt detta gör jag utan excell-ark och ofta utan att ens tänka på det som en kompromiss. Jag är en vuxen människa och då kommer sådant automatiskt med olika aspekter att ta hänsyn till.
  • New  Dawn
    Tom Araya skrev 2024-08-18 19:43:06 följande:
    Du gör verkligen allt för att undvika att applicera ordet kompromiss i ditt liv... nu med orden "ör vi är inte heeelt borta i huvudet, vi är inte galna.".
    Att inte ha sex under tiden man har middagsgäster, är  ingen kompromiss. Det är en anpassning, som för nästan alla människor, är helt självklara. (undantagen måste vara extremt få, och jag är väldigt, väldigt förvånad över att du inte förstår det) Man måste vara sjukt  rubbad mentalt om man inte fattar det. 

Människor blir av och till kåta på jobbet, i butiker och på restauranger. Med ditt tankesätt är det en kompromiss att dom inte onanerar, eller har sex, hej vilt, överallt..... 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Eva)
    Anonym (Tjejen) skrev 2024-08-18 19:55:06 följande:
    Jag förutsätter att man har ett sexliv iom det jag skrev. Men det kan säkert appliceras utanför det sexuella med, jag älskar ju att göra min partner glad på andra sätt med. Såklart. Men det är ju något annat.
    Misstänker att det var formuleringen "Om man inte mår toppenbra av att ge den man älskar njutning så är det något som är allvarligt fel." som hon reagerade på för det gjorde jag också. Det är inte alls självklart att en relation där man inte ger varandra sexuell njutning är olycklig. 
  • Tom Araya
    New Dawn skrev 2024-08-18 20:09:39 följande:
    Att inte ha sex under tiden man har middagsgäster, är  ingen kompromiss. Det är en anpassning, som för nästan alla människor, är helt självklara. (undantagen måste vara extremt få, och jag är väldigt, väldigt förvånad över att du inte förstår det) Man måste vara sjukt  rubbad mentalt om man inte fattar det. 

Människor blir av och till kåta på jobbet, i butiker och på restauranger. Med ditt tankesätt är det en kompromiss att dom inte onanerar, eller har sex, hej vilt, överallt..... 
    Det här säger mig bara att du inte vet vad ordet betyder.
  • Anton Chigurh
    Tom Araya skrev 2024-08-18 19:26:34 följande:
    Du gör det när du vill, det innebär inte att det är det enda du vill (sett över tid), du har gjort en prioritering i stunden, utefter en känsla.
    Man kan inte göra allt man vill samtidigt, utan man får göra det ena först och det andra sedan, eller tvärt om. Utan att vara medveten om det, så gör du hela tiden kompromisser för att så mycket som möjligt av detta ska rymmas. 
    Nej Tom, det är INTE kompromisser.....det är val. Du/vi, i stort sett vart enda individ på hela det här förbannade klotet, gör en helvetets massa val. Hela tiden. Du VÄLJER att göra saker på ett visst sätt. I en ordning som styrs utav dina tidigare, och förhoppningsvis, senare val.
    Min GUDOMLIGA ♥️Gumma❤️ väljer att suga av mig därför att hon älskar att ge mig/se mig, njuta. Och vise versa, du fattar....!
    Och jag väljer....jag gör ett MEDVETET VAL, att tillfredsställa henne. Och ja, jag njuter av att se henne njuta. Det är ingen kompromiss för min del att jag valde att tillfredsställa min underbara Gumma istället för att dammsuga. 

Ja Tom, vi har haft betydligt "tätare" kontakt än många andra här på FL, å du är, på riktigt, en riktigt trevlig människa. Å det menar jag men här tycker jag du har gruvligt fel. 
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Tom Araya
    Anonym (Tjejen) skrev 2024-08-18 19:58:11 följande:
    Du är inte bara trögtänkt utan även otrevlig. Sociala handikapp är ju tråkigt att ha.

Du kan fortfarande inte skilja på kompromisser på olika områden.
    Ja, jag är sällan trevlig när jag bemöter personer som själva är oerhört otrevliga.

Om du slår upp en ordbok och läser så ser du att de flesta ord inte byter betydelse i olika sammanhang. Däremot finns alltid några olika nyanser av ords betydelse, som kan vara olika tillämpbara.

• Tom Araya
    Anton Chigurh skrev 2024-08-18 20:19:52 följande:
    Nej Tom, det är INTE kompromisser.....det är val. Du/vi, i stort sett vart enda individ på hela det här förbannade klotet, gör en helvetets massa val. Hela tiden. Du VÄLJER att göra saker på ett visst sätt. I en ordning som styrs utav dina tidigare, och förhoppningsvis, senare val.
    Min GUDOMLIGA ♥️Gumma❤️ väljer att suga av mig därför att hon älskar att ge mig/se mig, njuta. Och vise versa, du fattar....!
    Och jag väljer....jag gör ett MEDVETET VAL, att tillfredsställa henne. Och ja, jag njuter av att se henne njuta. Det är ingen kompromiss för min del att jag valde att tillfredsställa min underbara Gumma istället för att dammsuga. 

Ja Tom, vi har haft betydligt "tätare" kontakt än många andra här på FL, å du är, på riktigt, en riktigt trevlig människa. Å det menar jag men här tycker jag du har gruvligt fel. 
    Varifrån får du att en kompromiss inte kan innefatta ett eget val?

Det är snarare så att kompromisser måste omfatta någon grad av eget val, annars är det tvång och det är något helt annat. Tvivlar du på mig är det bara att slå upp orden i valfri ordbok av god kvalitet.
Svar på tråden Frun tar inga initiativ