• Siripiri

BIM Augusti 2024

Jahopp, snart är det augusti så tänkte det var dags att starta en ny tråd för oss som hoppas på att plussa i augusti☺️ 

Själv har man ÄL i helgen och BIM blir då 9/8. Vårt andra försök, första barnet, senast var i december 2023 och det slutade i kemisk graviditet. Inga nya försök av diverse anledningar sen dess.  

• Svar på tråden BIM Augusti 2024
  • EJT
    Anonym (A.O) skrev 2024-08-07 00:00:25 följande:

Spännande! hade du symptom då?

Jag hade väldigt ömma och fylliga bröst (mer än vanligt) och samma dag som ägget fäste började jag få ordentligt med molvärk/mensvärk i magen, ffa nattetid. Jag hade då aldrig mensvärk förrän samma dag som mensen kom (nu för tiden har jag dock det). Jag hade så ont i flera veckor att jag trodde det var missfall varje gång, men nu i efterhand var det ju bara livmodern som växte. 
  • Bez

hej hoppar in i tråden! 

har ett barn fött 22 och nu kört oskyddat i ca 1 år 

är på BIM idag och tog test igår där jag såg en skugga men skulle kunna va spök, i morse tog jag de här? måste va pluss va??? kan väll inte vara spök på de oxå isåfall? 
    Har dock jorden mensvärk och mens svettningar så känns som de ska braka loss när som helst så vågar inte riktigt tro på testet 

Har ni koll på hur tidigt man kan ta digitalt annars?

• Nanathalie
    Bez skrev 2024-08-07 08:14:34 följande:

hej hoppar in i tråden! 

har ett barn fött 22 och nu kört oskyddat i ca 1 år 

är på BIM idag och tog test igår där jag såg en skugga men skulle kunna va spök, i morse tog jag de här? måste va pluss va??? kan väll inte vara spök på de oxå isåfall? 
    Har dock jorden mensvärk och mens svettningar så känns som de ska braka loss när som helst så vågar inte riktigt tro på testet 

Har ni koll på hur tidigt man kan ta digitalt annars?

Jag hade tagit ett digitalt direkt!
  • Anonym (A.O)
    BIM -3 idag.
    Tog fel test imorse och fick utslag.

Är jag gravid då? Det är ett ägglossningstest från testlagret.

Ska köpa gravtest imorgon.
    Testade nämligen med clearblue early igår och det gav inget utslag.

Vad tror ni?

• Nanathalie
    Anonym (A.O) skrev 2024-08-07 09:02:11 följande:
    BIM -3 idag.
    Tog fel test imorse och fick utslag.

Är jag gravid då? Det är ett ägglossningstest från testlagret.

Ska köpa gravtest imorgon.
    Testade nämligen med clearblue early igår och det gav inget utslag.

Vad tror ni?
    Ältest kan ge utslag om man är gravid, men det enklaste är att fortsätta testa med digitalt för att veta säkert! Är du låghormonare så kan det ju ta extra tid innan du plussar med cb. Håller tummarna 🙂
  • Anonym (A.O)
    Nanathalie skrev 2024-08-07 10:17:47 följande:
    Ältest kan ge utslag om man är gravid, men det enklaste är att fortsätta testa med digitalt för att veta säkert! Är du låghormonare så kan det ju ta extra tid innan du plussar med cb. Håller tummarna 🙂

köpte ett test. kunde inte hålla mig!!!!

• TrueResolution
    mothertotwo skrev 2024-08-06 22:10:08 följande:
    Men har du använt dig av ägglossningstest? Tänkte på att du ägglossat fler gånger i din cykel. Mycket möjligt att det kan ha hänt mig med i så fall. Ibland känner jag av min ägglossning, men det händer inte varje månad. Vet inte om det var en ägglossnings grej som hände mig igår, men så ont brukar det inte göra att man svettas av smärta. Kan inte beskriva den smärtan.. Eller jo.. Kraftig sammandragning när man ska föda. En sådan smärta. Har fött två barn och har aldrig upplevt nidationsblödning med någon av dem två. Inte den allra första heller som jag tog bort som 16 åring. Det verkar inte vara alla som får det. Det återstår att se hur det ligger till haha. Men den här menssmärtan är galen. Det känns som jag har min period nu, men blöder inte. Vet om att jag var låg hormonare med min 11 åring. Plussade där i vecka 8-9 något och inget innan det. Med min lille på 7 år plussade jag redan i vecka 4+4. Jag tyckte något var konstigt, men kände inte mig gravid utan hade bara en humörsvägning. Blev så arg att jag kastade i väg en tallrik på min sambo. Det var det som fick mig att testa den gången hihi. Tänkte att jag skulle ta grav test igen om två dagar om inte mensen kommit innan dess. Funderade på att ringa gyn men kände också att det var löjligt eftersom smärtan gick över, trots återstående menssmärtor. Bara underligt det där med lukten. Inget jag reagerat på innan, inte ens under tiden jag varit gravid med mina andra två. Sen smakade inte coca cola för coca cola längre. Morgon ciggen i morse var inte "njutningfull" Rökare kan nog relatera till det haha. Nej! Jag är skengravid! Annars hamnar jag i chock!😂 
    Ja precis!
    Att kroppen försöker flera gånger innan den ägglossar hände mig förra gången jag planerade bebis med därför hade jag mer koll denna gången tack och lov. Men ägglossningstesten visar ju att kroppen försöker ägglossa. Om andra faktorer påverkar så att det inte går så kommer kroppen att försöka på nytt. Därav en ny stegring sedan Igen 😊

vad skumt! Men tycker absolut som du skriver att du ska ta test igen varannan dag. Visar det inget & du faktiskt mår så skit som du beskriver så ring gyn! Det kan ju faktiskt i sällsynta fall vara något som är tokigt. Att ägg fastnat i äggledaren eller liknande tex. Lika bra att kolla upp 💕 

ser du hade en lång cykel i april/maj med. Var det något särskilt då eller bara lång?
  • TrueResolution

Men grattis!!! Gud vad kul! 😍 

är det testa tidigt eller vanliga test du testat med idag? 😃

Anonym (A.O) skrev 2024-08-07 10:30:45 följande:

• mothertotwo
    Anonym (A.O) skrev 2024-08-07 10:30:45 följande:

Stort grattis till ditt plus😊 
  • mothertotwo
    TrueResolution skrev 2024-08-07 10:33:52 följande:
    Ja precis!
    Att kroppen försöker flera gånger innan den ägglossar hände mig förra gången jag planerade bebis med därför hade jag mer koll denna gången tack och lov. Men ägglossningstesten visar ju att kroppen försöker ägglossa. Om andra faktorer påverkar så att det inte går så kommer kroppen att försöka på nytt. Därav en ny stegring sedan Igen 😊

vad skumt! Men tycker absolut som du skriver att du ska ta test igen varannan dag. Visar det inget & du faktiskt mår så skit som du beskriver så ring gyn! Det kan ju faktiskt i sällsynta fall vara något som är tokigt. Att ägg fastnat i äggledaren eller liknande tex. Lika bra att kolla upp 💕 

ser du hade en lång cykel i april/maj med. Var det något särskilt då eller bara lång?
    Jo det har hänt mig att jag haft cystor på äggstockarna som hindrat mensen från att komma. Hade då mensvärk som ett symtom. Men där mellan april-maj hände inget speciellt, utan bara långt mellanrum. Jag ringde faktiskt till gyn idag, men det visade sig att min gynekolog har slutat. Så typiskt! Nu hyr dem in en gynekolog som kommer när behovet finns. Det kan tydligen ta flera veckor, men står på väntelista i fall att. 
Svar på tråden BIM Augusti 2024