• Siripiri

BIM Augusti 2024

Jahopp, snart är det augusti så tänkte det var dags att starta en ny tråd för oss som hoppas på att plussa i augusti☺️ 

Själv har man ÄL i helgen och BIM blir då 9/8. Vårt andra försök, första barnet, senast var i december 2023 och det slutade i kemisk graviditet. Inga nya försök av diverse anledningar sen dess.  

• Svar på tråden BIM Augusti 2024
  • Anonym01082121

Hej hoppar in här. Har försökt i ca 2 år men barn nr 2. Men med ett avbrott mellan januari-maj iår pga. Avrådan från läkare. 

Någon som fått ett tydligare ägglossningstest nära mensens slut?
    Men ändå inte positivt.

Jag är kluven för jag tog ett ägglossningstest 2 dagar efter avslutad mens. Det var då två streck, men inte tillräckligt för att vara positivt. Har testat i varje dag i 5 dagar och de blir lite svagare för varje dag. Jag bör ha ägglossning enligt flo appen imorgon( det har nästan alltid stämt +/- 1 dag) . Dock fick jag min senaste mens 4 dagar tidigare. Men jag kan ju inte haft ägglossning när jag hade mens, inte heller dagen efter?  Eller?
    Kanske det blir utan ägglossning denna månad eller komma senare tro ?!🤔. 

Någon som varit med om liknande :(?
    Kan ägglossningstest ge utslag för att man precis haft mens?

• TrueResolution
    knyttets skrev 2024-08-09 07:21:59 följande:

Äl+8 idag och kunde inte hålla mig från att testa. Tvärnegativt förstås 😩

samma här, ÄL+8/9 och tvärnegativt här med. Sjukt trist. Har dock kört vanliga men beställt hem babyplans stickor som testar från 10. Vad har du testat med? 

Hur kan man ens önska att där ska vara en liten celldelning så mycket. 🥹

• Anonym (Sladdis2024)

Hoppar in! 

Är på Bim -3 , tagit flera test inte en tillstymmelse till plus tyvärr 😂 Sjuk mensvärk och en liten tempdipp, så är nog mensen som är på G! Äl + 10-11 typ
    Första försöket så hade väl inga stora förhoppninga, 2 barn på 8 & 14 år. 

• Nanathalie
    Anonym01082121 skrev 2024-08-09 11:05:20 följande:

Hej hoppar in här. Har försökt i ca 2 år men barn nr 2. Men med ett avbrott mellan januari-maj iår pga. Avrådan från läkare. 

Men ändå inte positivt.

Jag är kluven för jag tog ett ägglossningstest 2 dagar efter avslutad mens. Det var då två streck, men inte tillräckligt för att vara positivt. Har testat i varje dag i 5 dagar och de blir lite svagare för varje dag. Jag bör ha ägglossning enligt flo appen imorgon( det har nästan alltid stämt +/- 1 dag) . Dock fick jag min senaste mens 4 dagar tidigare. Men jag kan ju inte haft ägglossning när jag hade mens, inte heller dagen efter?  Eller?

Ägglossningstest kan visa svagt positivt även under/innan/efter mens så testet inte kan urskilja rätt hormon. Det är troligen därför du har fått utslag på testet som sedan blir svagare och svagare, för att sedan få starkare igen när du närmar dig äl. Misstänker också att din äl kan vara lite senare än du tror om testet blir svagare och svagare även kommande dagar.

Mitt ältest såg ut såhär första dagen efter avslutad mens i juli:

• Nanathalie
    Anonym01082121 skrev 2024-08-09 11:05:20 följande:

Men ändå inte positivt.

Ägglossningstest kan visa svagt positivt även under/innan/efter mens så testet inte kan urskilja rätt hormon. Det är troligen därför du har fått utslag på testet som sedan blir svagare och svagare, för att sedan få starkare igen när du närmar dig äl. Misstänker också att din äl kan vara lite senare än du tror om testet blir svagare och svagare även kommande dagar.

Mitt ältest såg ut såhär första dagen efter avslutad mens i juli:

Glömde säga att man också kan få utslag på ältest som gravid, men då ska de vara starka och öka i styrka, inte svaga! Äl KAN komma precis efter mens men det tillhör inte vanligheterna.
  • knyttets
    TrueResolution skrev 2024-08-09 12:07:48 följande:

samma här, ÄL+8/9 och tvärnegativt här med. Sjukt trist. Har dock kört vanliga men beställt hem babyplans stickor som testar från 10. Vad har du testat med? 

Hur kan man ens önska att där ska vara en liten celldelning så mycket. 🥹

Jag har testat med onestep som testar från 10. Men hade också ett RFSU testa tidigt som jag tog senare på dagen och som jag tyckt kanske visade ett svaaaagt streck, men kan likväl vara spök. Återstår att se imorgon. Trött är jag i vart fall och haft känningar i magen ett par dagar nu. Även lite illamående idag. Tyvärr inget som avviker från symtomen innan mens...
  • 211010

Hej! Hoppar också in här. Jag och min sambo har äntligen kommit fram till att vi är redo för barn och gjorde vårt första försök i onsdags 7/8. Slutade med ppiller för 2 månader sen och har valt att inte ta några ägglossningstest till en början. Enligt min app så har jag ägglossning söndag 11/8, känns pirrigt! Stor chansning såklart då jag inte är säker på att min ägglossning kommit igång än som den ska.. Vi har dock kommit överens om att första försöken ska kännas roliga och kravlösa. Men hoppas såklart på bra med tur och att vi kan få ett plus på stickan. Har BIM 26/8. 

• Nanathalie
    211010 skrev 2024-08-09 15:52:17 följande:

Hej! Hoppar också in här. Jag och min sambo har äntligen kommit fram till att vi är redo för barn och gjorde vårt första försök i onsdags 7/8. Slutade med ppiller för 2 månader sen och har valt att inte ta några ägglossningstest till en början. Enligt min app så har jag ägglossning söndag 11/8, känns pirrigt! Stor chansning såklart då jag inte är säker på att min ägglossning kommit igång än som den ska.. Vi har dock kommit överens om att första försöken ska kännas roliga och kravlösa. Men hoppas såklart på bra med tur och att vi kan få ett plus på stickan. Har BIM 26/8. 

Välkommen till gruppen! Är det första barnet?
  • EJT
    211010 skrev 2024-08-09 15:52:17 följande:

Vad spännande! Välkommen ☺️
  • EJT
    Anonym (Sladdis2024) skrev 2024-08-09 12:53:12 följande:

Hoppar in! 

Är på Bim -3 , tagit flera test inte en tillstymmelse till plus tyvärr 😂 Sjuk mensvärk och en liten tempdipp, så är nog mensen som är på G! Äl + 10-11 typ
    Första försöket så hade väl inga stora förhoppninga, 2 barn på 8 & 14 år. 

Så tråkigt! Det går ju inte att ändå fortsätra hoppas förrän det är 100% definitivt tycker jag! 
Svar på tråden BIM Augusti 2024