Anonym01082121 skrev 2024-08-09 11:05:20 följande:
Hej hoppar in här. Har försökt i ca 2 år men barn nr 2. Men med ett avbrott mellan januari-maj iår pga. Avrådan från läkare.
Någon som fått ett tydligare ägglossningstest nära mensens slut?
Men ändå inte positivt.
Jag är kluven för jag tog ett ägglossningstest 2 dagar efter avslutad mens. Det var då två streck, men inte tillräckligt för att vara positivt. Har testat i varje dag i 5 dagar och de blir lite svagare för varje dag. Jag bör ha ägglossning enligt flo appen imorgon( det har nästan alltid stämt +/- 1 dag) . Dock fick jag min senaste mens 4 dagar tidigare. Men jag kan ju inte haft ägglossning när jag hade mens, inte heller dagen efter? Eller?
Kanske det blir utan ägglossning denna månad eller komma senare tro ?!🤔.
Någon som varit med om liknande :(?
Kan ägglossningstest ge utslag för att man precis haft mens?
Ägglossningstest kan visa svagt positivt även under/innan/efter mens så testet inte kan urskilja rätt hormon. Det är troligen därför du har fått utslag på testet som sedan blir svagare och svagare, för att sedan få starkare igen när du närmar dig äl. Misstänker också att din äl kan vara lite senare än du tror om testet blir svagare och svagare även kommande dagar.
Mitt ältest såg ut såhär första dagen efter avslutad mens i juli:
Glömde säga att man också kan få utslag på ältest som gravid, men då ska de vara starka och öka i styrka, inte svaga! Äl KAN komma precis efter mens men det tillhör inte vanligheterna.