• Siripiri

BIM Augusti 2024

Jahopp, snart är det augusti så tänkte det var dags att starta en ny tråd för oss som hoppas på att plussa i augusti☺️ 

Själv har man ÄL i helgen och BIM blir då 9/8. Vårt andra försök, första barnet, senast var i december 2023 och det slutade i kemisk graviditet. Inga nya försök av diverse anledningar sen dess.  

• Svar på tråden BIM Augusti 2024
  • Nanathalie
    mothertotwo skrev 2024-08-08 18:01:53 följande:
    Ägglossningstest. Tolkar man detta som negativt?
    Enligt tillverkarna så ja. Men det kan vara en stegring! Beroende på vad de visat innan och visar efter 😀
  • mothertotwo
    Nanathalie skrev 2024-08-08 19:38:18 följande:
    Enligt tillverkarna så ja. Men det kan vara en stegring! Beroende på vad de visat innan och visar efter 😀
    Det var första gången så har ingen aning vad som hänt innan 😂. Var bara nyfiken på vad det skulle visa. Men när det gick prick fem minuter var den starkare i färg. Ska testa sen efter att jsg fått min mens.. när den nu kommer vill säga 😅.
  • EJT
    mothertotwo skrev 2024-08-08 18:01:53 följande:
    Ägglossningstest. Tolkar man detta som negativt?
    Vilken dag i cykeln är du på? Det är negativt. När båda strecken är lika starka är det positivt. 
  • EJT
    Nanathalie skrev 2024-08-08 17:54:37 följande:
    Ska ta ett nytt samma tidpunkt idag, tog ett förut men vet inte om det är att räkna med om det togs ett annat klockslag? Vet du det? ???? det jag tog förut var typ marginellt starkare. Appen sa från 0.44 till 0.52. Kan vara en pyttestegring eller bara en slump typ bättre ljus?

Har dock aldrig fått så tydliga utslag på ältest, även om det inte är pos känner jag typ ÄNTLIGEN. De visar ju åtminstone något liksom.

Kan det visa såhär starkt om äl är nästa vecka? 

Kommer fortsätta testa. Litar inte på kroppen. Tack för stöd.❤️
    Vad kul att testen äntligen är lite starkare! 

Jag tror inte exakt tidpunkt är det avgörande för hur nivåerna varierar, kanske mer hur långt det gått mellan kisserie osv? Dvs hur koncentrerat ämnet också är i urinen. Sen är det säkert lättare att fånga upp vissa tidpunkter. Det brukar stå på instruktionerna när man ska mäta men jag har fått till mig att LH har sin topp under dagen mellan typ 10-16 eller nåt. Jag kan dock få positivt även på kvällarna, och ibland med morgonurin. 

Jag tror skillnaden mellan 0.44 och 0.52 är svår att tolka just nu, men fortsätt testa bara! Så märker du åt vilket håll det går. 

Jag tror absolut att testet kan visa sådär starkt och att ÄL ändå är en vecka bort. Jag tycker som sagt iaf mina nivåer av LH kan flukturera hela vägen fram till ÄL, ibland får jag starkare streck och jag tror det är på gång men så går det ner igen osv. Hoppas dock att dina test fortsätter öka i styrka! Heja heja. Vet hur kämpigt det är att jaga ägglossning... 
  • knyttets

Äl+8 idag och kunde inte hålla mig från att testa. Tvärnegativt förstås 😩

• Nanathalie
    EJT skrev 2024-08-08 21:16:56 följande:
    Vad kul att testen äntligen är lite starkare! 

Jag tror inte exakt tidpunkt är det avgörande för hur nivåerna varierar, kanske mer hur långt det gått mellan kisserie osv? Dvs hur koncentrerat ämnet också är i urinen. Sen är det säkert lättare att fånga upp vissa tidpunkter. Det brukar stå på instruktionerna när man ska mäta men jag har fått till mig att LH har sin topp under dagen mellan typ 10-16 eller nåt. Jag kan dock få positivt även på kvällarna, och ibland med morgonurin. 

Jag tror skillnaden mellan 0.44 och 0.52 är svår att tolka just nu, men fortsätt testa bara! Så märker du åt vilket håll det går. 

Jag tror absolut att testet kan visa sådär starkt och att ÄL ändå är en vecka bort. Jag tycker som sagt iaf mina nivåer av LH kan flukturera hela vägen fram till ÄL, ibland får jag starkare streck och jag tror det är på gång men så går det ner igen osv. Hoppas dock att dina test fortsätter öka i styrka! Heja heja. Vet hur kämpigt det är att jaga ägglossning... 
    Såhär ser det ut nu så enligt appen ser det inte ut som någon stegring är påväg! Kan ju testa en gång mitt på dagen också för lh-ökningens skull men känns som om den är påväg ner.

Ja, egentligen handlar det endast om att inte vilja hoppas att mensen inte kommer om man inte ens haft ägglossning... det är det enda. Då är ju väntan helt i onödan. Jag kommer typ fira rejält när jag får ett positivt ältes

t för första gången.
  • EJT
    Nanathalie skrev 2024-08-09 08:23:45 följande:
    Såhär ser det ut nu så enligt appen ser det inte ut som någon stegring är påväg! Kan ju testa en gång mitt på dagen också för lh-ökningens skull men känns som om den är påväg ner.

Ja, egentligen handlar det endast om att inte vilja hoppas att mensen inte kommer om man inte ens haft ägglossning... det är det enda. Då är ju väntan helt i onödan. Jag kommer typ fira rejält när jag får ett positivt ältes

t för första gången.
    Vilken bra app ändå! Tydligt och lätt att följa. 

Om jag vore du skulle jag börja ta ett test runt kl 10-12 på dagen och sen ett runt kanske 17-20 på samma dag. Se till att du inte kissat på 3-4 timmar då. På detta sätt tror jag att du har störst chans att hitta ev stegring. 

Jag tror fortfarande du ska ha hoppet uppe, med så lång cykel som du haft på sistone så tror jag din ägglossning bara ligger senare (om du har den). Har du testat så sent i cykeln föregående cykler? Dvs mellan cykeldag typ 22-32? 
  • mothertotwo
    EJT skrev 2024-08-08 21:10:55 följande:
    Vilken dag i cykeln är du på? Det är negativt. När båda strecken är lika starka är det positivt. 
    Jag är på dag 34 idag. Ingen mens i sikte! Svullna, ömma bröst och vårtgårdarna är så enorma på mig. Mår illa och allt luktar äckligt. Är rökare och ciggen smakar blä, men alla luktar askkopp som går förbi mig. Antingen en jävla pms! 
    Jag var bara nyfiken på om ägglossningstestet skulle visa ägglossning för har ingen större koll när jag har det. Har aldrig testat med ägglossningstest så var nyfiken på hur det skulle se ut. Jag känner mig gravid men testet visar negativt där med. Så jag vet inte 🤷?♀️
    Gjorde två olika test idag eftersom jag kör varannan dag tills jag får mens. Jag bröjar bli desperat!  😂 (Ber om ursäkt för smutig badrums vask) 

• EJT
    Nanathalie skrev 2024-08-09 08:23:45 följande:

t för första gången.
    Vill också fråga om du kollar sekretet nåt? Det är mitt bästa sätt iaf att följa när ägglossning är på G, lite innan ÄL-testen visar positivt. 
  • Nanathalie

EJT

Yes, har definitivt sekret just nu men den mjölkiga sorten inte stretching äggvita. Det var flera dagar sedan jag hade sådant sekret.

Svar på tråden BIM Augusti 2024