• Siripiri

BIM Augusti 2024

Jahopp, snart är det augusti så tänkte det var dags att starta en ny tråd för oss som hoppas på att plussa i augusti☺️ 

Själv har man ÄL i helgen och BIM blir då 9/8. Vårt andra försök, första barnet, senast var i december 2023 och det slutade i kemisk graviditet. Inga nya försök av diverse anledningar sen dess.  

• Svar på tråden BIM Augusti 2024
  • TrueResolution

Måste skriva av mig lite; Ni andra känns så lugna och chilla med väntandet i den här tråden. "Ska testa nästa vecka", HUR GÖÖÖÖR NI?? 

Är på ÄL +8 imorgon, torsdag, och får verkligen(!!!) stålsätta mig för att inte testa och bli besviken på blanka tester varje morgon. Första barnet 2022 plussade jag ÄL+9 men då med "testa tidigt-stickor". Nu kör jag dock vanliga. 

Värsta är att jag känner mig verkligen gravid, ni vet när magkänslan säger det. Är så trött så jag måste vila middag och somnar med barnet på kvällen. Har ett humör från helvetet och molvärken suttit i sedan ägglossningen. Inga andra "symptom" så kan va både bebis och pms så att säga. Men känslan i magen... blir det ett negativt utslag denna månad så kommer jag vara 100% mer besviken på att min intution och känsla var så fel ute än att det faktiskt inte tog sig. Så man vågar ju inte hoppas 😩

Likväl vet jag att jag kommer testa imorgonbitti igen och få ännu ett blankt. VET att det är för tidigt för att synas men lik förbannat ska man hålla på.

mvh
    noll självdisciplin 

• Siripiri
    TrueResolution skrev 2024-08-07 22:03:40 följande:

Måste skriva av mig lite; Ni andra känns så lugna och chilla med väntandet i den här tråden. "Ska testa nästa vecka", HUR GÖÖÖÖR NI?? 

Är på ÄL +8 imorgon, torsdag, och får verkligen(!!!) stålsätta mig för att inte testa och bli besviken på blanka tester varje morgon. Första barnet 2022 plussade jag ÄL+9 men då med "testa tidigt-stickor". Nu kör jag dock vanliga. 

Värsta är att jag känner mig verkligen gravid, ni vet när magkänslan säger det. Är så trött så jag måste vila middag och somnar med barnet på kvällen. Har ett humör från helvetet och molvärken suttit i sedan ägglossningen. Inga andra "symptom" så kan va både bebis och pms så att säga. Men känslan i magen... blir det ett negativt utslag denna månad så kommer jag vara 100% mer besviken på att min intution och känsla var så fel ute än att det faktiskt inte tog sig. Så man vågar ju inte hoppas 😩

Likväl vet jag att jag kommer testa imorgonbitti igen och få ännu ett blankt. VET att det är för tidigt för att synas men lik förbannat ska man hålla på.

mvh
    noll självdisciplin 

Kunde inte hålla mig? var uppe inatt och kissade (som vart tvungen att göra varje natt senaste dagarna, å aldrig gör annars) men supernegativt på testa tidigt, samt brösten ömmar mindre, snittvilopulsen har gått ner en puls och känner hur det molar lätt där nere så mensen kommer väl snart :(( 

Hoppas din magkänsla stämmer! Håller en tumme????🏼
  • knyttets
    TrueResolution skrev 2024-08-07 22:03:40 följande:

mvh
    noll självdisciplin 

Förstår absolut känslan! Äl+7 idag och jag testade också positivt med första barnet på äl+9. Men två dygn känns som en evighet? Försöker hålla mig sysselsatt med annat. Tänker om jag är gravid så är jag det oavsett om jag testas positivt eller inte och att det egentligen inte är nån skillnad om jag testat eller inte. Så länge jag inte testat negativt är jag gravid eller hur? 😂 Har inte haft mycket känningar men igår kväll då jag gick och la mig rusade hjärtat och jag hade en märklig känsla i livmodern. Förhoppningarna gick från äh det blev knappast nåt den här månaden till jag är 100% gravid över en kväll 😅
  • Nanathalie
    EJT skrev 2024-08-07 21:50:54 följande:
    Jag tycker också det ser ut att vara på G! Tycker mina kan se ut sådär 2-4 dagar innan positivt. Håller alla tummarna!!
    Tänker att det kan vara förbi redan och att det jag ser ju är "dippen" på lh men vi märker detta i kommande dagar 😂 appen definierade testet som "lågt" igår på 0.44 så är det lägre idag vid samma tid får jag förlika mig med att äl är över för denna gång..  typ så.
  • mothertotwo

Min mensvärk har försvunnit nu efter 23 dagar och efter den smärtan jag hade nu den 6/8 måste ha varit ägglossning, fast en mycket värre sådan. Nu väntar jag på mensen om ca två veckor. För dessa är bara spöksträck. :) 

mothertotwo skrev 2024-08-07 16:44:26 följande:
    Är det detta som kallas spöksträck? Jag har ingen aning, vet såklart att det ska vara färgat sträck. Gjorde den grå också så ni ser vad jag menar. 😅 Men när man zoomar in så är där inget. Jag är otålig på att få veta. Känner på mig att min mens inte lär dyka upp, men den kan förvåna en. Nä nu är jag bara jobbig mot mig själv 🤣😇. Det hade gått 3 minuter när jag tog bilden. Det är testlagrets gravtest står inom 5-10 minuter avläsningstid. Men det blev inte tydligare, utan försvann sen. 
  • EJT
    Nanathalie skrev 2024-08-08 10:44:13 följande:
    Tänker att det kan vara förbi redan och att det jag ser ju är "dippen" på lh men vi märker detta i kommande dagar 😂 appen definierade testet som "lågt" igår på 0.44 så är det lägre idag vid samma tid får jag förlika mig med att äl är över för denna gång..  typ så.
    Nej, vad träligt! Var det högre idag? Håller tummarna 👍
  • EJT

Nanathslie, vill också minnas att du var kvar ganska länge i BIM juli 2024-tråden? Om jag minns rätt att du fick mens ganska sent i juli, och du sagt att du har lång cykel, så kanske det helt enkelt är alldeles för tidigt för ÄL? Jag har fått senare och senare ÄL med åldern och ffa sttax efter ppiller-avslut. När vi började försöka förra året så letade jag efter ÄL vid vanlig tid typ runt Äl-dag 14-20 tills jag upptäckte att den kom ju som allra tidigast vid dag 22.. 

Menar bara att ge inte upp hoppet att sluta med stickorna tills det är helt definitivt att ÄL har varit. Jag vet inte hur vanligt det är att man inte får utslag på ÄL-test även om man har ägglossning - jag tycker det låter osannolikt att du ska ha missat stegringen (att det inte ens iaf varit nära positivt) när du testat så flitigt varje dag!

• Anonym (Hejhopp)
    Lilldorisen skrev 2024-08-07 16:42:44 följande:

Hej hoppar in i tråden

Jag har bim på söndag och har idag beställt hem tester.. men "råkade" kanske gå förbi ett apotek och köpte ett testa tidigt från RFSU.. kommer nog inte orka vänta till imorgon för att testa.. hur många timmar skulle ni rekommendera att jag håller mig innan jag kissar..? :)

Hur gick det för dig?!😊
    brukar vara rekommendationer om 4 timmar till nästa kisseri tror jag och helst direkt på morgonen.

Jag har själv bim på måndag och hoppas så på ett positivt test i dagarna!!
  • Nanathalie
    EJT skrev 2024-08-08 13:21:22 följande:
    Nej, vad träligt! Var det högre idag? Håller tummarna 👍
    Ska ta ett nytt samma tidpunkt idag, tog ett förut men vet inte om det är att räkna med om det togs ett annat klockslag? Vet du det? ???? det jag tog förut var typ marginellt starkare. Appen sa från 0.44 till 0.52. Kan vara en pyttestegring eller bara en slump typ bättre ljus?

Har dock aldrig fått så tydliga utslag på ältest, även om det inte är pos känner jag typ ÄNTLIGEN. De visar ju åtminstone något liksom.

Kan det visa såhär starkt om äl är nästa vecka? 

Kommer fortsätta testa. Litar inte på kroppen. Tack för stöd.❤️
Svar på tråden BIM Augusti 2024