• Siripiri

BIM Augusti 2024

Jahopp, snart är det augusti så tänkte det var dags att starta en ny tråd för oss som hoppas på att plussa i augusti☺️ 

Själv har man ÄL i helgen och BIM blir då 9/8. Vårt andra försök, första barnet, senast var i december 2023 och det slutade i kemisk graviditet. Inga nya försök av diverse anledningar sen dess.  

• Svar på tråden BIM Augusti 2024
  • Anonym (Sladdis2024)
    Nanathalie skrev 2024-07-31 11:14:49 följande:
    Nu jäklar börjar det visa stegring på älstickan!! Så visst är äl på g 😀 så glad. 
    Så härligt! :) testa nu bara varje dag! 
  • Nanathalie
    Anonym (Sladdis2024) skrev 2024-07-31 12:39:56 följande:
    Så härligt! :) testa nu bara varje dag! 
    Jag ska göra det!! Jag vet ju inte säkert när själva "äl" är, förra månaden fick jag inget streck starkare än kontrollstrecket så nu hoppas jag på det denna månad! Kul med tidigare äl, då kan du snabbare vänta bim 😉😂 om du är lika otålig som mig dvs. Olidlig väntan 😂
  • Anonym (Sladdis2024)
    Nanathalie skrev 2024-07-31 13:13:14 följande:
    Jag ska göra det!! Jag vet ju inte säkert när själva "äl" är, förra månaden fick jag inget streck starkare än kontrollstrecket så nu hoppas jag på det denna månad! Kul med tidigare äl, då kan du snabbare vänta bim 😉😂 om du är lika otålig som mig dvs. Olidlig väntan 😂
    Hahaha! 😄 exakt! Jag har noll tålamod! undra när man kan börja testa? Har du koll?🤣
    har du förresten testat tempa ? Lite sugen på att testa det. 
  • Nanathalie
    Anonym (Sladdis2024) skrev 2024-07-31 14:10:33 följande:
    Hahaha! 😄 exakt! Jag har noll tålamod! undra när man kan börja testa? Har du koll?🤣
    har du förresten testat tempa ? Lite sugen på att testa det. 
    Aldrig testat tempa faktiskt! Jag beställde hem en sån termometer en gång i tiden och har den liggandes i en låda så kanske kan vara en idé 😁 

Jag köpte testa tidigt som ska gå att testa med 6(!!) Dagar innan bim. Jag använde 2 sådana förra månaden men såklart negativt. Tror de heter ablo pharma! Mitt problem är att jag inte vet exakt när bim är. Brukar räkna 12 dagar från äl, men vilken dag är egentligen äl att räkna ifrån? Positivt test eller inom följande 36h pga det är då ägget släpper? Detta är ju en hel jäkla vetenskap. Blir så trött. 

Tänk om man bara kunde ha sex och njuta och överraskas av ett plus. Det vore något 😂 men inget alternativ för en kontrollmänniska som mig..
  • Anonym (Sladdis2024)
    Nanathalie skrev 2024-07-31 14:43:45 följande:
    Aldrig testat tempa faktiskt! Jag beställde hem en sån termometer en gång i tiden och har den liggandes i en låda så kanske kan vara en idé 😁 

Jag köpte testa tidigt som ska gå att testa med 6(!!) Dagar innan bim. Jag använde 2 sådana förra månaden men såklart negativt. Tror de heter ablo pharma! Mitt problem är att jag inte vet exakt när bim är. Brukar räkna 12 dagar från äl, men vilken dag är egentligen äl att räkna ifrån? Positivt test eller inom följande 36h pga det är då ägget släpper? Detta är ju en hel jäkla vetenskap. Blir så trött. 

Tänk om man bara kunde ha sex och njuta och överraskas av ett plus. Det vore något 😂 men inget alternativ för en kontrollmänniska som mig..
    🤣 Hahahha! Ja man kan väl testa allt känns det som! Skadar ju inte! 😄
    men är samma för mig, har inte heller koll på
    Bim, man säger väl 12-16 dagar efter ÄL så kommer Bim typ. Men tänker att man får räkna att ÄL infaller upp till 48h timmar efter positivt Äl-test.. känns svårt utan temp att veta 🤣
  • Anonym (Ilia)
    Nanathalie skrev 2024-07-31 14:43:45 följande:

Åh har du en termometer är det ju perfekt för att ta reda på just hur långt efter positivt lh test man får ägglossning och hur många dagar man har mellan ägglossning och mens. Man behöver bara tempa några månader för att veta hur lång lutealfas man har, den är ofta väldigt konstant, slår Max på någon dag ☺️ 
  • Anonym (Sladdis2024)

Försöker få svar igen, kan jag böria tempa nu direkt efter ÄL eller måste jag vänta till nästa mens?

• Anonym (Ilia)
    Anonym (Sladdis2024) skrev 2024-07-31 16:02:47 följande:

Försöker få svar igen, kan jag böria tempa nu direkt efter ÄL eller måste jag vänta till nästa mens?

Lika bra att börja, det är lite teknik innan man mäter på samma vis varje dag. Så om du börjar direkt har du kommit in i det ordentligt tills när ägglossning ska ske och det blir lättare att se ett tydligt skifte i temp ☺️ jag tycker fertility friend är bäst att lägga in i ☺️
  • Anonym (Sladdis2024)
    Anonym (Ilia) skrev 2024-07-31 16:09:45 följande:
    Lika bra att börja, det är lite teknik innan man mäter på samma vis varje dag. Så om du börjar direkt har du kommit in i det ordentligt tills när ägglossning ska ske och det blir lättare att se ett tydligt skifte i temp ☺️ jag tycker fertility friend är bäst att lägga in i ☺️
    Tack snälla för svar!🙂
    tänkte på natural cykles, dåligt?
    den du tipsade om, vilken termometer behöver jag då? Kan inget 🤣
  • Anonym (Ilia)
    Anonym (Sladdis2024) skrev 2024-07-31 16:27:19 följande:
    Tack snälla för svar!🙂
    tänkte på natural cykles, dåligt?
    den du tipsade om, vilken termometer behöver jag då? Kan inget 🤣
    fertility friend är gratis och går att använda med vilken termomete som helst eller typ Apple Watch. jag har haft nc också men tyckte inte den gav något alls som inte fertil friend har, så köpte aldrig någon ny period på nc. Mycket lättare att följa övriga symtom också i ff, typ för att se vilka symptom man brukar ha innan bim ☺️
Svar på tråden BIM Augusti 2024