• Siripiri

BIM Augusti 2024

Jahopp, snart är det augusti så tänkte det var dags att starta en ny tråd för oss som hoppas på att plussa i augusti☺️ 

Själv har man ÄL i helgen och BIM blir då 9/8. Vårt andra försök, första barnet, senast var i december 2023 och det slutade i kemisk graviditet. Inga nya försök av diverse anledningar sen dess.  

• Svar på tråden BIM Augusti 2024
  • Anonym (Sladdis2024)
    Anonym (Ilia) skrev 2024-07-31 16:36:50 följande:
    fertility friend är gratis och går att använda med vilken termomete som helst eller typ Apple Watch. jag har haft nc också men tyckte inte den gav något alls som inte fertil friend har, så köpte aldrig någon ny period på nc. Mycket lättare att följa övriga symtom också i ff, typ för att se vilka symptom man brukar ha innan bim ☺️
    Tack! 😊👍🙏
  • knyttets

Positivt äl-test här idag och lite öm i magen så nu är det på gång. BIM blir alltså tidigare än räknat men ändå lite osäker när då lutelafasen slängt lite efter p-pillerstopp. Den eviga väntan på testandet börjar nu 😅

• Anonym (Sladdis2024)
    knyttets skrev 2024-07-31 17:18:38 följande:

Positivt äl-test här idag och lite öm i magen så nu är det på gång. BIM blir alltså tidigare än räknat men ändå lite osäker när då lutelafasen slängt lite efter p-pillerstopp. Den eviga väntan på testandet börjar nu 😅

Snyggt!😊 Härligt!!
    men när kan man börja testa som tidigast?😄
  • Nanathalie
    knyttets skrev 2024-07-31 17:18:38 följande:

Älskar när man blir överraskad av äl och får tidigare bim. Drömmen ju!
  • knyttets
    Anonym (Sladdis2024) skrev 2024-07-31 17:28:01 följande:
    Snyggt!😊 Härligt!!
    men när kan man börja testa som tidigast?😄
    Med första barnet plussade jag redan äl+10 (knappt synbart men svag skugga äl+9). Men tänker det spelar in hur lång lutealfasen brukar vara. Vi testgalningar brukar väl börja på i hemlighet typ äl+6 😂
  • Nanathalie

Nu har jag vart och köpt de rosa ältesterna från clearblue! Mitt från testlagret visar stegring (ej jättestarkt) och clearblue visar ingen glad gubbe så stegring pågår men inte äl riktigt än. Jag fortsätter testa varje dag och jag och maken kör på varannan dag (ibland varje om lusten faller sig på) så hoppas vi på att snart få en glad gubbe!

• Anonym (Sladdis2024)
    knyttets skrev 2024-08-01 12:20:26 följande:
    Med första barnet plussade jag redan äl+10 (knappt synbart men svag skugga äl+9). Men tänker det spelar in hur lång lutealfasen brukar vara. Vi testgalningar brukar väl börja på i hemlighet typ äl+6 😂

😂😂 är nog lagd åt samma hållet hahha!

men! En fråga!

enligt testerna har jag haft ÄL typ 26-27 juli men när jag mäter temp ligger jag på typ 36,29 är väl orimlig temp mellan ÄL och mens? 
    kollat allas grafer och ingen verkar ju ligga så lågt efter ÄL och innan mens bara just efter mens typ?
    förstår inget?

• Siripiri
    Nanathalie skrev 2024-07-31 14:43:45 följande:
    Tänk om man bara kunde ha sex och njuta och överraskas av ett plus. Det vore något 😂 men inget alternativ för en kontrollmänniska som mig..
    Jag är likadan 😅😂 Ens kompisar är sådär ba ? ha kul ?. Men dem har inte ADD och kontrollbehov. Kan jag försöka kontrollera något som kommer jag försöker göra de. Själv fick man ägglossningsont en dag senare i helgen än trott, så chansen att få en pojke sjönk kanske lite (om det nu ens går att styra, men värt ett försök). Kände lite konstiga stickningar i livmodern igår som jag tror att jag inte brukar ha under lutealfasen men man blir så himla mycket uppmärksam nu när man vill ha ett plus. Minsta lilla ? symptom ? får en att reagera 🙃 
  • Nanathalie
    Siripiri skrev 2024-08-01 23:28:27 följande:
    Jag är likadan 😅😂 Ens kompisar är sådär ba ? ha kul ?. Men dem har inte ADD och kontrollbehov. Kan jag försöka kontrollera något som kommer jag försöker göra de. Själv fick man ägglossningsont en dag senare i helgen än trott, så chansen att få en pojke sjönk kanske lite (om det nu ens går att styra, men värt ett försök). Kände lite konstiga stickningar i livmodern igår som jag tror att jag inte brukar ha under lutealfasen men man blir så himla mycket uppmärksam nu när man vill ha ett plus. Minsta lilla ? symptom ? får en att reagera 🙃 
    Känner igen mig så mycket i det du skriver!! 

Jag har haft den typiska äl-smärtan igår och idag men negativt ältest igår (ska ta nytt snart så hoppas på utslag då).

Men till något deppigt. Igår uttryckte min man att han bara tänker på att det kanske kan bli bebis om han kommer så han har börjat känna press. Just idag känner jag att jag vill lägga ner hela bebisverkstaden efter denna månad om han känner så. Han blir pressad och kan inte ens bli hård. Blir negativt laddat. Får hoppas på ett mirakel denna månad känns det som. Vi hade sex för 3 dagar sedan senast. 
  • Siripiri
    Nanathalie skrev 2024-08-02 10:34:31 följande:
    Känner igen mig så mycket i det du skriver!! 

Jag har haft den typiska äl-smärtan igår och idag men negativt ältest igår (ska ta nytt snart så hoppas på utslag då).

Men till något deppigt. Igår uttryckte min man att han bara tänker på att det kanske kan bli bebis om han kommer så han har börjat känna press. Just idag känner jag att jag vill lägga ner hela bebisverkstaden efter denna månad om han känner så. Han blir pressad och kan inte ens bli hård. Blir negativt laddat. Får hoppas på ett mirakel denna månad känns det som. Vi hade sex för 3 dagar sedan senast. 

Va konstigt att du inte fått utslag på äl-stickan 🤔 

Men va jobbigt 😒 vissa men kanske faktiskt mår bättre av inte veta så mycket som vi gör.. alltså ha den kollen som vi har på vår cykel å så. 

Svar på tråden BIM Augusti 2024