• Anonym (Osäker nu)

Kan man vara så anonym? Nätdejting

Jag trodde jag hittat någon... men när jag söker på den information han gett om sig (förnamn, ålder, födelsedag samt ort) så får jag inte upp NÅGOT. Hittade en med samma namn och födelsedag, men som är flera år yngre än den ålder han angett... har dock hela tiden tyckt att han ser väldigt ung ut för sin ålder, men det behöver ju inte betyda något. Nu har jag googlat massa och kollat bilder på de namn jag hittat som KUNNAT stämma, men ingen har varit rätt...

Kan man vara så anonym eller är det dags att dra öronen åt sig?

• Svar på tråden Kan man vara så anonym? Nätdejting
  • Anonym (M)

Har du inte träffar honom?

• Anonym (Reality check)

Han är antagligen i en relation redan. Det är därför du inte hittar något om honom. Han har gett dig fel namn, fel ålder, fel adress, fel allt. Han kanske bor i den stad han säger, men det är väl så långt man kan sträcka sig.

• Anonym (Osäker nu)
    Anonym (M) skrev 2024-07-28 21:22:11 följande:

Har du inte träffar honom?

Inte än nej, bor i helt olika städer.
  • Anonym (Osäker nu)
    Anonym (Reality check) skrev 2024-07-28 21:23:36 följande:

Han är antagligen i en relation redan. Det är därför du inte hittar något om honom. Han har gett dig fel namn, fel ålder, fel adress, fel allt. Han kanske bor i den stad han säger, men det är väl så långt man kan sträcka sig.

Nu har jag bläddrat igenom varenda en i rätt ålder i den staden som fyller den månad han sagt, ingen heter ens nåt likande... 

Det kan mycket möjligt vara så, men jag vill veta om det finns någon annan förklaring innan jag ev säger något om det...
  • Anonym (M)

Då har han lämnat oriktiga uppgifter. 

• Anonym (Osäker nu)

Namnet KAN ju vara ett smeknamn... men hittade inget som kändes som det kunde passa... vet att man kan få sina uppgifter bortplockade, men vad är oddsen att just han skulle ha gjort det?

Jag vill fråga, men då måste jag ju erkänna att jag försökt hitta honom...

• Anonym (Reality check)
    Anonym (Osäker nu) skrev 2024-07-28 21:34:33 följande:
    Nu har jag bläddrat igenom varenda en i rätt ålder i den staden som fyller den månad han sagt, ingen heter ens nåt likande... 

Det kan mycket möjligt vara så, men jag vill veta om det finns någon annan förklaring innan jag ev säger något om det...
    Relation eller inte så ljuger han för dig, det är ett faktum. Om du konfronterar honom kommer han att anklaga dig för digital stalking och vända det mot dig, att det är du som är creepy som kollar upp honom. Lyssna inte på det isf! Som kvinna själv vet jag hur viktigt det är att kolla så personen är den de säger sig vara, eller åtminstone är singel till att börja med...

En annan sak att se upp med är personer som inte har profilbild. Det är ingen varningsflagga bara så där, men i kombination med de lögner du fått serverad så kan jag svära på att en sådan person är i en relation redan. De brukar skylla på att de har jobb som gör att de inte kan visa ansiktet. Även om det är sant så ska de kunna ge sitt riktiga förnamn, ålder mm. De brukar också vara snabba på att fråga om alternativa kontaktmetoder som kik, snap, whatsapp. Detta för att slippa skicka bilder från sitt konto och exponera sig, ifall man tar skärmdump och visar deras kvinnor.

Jag hittar tyvärr ingen alternativ förklaring till varför man skulle undanhålla sådan här information om man inte har något att dölja.
  • Anonym (Reality check)
    Anonym (Osäker nu) skrev 2024-07-28 21:39:54 följande:

Namnet KAN ju vara ett smeknamn... men hittade inget som kändes som det kunde passa... vet att man kan få sina uppgifter bortplockade, men vad är oddsen att just han skulle ha gjort det?

Jag vill fråga, men då måste jag ju erkänna att jag försökt hitta honom...

Du kan ringa Skatteverket och kolla. Där kan man inte plocka bort sina uppgifter!
  • Tremere

Eller så är det så att han är väldigt försiktig med vem han är online.
    Att skylla på arbetet kan faktiskt vara sant. Jag känner flera personer som jobbar statligt som inte ens har FB för att det är för stor risk i deras arbete.
    Mannen kan tidigare ha stött på stalkers och därav inte vill avslöja mer.
    Självklart kan det också vara så att han redan är upptagen, men jag tycker det är lite fel att anta det som första alternativ.
    Jag tycker dessutom att det är lite creepy av TS att ägna så mycket energi till att ta reda på hans digitala fotavtryck.
    Om man är så osäker och inte kan lita på en persons ord så tidigt i dejtandet så skulle jag som man dra öronen åt mig rätt snart.

• Anonym (Glenn här igen. Glenn "Exet" Erixon.)

Ring polisen!

Svar på tråden Kan man vara så anonym? Nätdejting