• Anonym (Uppehållstillstånd?)

Hur länge får man stanna i Sverige?

Jag har en killkompis vars flickvän bor hos honom. Det är mycket skumt med den flickan, hon pratar bara engelska, jag tror hon är MYCKET yngre än vad hon påstår, och massa annat. Tonåring på rymmen är min teori. Alltså vissa har ju tur med åldrandet, men 25 men se ut som 15??Tror inte hon är registrerad nånstans och han försörjer henne. Går inte att ta upp det här med min killkompis för han är helt nedkärad.

Hur länge har man laglig rätt att bara bo här i Sverige oregistrerat? Bara flirta upp nån snubbe och sedan får man bo här Hur länge man vill bara man inte belastar samhället utan är försörjd genom snubben?

• Svar på tråden Hur länge får man stanna i Sverige?
  • Anonym (J)

Är hon EU-medborgare kan hon stanna hur länge hon vill. Är hon medborgare utanför EU finns turistvisum som gäller i 90 dagar.

Servitriser gav mig ett flertal gånger barnmenyn (som var upp till 12 år) på restaurang bär jag var 25-26 år. Biljettkontrollant på tåg sa att jag köpt fel biljett för jag skulle ju ha barnbiljett och busschaufförer knappade in barnbiljetter utan att jag behövde säga något. Man kan absolut se väldigt ung ut.

Anonym (J) skrev 2024-07-29 17:12:20 följande:

Är hon EU-medborgare kan hon stanna hur länge hon vill. Är hon medborgare utanför EU finns turistvisum som gäller i 90 dagar.

Servitriser gav mig ett flertal gånger barnmenyn (som var upp till 12 år) på restaurang bär jag var 25-26 år. Biljettkontrollant på tåg sa att jag köpt fel biljett för jag skulle ju ha barnbiljett och busschaufförer knappade in barnbiljetter utan att jag behövde säga något. Man kan absolut se väldigt ung ut.

Nej inte EU-medlem. Hör man av sig till migrationsverket eller polisen? Kan man göra det anonymt?
  • Anonym (Sköt dig själv och skit i andra)

Fortfarande....? Det var väl iaf ett par månader minst sedan du skrev om detta. Du har inte lärt dig än att du ska sluta lägga dig i deras liv?

Och inte för att vara sån men många kvinnor från asiatiska länder kan se otroligt unga ut! Dels är de korta och många av dem har ungdomlig hy dessutom, och ansiktsdrag som kan få dem att se yngre ut. Hon kan mycket väl vara 25 utan att du ser det.

Varför vill du förstöra för dem??

• Anonym (jurist)
    Anonym (Uppehållstillstånd?) skrev 2024-07-29 17:07:58 följande:
    Hur länge får man stanna i Sverige?

Jag har en killkompis vars flickvän bor hos honom. Det är mycket skumt med den flickan, hon pratar bara engelska, jag tror hon är MYCKET yngre än vad hon påstår, och massa annat. Tonåring på rymmen är min teori. Alltså vissa har ju tur med åldrandet, men 25 men se ut som 15??Tror inte hon är registrerad nånstans och han försörjer henne. Går inte att ta upp det här med min killkompis för han är helt nedkärad.

Hur länge har man laglig rätt att bara bo här i Sverige oregistrerat? Bara flirta upp nån snubbe och sedan får man bo här Hur länge man vill bara man inte belastar samhället utan är försörjd genom snubben?

Tycker inte att du ska göra något utan att diskuterat med din killkompis. Kan vara så att han vet något om hennes liv som du inte vet och då kanske du rikserar att få dåligt samvete. Även när det inte är saker som sådant, du riskerar att förstöra din relation med din vän om du gör något bakom hans rygg. Bättre att ta ett snacka med honom och rådfråga honom innan.

På samma sätt som man inte går och leker polis eller gud i varandras liv så kan man inte göra detta nu. Om det nu är så att hon är på rymmen pga t.ex dödshot eller att hon kanske har varit våldtagen eller är hedersförtryckt, vi vet inte... gör inget som du kommer ångra dvs inget utan att du har fått rätt info. Om du sedan snackar med honom och det visar sig att hon inte har några starka grunder och bara utnyttjar din kompis, då har du rätt att anmäla det till polisen. 

Riksen är dock att hon rymmer igen om hon håller på att rymma och du förlorar eventuellt en vän om du anmäler någons partner utan att förvarna de innan. Jag vill tro att hon förr eller senare blir avslöjad om hon inte är här av rätt grunder iaf om man vill leva ett normalt liv kommer hon lätt bli upptäckt. Hon kan inte alltid gömma sig speciellt om hon har utvisningsbeslut då är man efterlyst. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (jurist)
    Anonym (Sverige) skrev 2024-07-30 02:33:01 följande:
    Eller så bryr man sig om Sverige och vill inte att vem som helst ska kunna knata in och vara här. Det bör vara ett större bekymer. 
    Ja då kan du ta och utvisa de som säljer droger på öpppen gata och som poliser vet vilka de är och var de bor. Vad sägs om mördare, islamister och extremister? Sån hyckleri att säga att man bryr sig om Sverige om du istället för att fixa "the obvious bad" är fast vid en liten tjej som kanske är offer till våld och antagligen hedersförtryckt. Säger inte att detta gör hennes sak mindre "olagligt" om hon lever svart men sitt inte här och lek "jag bryr mig om Sverige" för det finns så mycket mer att göra än att tjalla på sin killkompis tjej med den ursäkten.  

Det låter som att du är snarare svartsjuk än nån som bryr sig om Sverige :) 
    Bryr du dig om Sverige kan du börja enkelt med att engagera dig politiskt, rösta, kampanja, sprinda information och driva diskussionen framåt i dina kretsar och framförallt om du ska hata, så finns det värre personer att hata på. 

Vad sägs om att gå med i Ungsvenskarna och sprida några flygblad eller stödja invandrarfientligaprtier på riktigt så du kan driva fram nån form av politik? Vill du ha förändring på riktigt så finns det mycket att göra, sitt inte här och ljug för dig själv och oss. Var ärlig och säg att du är svartsjuk bara 

Hon är inte från hedersförtryck, hon är väldigt vit, rödhårig, blåögd och fräknig.

• Anonym (ASF)
    Anonym (Uppehållstillstånd?) skrev 2024-07-30 21:35:39 följande:

Hon är inte från hedersförtryck, hon är väldigt vit, rödhårig, blåögd och fräknig.

Varför vill du anmäla henne?
  • Anonym (M)
    Anonym (Uppehållstillstånd?) skrev 2024-07-30 21:35:39 följande:

Hon kan fortfarande i en kultur med hedersförtyck. 
  • Anonym (Oj)

Var rädd om din vän ,sätskilt när hon är under 18 år!Hjärnan börjar att fungera riktigt efter 23-års åldern 

Svar på tråden Hur länge får man stanna i Sverige?