Anonym (Vän) skrev 2024-08-01 10:04:27 följande:
Jag kan ta ett exempel till då. Jag var innan jag träffade min man på en dejt med en trevlig man. Han frågade var jag bodde, jag svarade glatt och han fråga då hur stor min lägenhet var. Han stirrade, den va inte jättestor, bara 60 kvadrat för bara mig då. Men han muttrade något om att den måste varit dyr och typ sa sen något i stil med hur jag hade haft råd med den.
Däremot hängde vi med varandra ett tag.Vi var väldigt olika men han var otroligt attraktiv Och han hade många fina kvaliteter. Men ständigt var det olika ifrågasättanden av saker jag hade eller gjorde. Om jag var på fest hos några vänner i en viss stadsdel så ville han inte komma. Han blev sur, undrade hur stor lägenheten var, något jag inte ens tänkt på, jag sa att det var en etagelägenhet och sedan vilken adress, då blev han ännu tjurigare. Jag fattade ingenting. Han hade ju själv en bostadsrätt i ett fint område men på 40 kvadrat, men den va ju jättefin?.
Fast helt ärligt, vet inte hur många knepiga män jag träffat via dejting. Det känns lite som att du vill få det till att folk är avundsjuka när det kanske är ett fåtal mindre charmiga personer du haft att göra med. Låter ju som att alla som inte gjort stora karriärer är avundsjuka och missunnsamma och någon du inte har något gemensamt
med. Det låter bara som ytligheter. Jag och mina vänner pratar sällan om våra jobb, vi pratat om livet, mänskligt beteende, spiritualitet och bara umgås med våra barn eller utan barn.
Och fine att du känner såhär men låt din man känna som han gör och få behålla de vänner han vill ha kvar. En dag är ni kanske separerade så står han där ensam.