Mayjel skrev 2025-05-06 22:33:09 följande:
Visste inte att matte kunde lyssnas på för avslappning. Själv blir man bara stressad av räkning och matematik. Kanske för att det är ett svårt ämne för mig. Gissar att du är duktig i matte då.
Asmr ser olika ut vilket jag glömmer ibland. Vissa blir avslappnade av ljud och röster. Jag är mer en visuell typ som blir lugn av det ögonen ser.
Nä, men det handlar om matematikens historia, om hur den uppstod, hur man började använda siffror etc. Så det är mer historia än matematik. Men, jag har ju inte klarat av mer än max 10 minuter innan jag somnat just gör man valt bra uppläsare som läser på ett sövande sätt. Det är en samling om typ sex stycken separata berättelser. Två av dem klarar jag inte sv att lyssna på. Det ena är Voltaires Micromegas så den är helt obegriplig. Den andra är egentligen väldigt intressant om Joe Di Maggio och någon annan (baseboll och det perfekta slaget). Dock är det Nick Jonas som läser och han läser för fort och stötigt.
ASMR på Spotify går just att se med video, inte bara ljud. Barnen har på sig hörlurar och börjar titta och sen efter en stund orkar de inte hålla ögonen öppna och somnar.