Inlägg från: Anonym (Längtar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Längtar)

Vad gör du just nu eller var har du gjort idag

Kan inte sova. Ena barnet har kräkts ca var 30e minut sedan 0030 så det är snart dags igen trots att det inte finns något kvar att gå upp. Då barnen var hos sin andre förälder i helgen så tror jag inte att det är jag som smittat utan att det är något annat skit... hoppas inte att det andra barnet också blir dåligt.

• Anonym (Längtar)

Bråkat med barnens pappa. Längtar efter min älskling som jag träffade i helgen och ska träffa igen om typ 1,5 vecka igen. Innan den helgen som var har vi inte setts sedan i julas. Livet har kommit emellan. 

• Anonym (Längtar)

Gört en omgång i grovtvättstugan idag. Köksmattan behöde en omgång. Fortsatt packa upp kartonger efter att vi flyttade för 4 veckor sedan. Även fått en leverans från Ikea som jag tagit hand om. Varit på fötterna sen strax efter 8 imorse så kroppen börjar bli lite öm. Träningsvärk efter igår också då jag var på gymmet samt simmade. Barnen är inte hemma, tyvärr har älsklingen åkt norröver med sina barn... nåja, vi träffades ju så sent som för två veckor sedan. 

• Anonym (Längtar)
    Mayjel skrev 2025-04-12 20:18:56 följande:
    Känns väl skönt ändå att ha fått en del gjort? Humöret kan få sig en boost när man varit produktiv och flitig. Iallafall efteråt, när allt är färdigt. Vilken lättnad man känner då.
    Just nu syns det inte att jag hållt på men så är det alltid. Sen plötsligt så har man inget kvar. Längtar tills dess.
  • Anonym (Längtar)

Varit hos älsklingen i helgen. Om vi inte får till att ses om två veckor så var det sista gången på länge som vi ses. Livet ställer ju till det ibland och sen kommer sommar och semestrar med barn i vägen (vi har inte träffat varandras barn än). Visst, vi har ju kontakt typ varje dag men jag vill ju ses och kramas... 

• Anonym (Längtar)
    Eurydike skrev 2025-04-28 01:33:21 följande:
    Det låter härligt, men plågsamt! Hoppas ni får till den där träffen ❣️
    Ja, skoj är det inte men sånt är livet. Hade varken han eller jag prioriterat barnen hade ingen av oss velat ha någon form av relation till den andre. Och även om våra barn är jämnåriga så är varken hans eller mina redo för att introduceras till någon ny. Det senaste året (1,5 för honom) har inneburit tillräckligt med omställningar. Men visst är det jobbigt när man vill så mycket. 
  • Anonym (Längtar)
    Eurydike skrev 2025-04-28 19:00:11 följande:
    Det är jättebra att ni prioriterar barnen! Bra för relationen också i det långa loppet att man inte rusar in i något. Men längtan kan vara plågsam och härlig på samma gång! Det är fint att ha någon att längta efter ☺️
    Ja, vi är rörande överens där. Även om att inte ens tänka på samboskap innan barnen gått ut gymnasiet typ. Mina går i mellanstadiet, hans yngsta i lågstadiet. Men, vi har känt varandra länge även om kontakten var väldigt sporadisk under de typ 15-ish år som båda hade relation. Det är så skönt att hitta tillbaka till någon som alltid accepterat en helt och hållet, någon som det är helt naturligt att vara tyst med utan att det känns konstigt. 
  • Anonym (Längtar)
    Eurydike skrev 2025-05-01 17:35:01 följande:
    Fint att ni är överens! Jag tycker om hur du beskriver er relation. Att hitta tillbaka till någon som alltid accepterat en helt och hållet. Det är ju precis det man letar efter, om man nu letar. Även att kunna vara tysta tillsammans är viktigt!
    Tack. Ja, det är så skönt att ha någon man känner sig helt trygg med. Speciellt som (i synnerhet) de sista åren med barnens pappa samt separationen var minst sagt jobbiga. Då är det skönt att ha en lugn fristad där man är trygg. Där man inte heller behöver hålla undan frustrationen över ex utan vi båda kan prata fritt om barnens andre förälder utan att det blir surt nånstans. 

Och just nu så ser det ut som att det går vägen att ses nästa helg (om ingen blir sjuk typ) vilket är helt underbart! Hoppas väderprognosen håller eller blir bättre än det ser ut just nu!
  • Anonym (Längtar)
    Mayjel skrev 2025-05-06 04:22:28 följande:
    Nåt speciellt tema du gillar? Massage är en favorit hos mig. Eller när någon gör ett besök hos en barberare och blir lite ompysslad på olika sätt.

ASMR är bra, både för avslappning och som en sorts substitut för oss som inte får så mycket beröring i våra egna liv. Jag tycker att ASMR-massage är en god ersättare för den äkta varan, faktiskt. 
    Mina barn kollar/lyssnar på ASMR på Spotify för att somna skönare. Själv brukar jag lyssna på sleep/bedtime stories på tex Audible. Skulle jag lyckas låta bli att somna kan jag lära mig något men oftast somnar jag inom 5 minuter

Favoriterna är "A history of mathematics", "Meditations by Marcus Aurelius" och "Escoffier: The complete guide to modern cookery".
  • Anonym (Längtar)
    Mayjel skrev 2025-05-06 22:33:09 följande:
    Visste inte att matte kunde lyssnas på för avslappning. Själv blir man bara stressad av räkning och matematik. Kanske för att det är ett svårt ämne för mig. Gissar att du är duktig i matte då. 

Asmr ser olika ut vilket jag glömmer ibland. Vissa blir avslappnade av ljud och röster. Jag är mer en visuell typ som blir lugn av det ögonen ser. 
    Nä, men det handlar om matematikens historia, om hur den uppstod, hur man började använda siffror etc. Så det är mer historia än matematik. Men, jag har ju inte klarat av mer än max 10 minuter innan jag somnat just gör man valt bra uppläsare som läser på ett sövande sätt. Det är en samling om typ sex stycken separata berättelser. Två av dem klarar jag inte sv att lyssna på. Det ena är Voltaires Micromegas så den är helt obegriplig. Den andra är egentligen väldigt intressant om Joe Di Maggio och någon annan (baseboll och det perfekta slaget). Dock är det Nick Jonas som läser och han läser för fort och stötigt. 

ASMR på Spotify går just att se med video, inte bara ljud. Barnen har på sig hörlurar och börjar titta och sen efter en stund orkar de inte hålla ögonen öppna och somnar. 
Svar på tråden Vad gör du just nu eller var har du gjort idag