Inlägg från: Anonym (Längtar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Längtar)

Vad gör du just nu eller var har du gjort idag

Gick från Hötorget till Slussen på vägen hem från jobbet. Det blev svettigt i jeansklänning. I helgen kommer mamma på besök med båda hundarna, även gammelgubben får följa med då mammas sambo är upptagen med annat. Efter helgen blir det nedräkning till nästa fredag då älsklingen kommer ner. En månad sedan sist vi sågs..  

• Anonym (Längtar)
    Anonym (Hm) skrev 2025-09-06 17:31:18 följande:
    Ja, det är det verkligen😀
    Japp, och det blir en fullspäckad helg! Sedan, med att jag ska gå kurs varannan helg typ så kommer det att bli lite pusslande för att ses, så det gäller att passa på när man kan! 

Idag har vi haft mamsen med ena hunden på besök. Barnen frågade om vi inte kan få låna den fyrbenta en helg i månaden nu när de är hemma igen efter en sommar på landet. Det tyckte mamma var en jättebra idé. Förberedelser inför att vi framöver kan skaffa egen hund.
  • Anonym (Längtar)

Idag hamnade barnen hos en kompis så jag har roat mig med att städa och fixa, i synnerhet vardagsrummet. Legot som stått på vardagsrumsbordet har fått flytta in till barnens olika rum och bordet har fått hamna där det ska, framför soffan. Dammsugit, rensat bort blad från chilisarna så solen kommer åt och klippt ner andra tomatplantan och slängt jorden i en sopsäck. Första tomatplantan gick till de sälla jaktmarkerna tidigare i veckan. Hösten närmar sig med stormsteg... 

• Anonym (Längtar)

Ligger i badkaret. Älsklingen åkte hem för några timmar sedan, barnen har inte kommit hem än. Haft en mysig helg men tiden går alltid alldeles för fort. Nu dröjer det minsta 6, kanske 8v, till vi ses igen. Min helgkurs ställer till det lite men även om det är jobbigt så är kursen värd det. Nästa långa uppehåll blir ju jullovet sen. Då jag har barnen och han sen åker iväg med sina när mina åker till sin pappa så blir det som det blir. 

• Anonym (Längtar)
    Anonym (A) skrev 2025-09-21 14:07:22 följande:

Köpt fler smycken på nätet. Jag brukar inte lägga pengar på mig själv och mitt yttre men jag har en riktigt tung period just nu efter att ha förlorat en anhörig och letar ganska desperat efter sådant som är vackert och ger lite ljus i tillvaron. 

Dessutom är det smycken som har en betydelse och påminner mig om natur och historia som jag brinner för. 

Nu ska jag gå till återvinningen, inte lika glamoröst.

Fick precis ett mess från den enda man som verkligen berör mig, på ett bra men lite läskigt sätt. Tur att han bor långt härifrån, annars hade jag nog åkt till honom nu, orkar inte känna så mycket just nu, 

Smycken är alltid trevligt! Fick veta att pappa nu skickat två par örhängen till mig från Canada. 

Beklagar sorgen gällande din anhöriga. Hoppas du snart hittar ljus igen. 

Sådana män är läskiga för sinnesron ibland men samtidigt otroligt givande. Tror faktiskt att det kanske hade varit bra för dig att träffa honom och få fly verkligheten lite, bara få vara i nuet. 

Min kärlek är en sådan person. Speciellt förra året när jag separerat så var han min tillflykt från verkligheten, en plats där jag bara kunde vara. Han har alltid varit en person jag känt mig trygg med, men där känslorna skrämt. 
  • Anonym (Längtar)

Idag har barnen haft besök av sin kompis då jag passade på att gå och träna. Simmade längder för första gången sedan innan sommaren då axeln fick flipp på mig med frozen shoulder. Det är bättre men inte bra. Först en knapp timme på gymmet och sen 500m simning i långsamt tempo. Kändes som en vinst att jag klarade så pass men som en förlust då jag tidigare simmade 1500m på drygt 40min. Nu tog det över en kvart för en tredjedel av distansen. 

Nu blir det matlagning, sen en omgång med massagepistolen, voltaren gel och tigerbalsam... 

• Anonym (Längtar)
    Minna4 skrev 2025-09-21 21:22:56 följande:

Ni har mycket som händer. Det är skönt nu att hösten är äntligen här. Söndagarnas kvällar är trevligt, mysiga. Jag tänker att snart kommer trädens färger och helt lugnt ute efter sommarens värme. Vilken är er bästa årstid?

Är så tråkig att jag inte har någon favorit. 

Hösten är mysig med sina färger på träden, det går mot kallare väder och mörkare ute. Man får det mysigt med tända ljus och kanske en brasa om man har den möjligheten. 

Vintern med möjlighet till skidåkning, snö och mörka, stjärnklara nätter... 

Våren med hopp om ljusare och varmare dagar. Träden får liv igen och man känner själv att man spritter til liv igen och vill vara ute mer. 

Sommaren med varma dagar och ljumma, ljusa kvällar... 
  • Anonym (Längtar)

Haft en småstrulig vecka så deras är skönt att den är slut. Idag började även min massagekurs. 

• Anonym (Längtar)
    Anonym (Hm) skrev 2025-09-27 16:20:12 följande:
    Hoppas att helgen blir lugn och skön.
    Det blir den absolut inte, men det är ju självförvållat när man väljer att gå kurs 8.30-17. Men nyttan av kursen blir bra.
  • Anonym (Längtar)
    Anonym (Hm) skrev 2025-09-28 16:51:45 följande:
    Hoppas att kursen var givande.
    Absolut är den det. Detta var helg 1 av 7 totalt och redan så kan vi basgreppen för en bra massage av rygg, baksida och framsida ben. Men nu är jag helt slut 🤣
  • Anonym (Längtar)
    Anonym (A) skrev 2025-09-28 22:15:19 följande:

Spännande med smycken från Canada! Har de kommit fram än? 

Tack, det går upp och ner . Vissa dagar är ljusare, andra är tyngre.

Ja, på ett sätt skulle det vara fint att träffa honom. Han är den enda man som jag känner mig helt lugn och fri med men det kan som sagt bli lite läskigt också. 

Vi får se. Just nu packar vi ihop min anhörigs hem. Det är mycket känslor och minnen. Fint på ett sätt ändå. 

Idag har jag bara tvättat. Orkade inte göra mer och vilade medvetet. 

Nej, de beräknas komma mot slutet av denna vecka eller början på nästa. Det är två par drömfångare som örhängen. Gjorda av First Nations designers. Minns inte riktigt vilken av de olika nationerna dock. Skulle ha köpt när vi var där i somras men hann inte. 

Ja, det är sjukt läskigt när man har en sådan person samtidigt som det är otroligt skönt. 

Skönt att det ändå känns ok att packa ihop din anhörigas liv. Man kan också hitta mycket spännande. Minns det från när mamma och moster packade ihop mormor och morfars lägenhet. 

Det är helt ok att inte orka mer än att tvätta en dag. Man måste komma ihåg att ta hand om sig själv också. 
  • Anonym (Längtar)

Bild på örhängena jag väntar på 
  • Anonym (Längtar)

Idag var jag på Ikea efter jobbet. Ena barnet ville ha ett varmare täcke. I helgen är planen att köpa höstskor till barnen, ändra om i förrådet, fota lite saker som ska säljas och allmänt städa som alltid. 

• Anonym (Längtar)

Fryser då värmen inte kommit igång ännu i lägenheten. Det är många år sedan jag bodde i hyreslägenhet senast och inte kunde styra värmen själv. Det kommer att ta lite tid att vänja sig. 

• Anonym (Längtar)

Idag blir det "städ- och tvätt"dag. Barnen ska spendera dagen med sin pappa även om det är "min" helg. De ska iväg på nån grej.  

• Anonym (Längtar)

Fortsatt med städ- och tvättdagen... hade velat vara ute i solen istället då det varit jättemysigt när jag gått och slängt papper, kartong och plast. 

Till middag blir det sparrisrisotto, beställt av ena barnet. 

• Anonym (Längtar)

Bakat inför öppet hus på skolan imorgon. Barnen ska sälja fikabröd så vi har gjort kanelgifflar på färdig pizzadeg samt chokladbollar. Har tvättat också. 
    Otroligt upphetsande födelsedag

Nä, födelsedagen firas i helgen då älsklingen kommer över även om det är kurshelg. Han fyller år i nästa vecka så vi firar dubbelt.

• Anonym (Längtar)

Hade en underbar kväll igår efter kursen. Fick en bukett Lego-rosor av sötnöten. "Jag vet att du gillar detta mer än en bukett med riktiga blommor" ❤️ Han känner mig så väl. Så ikväll ska jag börja bygga ihop den. 

• Anonym (Längtar)
    Anonym (*F*) skrev 2025-10-27 05:49:06 följande:

Ångest och kan inte sova, och snart måste jag gå upp. 

Jobbigt när det är så. Hoppas du får en ok dag ändå Hjärta
Svar på tråden Vad gör du just nu eller var har du gjort idag