Inlägg från: Anonym (Längtar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Längtar)

Vad gör du just nu eller var har du gjort idag

Mayjel skrev 2025-05-06 22:51:45 följande:
    Nä, men det handlar om matematikens historia, om hur den uppstod, hur man började använda siffror etc. Så det är mer historia än matematik. Men, jag har ju inte klarat av mer än max 10 minuter innan jag somnat just gör man valt bra uppläsare som läser på ett sövande sätt. Det är en samling om typ sex stycken separata berättelser. Två av dem klarar jag inte sv att lyssna på. Det ena är Voltaires Micromegas så den är helt obegriplig. Den andra är egentligen väldigt intressant om Joe Di Maggio och någon annan (baseboll och det perfekta slaget). Dock är det Nick Jonas som läser och han läser för fort och stötigt. 

ASMR på Spotify går just att se med video, inte bara ljud. Barnen har på sig hörlurar och börjar titta och sen efter en stund orkar de inte hålla ögonen öppna och somnar. 

På så vis. Finner det bara så fascinerande, hur en del klarar av att bli trötta och somna till ljud och röster. Här är det precis tvärtom, att man behöver ha det så tyst som möjligt och inte ens kan höra sina egna andetag utan att bli distraherad från avslappning.

Så du föredrar röster mest då? Har det hänt att du drömt om det du lyssnade på innan du somnade? Bara av nyfikenhet. 

Hur känner du inför att titta massagevideor och liknande? Att se när någon blir kliad på ryggen känns också mysigt och man riktigt njuter, även om det är någon annan som mottar beröringen.
    Ja, alltså ska jag lyssna på ljudbok måste jag göra något samtidigt, annars slocknar jag totalt. 

Vet inte, brukar väldigt sällan komma ihåg drömmar. Ibland kan jag vakna av tex en känsla av ledsamhet eller att jag faktiskt gråter men vet absolut inte varför. 

Aldrig kollat på massagevideos etc så det vet jag inte om jag skulle kunna leva mig in i på det viset.
  • Anonym (Längtar)

På väg hem från älsklingen. Haft en mysig helg, som alltid. Rensat ogräs, fixat med ved och byggt grejer. En helt typisk helg hos honom med andra ord. Nu dröjer det ända till mitten av juli innan vi kan ses igen pga livets händelser. Nåja, senast var det tre månaders uppehåll när det dröjde innan vi sågs... 

• Anonym (Längtar)
    Eurydike skrev 2025-05-11 22:01:07 följande:
    Det låter mysigt att ses och trevligt med lite trädgårdsfix! Nu får du göra skäl för ditt namn Anonym Längtar i väntan på nästa träff. Hoppas tiden går lagom fort så ni får ses snart igen, men ändå hinner ha kul på varsitt håll så länge!
    Ja, det är ju semester med barnen som hägrar direkt efter att skolan slutar, så tiden kommer att gå. Vi ska åka till det nordliga landet i väster och hälsa på släkt så det bli ett äventyr bara det. 

Och som talesättet säger: "distance makes the heart grow fonder" 
  • Anonym (Längtar)

Idag svär jag åt det luriga vädret. Igår var det helt underbart hela dagen. Tog en liten kvällspromenad med ena barnet då det behövde få lite känslor. 

Imorse tittade jag ut och det såg helt ok ut, lite mulet men det gör inget. Tog på klänning och sandaler (och jacka så klart) och ångrade mig direkt vill klev utanför porten men då hade jag ju ingen tid att springa upp och byta kläder.... jävla väder att luras! Svinkallt för tusan!

Idag är det exakt en månad till att vi åker till Canada. 

• Anonym (Längtar)
    Anonym (Längtar) skrev 2025-05-14 10:35:30 följande:

Idag svär jag åt det luriga vädret. Igår var det helt underbart hela dagen. Tog en liten kvällspromenad med ena barnet då det behövde få lite känslor. 

Imorse tittade jag ut och det såg helt ok ut, lite mulet men det gör inget. Tog på klänning och sandaler (och jacka så klart) och ångrade mig direkt vill klev utanför porten men då hade jag ju ingen tid att springa upp och byta kläder.... jävla väder att luras! Svinkallt för tusan!

Idag är det exakt en månad till att vi åker till Canada. 

Det ska stå "få UT lite känslor"
  • Anonym (Längtar)

Varit hos Handelsträdgården och köpt chiliplantor. Tidigare har vi alltid sått från frön själva med pga separation (förra året) och flytt och allmän osäkerhet i början av detta år så blev det inköp av plantor istället. Men nu får jag ta mig tusan inte köpa några fler saker till balkongen! Har typ ingen plats kvar.

Det är en hylla med två jordgubbskrukor, fyra mindre krukor med sommarblommor och tre med minisolrosor. Sen har jag två olika sorters busktomater, fem chilisorter, en hängkruka med jordgubbar, en stor kruka med andra sommarblommor och en bordsros... så nu får det vara nog även om det hade varit trevligt med lite timjan och rosmarin också. Skrattande

• Anonym (Längtar)
    Eurydike skrev 2025-05-19 01:52:42 följande:
    Vad fint, mysigt och gott det låter! Ja, nu har du nog snart tagit dig växter över huvudet eller hur man nu brukar säga, men hellre för många än för få 😅
    Ja, men jag hade ju en plan på att ställa ut lite inneblommor också men så blir det inte *haha*
    Anonym (A) skrev 2025-05-18 17:12:43 följande:
    Låter helt underbart!  

Ja! Saknar uteplatsen vi hade, jag och exet. Typ 12kvm, söderläge. Varmt som tusan men perfekt för att odla på. 
  • Anonym (Längtar)

Var och såg Sverige mot Canada igår, hockey-VM. Tyvärr blev inte matchen så bra och spännande som jag hoppats. För mycket slarv. Bådar inte gott inför slutspelet nu.

• Anonym (Längtar)

Plockar och sorterar... fortfarande lite kvar att ordna med efter flytten. Två veckor till vi åker bort. 6 veckor typ till jag får se älsklingen igen. 

Kan någon berätta för mig vart min våg finns så skulle jag bli jätteglad nånstans är den, frågan är var.... nåja, förr eller senare kommer den fram. 

Imorgon behöver jag fota och lägga ut barnens cyklar till försäljning (för små), plus det gamla matbordet som jag egentligen inte vill skiljas från men som är för stort för mitt kök (och jag har ju ett nytt matbord nu)... 

• Anonym (Längtar)

Ligger i sängen och retas via mess med älsklingen som är på Sweden Rock... 

Svar på tråden Vad gör du just nu eller var har du gjort idag