• Mommy123

Hur säger jag till pappan

Hej
    är gravid i vecka 7 och vet inte hur jag ska säga till pappan 
    jag har träffat honom 1 gång då de va ett engångs ligg 
    jag ska behålla barnet men vi känner knappt varandra så hur ska jag säga det till honom?

• Svar på tråden Hur säger jag till pappan
  • Anonym (J)
    baam77 skrev 2024-08-14 20:53:57 följande:
    samtidigt så måste det komma bättre preventivmedel till män så vi också kan njuta av sex till 100% utan att riskera bli pappa varje gång man ha sex.
    Finns nåt som heter gummi men det har du kanske missat
  • Anonym (J)
    Anonym skrev 2024-08-14 20:47:04 följande:

Stackars man.

Inte ett dugg, snarare barnet det är synd om då
  • baam77
    Anonym (J) skrev 2024-08-14 21:02:37 följande:
    Finns nåt som heter gummi men det har du kanske missat
    Kondom är så dåligt att män ha svårt att få stånd och njuta av sex så pass att man kan få utlösning. Jag är helt övertygad om att som kondom är så dåligt så väljer man att chansa igenom att dra ut tidigare som är osäkert eller lita på tjejer som också är osäkert och allt detta resulterar till att killar och män blir pappor när de inte vill och det i sin tur resulterar till och barnet växer upp utan en pappa. 
  • Anonym (AB)
    Anonym skrev 2024-08-14 20:47:04 följande:

Stackars man.

Ja, otur att han glömde skydda sig eller inte fått reda på att han bli pappa även med kondom. 
  • Anonym
    Anonym (AB) skrev 2024-08-15 15:58:18 följande:
    Ja, otur att han glömde skydda sig eller inte fått reda på att han bli pappa även med kondom. 
    Det är fortfarande ett jävla sätt att kräva minsta lilla av en man som inte vill bli pappa.
    Kan undra om hennes föräldrar är stolta över sin dotter...
  • Anonym (AB)
    Anonym skrev 2024-08-15 16:28:36 följande:
    Det är fortfarande ett jävla sätt att kräva minsta lilla av en man som inte vill bli pappa.
    Kan undra om hennes föräldrar är stolta över sin dotter...
    Det räcker inte att inte vilja. Man måste agera därefter. Jag hade skämts ögonen ur mig om min son inte klarat av att ta ansvar och konsekvenser av sitt eget sexliv. 

Ha inte sex om du inte är beredd att ta konsekvenserna. Har inte killar/män lärt sig det ännu? 
  • Anonym
    Anonym (AB) skrev 2024-08-15 16:33:23 följande:
    Det räcker inte att inte vilja. Man måste agera därefter. Jag hade skämts ögonen ur mig om min son inte klarat av att ta ansvar och konsekvenser av sitt eget sexliv. 

Ha inte sex om du inte är beredd att ta konsekvenserna. Har inte killar/män lärt sig det ännu? 
    Inför juridisk abort, det är sannerligen på tiden.

Jag  har två vuxna söner och tackar gudarna att de inte råkat ut för någon som ts.
    De skulle ha mitt fulla stöd om det vore så illa. Det kan jag garantera.
  • Anonym (AB)
    Anonym skrev 2024-08-15 16:39:22 följande:
    Inför juridisk abort, det är sannerligen på tiden.

Jag  har två vuxna söner och tackar gudarna att de inte råkat ut för någon som ts.
    De skulle ha mitt fulla stöd om det vore så illa. Det kan jag garantera.
    Kommer aldrig att införas. Man får ta konsekvenserna av sitt handlande. 

Tråkigt att du inte lärt dem bättre att ta vara på sig själva, att de är sådana ynkryggar att de skyller på tjejen när de själva sket i sitt eget ansvar. Men de har kanske någon diagnos som försvårar för dom?
  • Anonym (Prat om skydd?)

Om man har sex med ons har man väl kondom?
    har man sex i ett förhållande kan man förstå att man inte använder kondom utan andra preventivmedel men att inget är 100%
    det är inte kondom heller men med någon man inte känner så är det ändå mannen kan göra för att förhindra en graviditet och könssjukdomar.

Har killen använt kondom ja då är det verkligen otur för honom, gjorde han inte det var han ganska osmart med att ha sex med ett ons.

Så synd om honom om han använde kondom annars ja tråkigt för honom och inget man önskar men som alla killar borde veta om kan hända om inte preventivmedel används. 

Pratade ni om skydd innan eller var det inget ni tog upp?
    Var båda lika oförsiktiga?

• Anonym
    Anonym (AB) skrev 2024-08-15 16:41:34 följande:
    Kommer aldrig att införas. Man får ta konsekvenserna av sitt handlande. 

Tråkigt att du inte lärt dem bättre att ta vara på sig själva, att de är sådana ynkryggar att de skyller på tjejen när de själva sket i sitt eget ansvar. Men de har kanske någon diagnos som försvårar för dom?
    Haha, kul försök till förminskning.
    Mina söner har som sagt inte råkat ut för detta.

Mina barnbarn är önskade och födda inom äktenskapet för övrigt.
Svar på tråden Hur säger jag till pappan