Hur säger jag till pappan
Hej
är gravid i vecka 7 och vet inte hur jag ska säga till pappan
jag har träffat honom 1 gång då de va ett engångs ligg
jag ska behålla barnet men vi känner knappt varandra så hur ska jag säga det till honom?
Hej
jag ska behålla barnet men vi känner knappt varandra så hur ska jag säga det till honom?
Jag tycker du bestämmer träff med honom på offentlig plats typ ett café. Om det är en restaurang så kanske ni behöver sitta vid samma bord länge och då kan det bli stelt om han inte tar det bra.
Säg att du vill prata med honom om något i förväg. På caféet berättar du att du är gravid och att du vill behålla. Sen ser du hur han reagerar. Om det är dåligt kan du säga att du ska ge honom den tid han behöver och sen får han återkomma.
Det är ju du som förminskar män till svaga individer som inte klarar av att ta ansvar för sitt sexliv. Du tycker ju inte att män ska hållas ansvariga för vad de gör.
Det är ju du som förminskar män till svaga individer som inte klarar av att ta ansvar för sitt sexliv. Du tycker ju inte att män ska hållas ansvariga för vad de gör.
Hej
Vad kan du erbjuda barnet, TS? En lugn och stabil uppväxt och trygghet? Har du ett nätverk, god ekonomi och stöd av din omgivning? Har du inte ett gott liv att erbjuda tycker jag det är tveksamt att behålla. Vad händer om barnet skulle visa sig ha ett handikapp eller svårigheter? Kan du tackla det utan partner?
För det första, sluta vara självisk. Ja jag vet du bestämmer själv om du vill behålla osv... men seriöst? Ett ligg och du blir gravid.. har du liksom väntat på första bästa så du kan skaffa barn? Hur kommer du se på barnet efter det fötts? Hur är pappan som person? Vet du ens det? Som pappa ha man liksom rättigheter också. Om du ej känner människan Hur kan du veta att han är en bra pappa? Han har rätt att ha sitt barn lika mycket som dig. Är du villig att dela ungen med han?
Om du ändå är positivt inställd, så grattis.
För att svara på din fråga då...
Har ni tagit steget till ett engångsligg, där han penetrerar dig och din kropp.. kan det väl inte vara så svårt att bara säga till han rakt ut att simmarna gjorde ett bra jobb och att du har längtat efter att bli gravid..
För det är väl det du gjort? Längtat efter ett barn? Annars ser jag hela den här grejen som väldigt egoistisk.
Du tror alltså att han är så farlig och kan bli så arg att hon måste träffa honom på en offentlig plats. Och ändå tycker du det är en bra idé att de skaffar barn tillsammans.. bra där. Som någon annan skrev , pappor har också rättigheter. Därför är det inte bra att skaffa barn med någon man inte känner. Den här personen som du tycker TS inte ens kan träffa ensam kommer ha rätt att ha barnet halva tiden såsmåningom.
Vill man verkligen ha barn och inte har en partner är det bättre med insemination isåfall.