• Mommy123

Hur säger jag till pappan

Hej
    är gravid i vecka 7 och vet inte hur jag ska säga till pappan 
    jag har träffat honom 1 gång då de va ett engångs ligg 
    jag ska behålla barnet men vi känner knappt varandra så hur ska jag säga det till honom?

• Svar på tråden Hur säger jag till pappan
  • Anonym (Sandra)
    Anonym skrev 2024-08-15 18:21:51 följande:
    Jag tycker inte att någon, oavsett kön, ska tvingas in i ett föräldraskap.
    Jag beklagar alla män som råkar ut för kvinnor som ts. Hon borde hävda att det var ett fylleknull  och att hon inte minns något om mannen.
    Jag tycker inte hon borde skaffa barn i den situationen med nån hon inte känner alls och som kanske inte vill.. men det där som du pratar om funkar inte , de gör en ordentlig utredning. Och nej det är inte heller rätt att skattebetalarna ska stå för notan , hellre att han betalar isåfall. Det är inte honom det är synd om , det är barnet. 
  • Jemp
    Jag beklagar alla män som råkar ut för kvinnor som ts. Hon borde hävda att det var ett fylleknull  och att hon inte minns något om mannen.
    Vilken fruktansvärd inställning. Vi vet inget alls om vad mannen vill ens, men du tycker alltså det är rätt att dölja hans barn för honom, och inte ge sitt barn chansen till en pappa? 
  • Anonym (AB)
    Anonym (Okej) skrev 2024-08-15 18:20:17 följande:
    Intressant logik, brukar ofta vara kul att överföra dessa resonemang till en diskussion med en gravid kvinna på 50-talet, dvs innan p-pillret och den sexuella revolutionen som hormonella preventivmedel innebar. 

"Tråkigt att du blev på smällen, men du hade kunnat avstå sex eller sett till att använda pessar. Nu får du stå ditt kast och sluta gnälla" 

Det är ganska uppenbart att män, precis som kvinnor innan hormonella preventivmedel, har urusla metoder för att undvika att bli förälder. Dessutom utan möjligheten att göra abort. Den gamla "använd kondom" är därför ganska intetsägande. 
    Och kvinnorna på den tiden tog konsekvenserna av en graviditet.
  • Anonym (AB)
    Fst man tvingas inte. Man gör ett aktivt val att ha sex. Sex har konsekvenser.
  • Anonym (AB)
    Anonym (Sandra) skrev 2024-08-16 01:14:17 följande:
    Visst, det är inte så synd om pappan .. men om barnet. Ingen nämner ett ord om det. 
    Ja, det är synd om barnet eftersom dess pappa inte vill veta av det. Men det är ingen unik situation för just TS barn, det händer ju även om båda föräldrarna vill ha barn, att pappan sedan skiter i barnet. 
  • Anonym (Anonym2)
    Anonym (J) skrev 2024-08-14 21:03:03 följande:
    Inte ett dugg, snarare barnet det är synd om då
    Synd om båda
  • Anonym (Anonym2)
    Anonym (AB) skrev 2024-08-15 16:33:23 följande:
    Det räcker inte att inte vilja. Man måste agera därefter. Jag hade skämts ögonen ur mig om min son inte klarat av att ta ansvar och konsekvenser av sitt eget sexliv. 

Ha inte sex om du inte är beredd att ta konsekvenserna. Har inte killar/män lärt sig det ännu? 
    Hade du känt samma om din dotter blev på smällen utan att vara i ett stabilt förhållande?
  • Anonym (AB)
    Anonym (Anonym2) skrev 2024-08-16 10:31:52 följande:
    Hade du känt samma om din dotter blev på smällen utan att vara i ett stabilt förhållande?
    Ja, hade hon inte använt skydd och blivit oplanerat gravid hade jag skämts. Jag har lärt mina barn hur barn blir till och vilket ansvar man har själv att förhindra oplanerade graviditeter. 
  • Anonym (Anonym2)
    Anonym (AB) skrev 2024-08-16 10:43:30 följande:
    Ja, hade hon inte använt skydd och blivit oplanerat gravid hade jag skämts. Jag har lärt mina barn hur barn blir till och vilket ansvar man har själv att förhindra oplanerade graviditeter. 
    Håller med dig👍
  • Tukt

Informera. Men vänta tills barnet är fött och ett faderskapstest är gjort, så kan ni snacka upplägg och eventuell delaktighet. 

Svar på tråden Hur säger jag till pappan