• Anonym (Nyfiken H)

Hur känns vaginal penetration?

Hej! Är bara nyfiken! Har såklart frågat min sambo ett flertal gånger utan att ha fått något vettigt svar. Kanske så att hon inte riktigt kan förklara det. Men jag undrar fortfarande hur det känns för er kvinnor vid penetrerande vaginalt sex? 

har ni så mycket känsel där nere att ni känner allt? Varje kontur av penisen eller känner ni bara att där är något inne? Vad är det som är skönt vid stötandet? Är det att den är i er eller att vårt ?bäcken? möter ert? 

genuint nyfiken bara. Hoppas på vettig svar. 

• Svar på tråden Hur känns vaginal penetration?
  • Anonym (-)
    Anonym (Beror på) skrev 2024-08-24 08:07:20 följande:
    Jag njuter av sex, av smek, av penetration etc men kommer i princip aldrig då jag har en alldeles för hård kontroll över kroppen. Jag har heller aldrig fejkat något. Jakten på orgasmen är ointressant många gånger ur ett kvinnligt perspektiv och det är det många killar har jäkligt svårt att förstå. För killar är orgasmen hos kvinnan ett bevis på att han gjort ett "bra jobb". Han kan göra ett bra jobb utan att man får orgasm. Det är inget kvitto. 
    Jag håller inte med dig. Jag är kvinna, och för mig är sex tyvärr sällan särskilt skönt fysiskt, men jag kan få orgasm av slick och smek, och det är definitivt något jag vill ha när jag har sex. Penetration skulle jag kunna vara utan helt, men det är ju härligt att se hur mycket min man njuter av det.
  • Anonym (Natalie)
    Svensson5 skrev 2024-08-24 07:16:17 följande:

Det va värst vad du läser in saker som jag inte har skrivit.
    Jag skrev att det va ok om tjejen inte kan komma ibland , tex om man har druckit eller vad det nu är

och att jag själv inte har några problem att avbryta och kanske vänta tills dagen efter, eller så

Jag skrev inte heller att jag skulle dumpa någon i en relation 
    Men jag skulle inte inleda en relation med någon som inte kan komma.

Och jo jag tycker att man är porrskadad om man fejkar orgasmer, och håller man på så, så är det inte konstigt om man inte får ett så bra sexliv 

Jag kan inte se vad som är farligt om du smeker dig själv? Ni har ju redan sex.

Jag har träffat iaf ett par kvinnor som gillar att man kommer i deras ansikte och mun, och att jag då har runkat sista stunden framför hennes ansikte.

Vad är det för farligt med det? Och nej det är inte jag som tycker att det är  viktigt.

Det kanske jag skulle kunna göra men absolut inte under hot om att jag blir dumpad om jag inte gör det eller om jag inte lyckas komma när jag gör det. För det var exakt det du skrev, ordagrant:  Jag skulle säga åt dig att smeka dig själv och känner du dig inte bekväm med det blir det dump. 

Tycker det är väldigt obehagligt att se så på sex , att man ska göra saker bara för att man är rädd att bli dumpad annars, tror du sexet blir bra då? Skulle du vilja komma i nåns ansikte eller nått av det du beskrev om tjejen sa att hon dumpat dig om du inte känner dig bekväm med det? 

Min sambo kände sig ju till exempel inte så bekväm med att runka framför mig när vi inte kunde ha samlag, då lät vi bli sex ett tag istället tills jag kunde ha det igen. Och det kommer antagligen bli likadant den här graviditeten. Han kommer lätt när vi har vaginalt samlag men jag försöker tänka mig in i en situation där jag skulle bli sur på honom eller hota att dumpa honom för att han inte kommer när jag suger eller runkar av honom eller när han runkar framför mig bara för att andra killar har gjort det eller för att jag tycker att killar ska kunna göra det. Kan verkligen inte se att det skulle hända. 

Sex blir inte bra om man ska känna sig pressad att göra något , så är det helt enkelt. Och inte heller om man ska känna sig pressad att komma för annars blir partnern sur eller känner sig dålig. Det är ju i såna situationer kvinnor känner sig ?tvungna? att fejka. 

Och ?det kan vara ok om tjejen inte kan komma ibland.. t.ex om hon har druckit? . Så hon måste redovisa en tillräckligt bra anledning annars är det inte ok för dig att hon inte kommer? Alltså jag hittar nästan inga ord.. det är inte ett speciellt sunt sätt att se på sex. Det är en sak att göra sitt bästa för att tjejen ska komma men det du beskriver är något annat. 

• Anonym (S)

Jag är kvinna och är faktiskt förvånad att så många kvinnor inte njuter så mycket eller inte alls av penetration av en kuk. Jag själv älskar att bli påsatt av min man. Är oftast jag som tar initiativ och blir ofta väldigt våt. Skulle nog säga att jag känner ollonet och det känns som en varm, blöt, skön massage inuti mig med en lite pirrande skön känsla i magen ibland. Sen när han kommer så känner jag att hans kuk pulserar och känner även när sprutet kommer i mig. 

Jag upplever också att det skulle finnas sätt att förbättra vårt sexliv. Tex att mannen håller ut längre så vi penetrerar mer (han kommer väldigt fort). Men även längre förspel med mer oralsex, smek osv... Jag borde nog prata mer med honom om det, jag tror tyvärr att många glömmer bort kvinnans njutning och att man är så fokuserad på mannen kan bero på att porren vart så skevt vinklad. Nu tittar varken jag eller mannen på porr men man vet ju hur porren är och vart under åren. Jag har inte heller tänkt så mycket på det innan utan fokuserar på min man. Det här inlägget har fått mig att tänka i banor jag inte riktigt tänkt på innan. 

• Anonym (Gif)
    Anonym (Beror på) skrev 2024-08-24 08:07:20 följande:
    Jag njuter av sex, av smek, av penetration etc men kommer i princip aldrig då jag har en alldeles för hård kontroll över kroppen. Jag har heller aldrig fejkat något. Jakten på orgasmen är ointressant många gånger ur ett kvinnligt perspektiv och det är det många killar har jäkligt svårt att förstå. För killar är orgasmen hos kvinnan ett bevis på att han gjort ett "bra jobb". Han kan göra ett bra jobb utan att man får orgasm. Det är inget kvitto. 
    För mig är målet med sex att både jag och mannen ska få orgasm. Jag har haft alldeles för mycket dålig sex och missat alldeles för många orgasmer för att inte ha orgasmen som mål. Sen händer det ju att jag eller mannen inte får orgasm, men sex utan ambitionen att få orgasm skulle inte fungera för mig. 

Men vi är alla olika och för dig är det tillräckligt och det är inget fel med det. Men att jakten på orgasm är ointressant ur ett kvinnligt perspektiv håller jag inte med om. 
  • Svensson5
    Anonym (Natalie) skrev 2024-08-24 11:43:54 följande:

Det kanske jag skulle kunna göra men absolut inte under hot om att jag blir dumpad om jag inte gör det eller om jag inte lyckas komma när jag gör det. För det var exakt det du skrev, ordagrant:  Jag skulle säga åt dig att smeka dig själv och känner du dig inte bekväm med det blir det dump. 

Tycker det är väldigt obehagligt att se så på sex , att man ska göra saker bara för att man är rädd att bli dumpad annars, tror du sexet blir bra då? Skulle du vilja komma i nåns ansikte eller nått av det du beskrev om tjejen sa att hon dumpat dig om du inte känner dig bekväm med det? 

Min sambo kände sig ju till exempel inte så bekväm med att runka framför mig när vi inte kunde ha samlag, då lät vi bli sex ett tag istället tills jag kunde ha det igen. Och det kommer antagligen bli likadant den här graviditeten. Han kommer lätt när vi har vaginalt samlag men jag försöker tänka mig in i en situation där jag skulle bli sur på honom eller hota att dumpa honom för att han inte kommer när jag suger eller runkar av honom eller när han runkar framför mig bara för att andra killar har gjort det eller för att jag tycker att killar ska kunna göra det. Kan verkligen inte se att det skulle hända. 

Sex blir inte bra om man ska känna sig pressad att göra något , så är det helt enkelt. Och inte heller om man ska känna sig pressad att komma för annars blir partnern sur eller känner sig dålig. Det är ju i såna situationer kvinnor känner sig ?tvungna? att fejka. 

Och ?det kan vara ok om tjejen inte kan komma ibland.. t.ex om hon har druckit? . Så hon måste redovisa en tillräckligt bra anledning annars är det inte ok för dig att hon inte kommer? Alltså jag hittar nästan inga ord.. det är inte ett speciellt sunt sätt att se på sex. Det är en sak att göra sitt bästa för att tjejen ska komma men det du beskriver är något annat. 

Duhh det är inte bra att läsa in för mycket.
    Jag skrev har drucket eller så.

Och att jag själv kan välja att avsluta och vänta tills hon är sugen
    Utan att det gör mig något, gillar inte att tömma mig i någon.

och jag nämnde att om hon inte kan komma genom penetrerande sex
    så får hon väl rida eller smeka sig själv så att hon kommer

LÄS NOGA NU!
    Jag har inte sagt att jag skulle dumpa någon i en relation om det blev en tillfällig svacka.

Men om jag hade legat med någon 2-3 ggr och om hon då inte på något sätt kan komma, så skulle jag inte träffa henne något mer, dvs dumpa.

Alla passar inte ihop sexuellt även om man trivs med varandra och känner en attraktion till varandra 

Då är det bättre för båda att gå vidare och försöka hitta någon som man passar bättre ihop med

• Anonym (eh)
    Svensson5 skrev 2024-08-23 23:02:56 följande:

visst att du kanske kan fejka med ett fylleragg .
    En tjej eller kvinna som kommer på riktigt blir i regel helt vimmelkantiga och ögonen står i kors 

Det har hänt att de inte kan komma, om de någon ggn varit för onyktra tex , och det är helt ok för mig
    Då väntar man till dagen efter. 
    Inte konstigt att ni har ett dåligt sexliv när ni håller på sådär 

Kul för dig, jag hade aldrig legat med någon i längden , som inte kan komma
    Jag hade sagt åt dig att smeka dig själv och komma och väntat på dig.
    Hade du inte varit bekväm med det så hade det varit, dump 

Tråkigt när folk säger hur det är och någon ska säga hur man får orgasm på riktigt... De som inte får orgasm så, är det rent av fel på dessa? Om det är din bild och kunskap om orgasm tycker jag synd om dig.

Vem som helst fattar att med såna krav är det troligt att det blir noll och ingen orgasm. Sex 101.

• Svensson5
    Anonym (eh) skrev 2024-08-24 12:06:47 följande:

Tråkigt när folk säger hur det är och någon ska säga hur man får orgasm på riktigt... De som inte får orgasm så, är det rent av fel på dessa? Om det är din bild och kunskap om orgasm tycker jag synd om dig.

Vem som helst fattar att med såna krav är det troligt att det blir noll och ingen orgasm. Sex 101.

Vet inte vad du pratar om?
    Har jag sagt att jag säger hur de ska komma lättast 

Det va ett par förslag då de flesta kvinnor kommer lättare vid egen stimulering eller av att rida, och ja du vet gnida sig lite
    Och hade krävts någon vibrator så hade det med gått bra

Jag har inte sagt att det är något fel på er som inte kan komma.
    Men jag skulle inte inleda en relation med någon som inte kan det
    Och jag skulle heller inte ha någon sådan som kk

Sedan så är det bara något som jag tycker är viktigt.
    Och du får gärna träffa någon som inte bryr sig om om du kommer eller ej

Man kan ju inte inleda en relation med någon som man inte kan tända på i längden 

• Anonym (Gif)
    Svensson5 skrev 2024-08-24 12:03:34 följande:

Duhh det är inte bra att läsa in för mycket.
    Jag skrev har drucket eller så.

Och att jag själv kan välja att avsluta och vänta tills hon är sugen
    Utan att det gör mig något, gillar inte att tömma mig i någon.

och jag nämnde att om hon inte kan komma genom penetrerande sex
    så får hon väl rida eller smeka sig själv så att hon kommer

LÄS NOGA NU!
    Jag har inte sagt att jag skulle dumpa någon i en relation om det blev en tillfällig svacka.

Men om jag hade legat med någon 2-3 ggr och om hon då inte på något sätt kan komma, så skulle jag inte träffa henne något mer, dvs dumpa.

Alla passar inte ihop sexuellt även om man trivs med varandra och känner en attraktion till varandra 

Då är det bättre för båda att gå vidare och försöka hitta någon som man passar bättre ihop med

Bara att informera så är det inte alltid är så lätt att smeka sig själv till orgasm under samlag. Jag personligen får inte ut något av att smeka mig själv, varken med en man eller själv. Det kan vara svårt att få orgasm vid penetration då det tar bort fokus från stimuleringen av klitoris. Så du ska vara medveten om att det inte bara är att rida och smeka sig själv så kommer orgasmen som ett brev på posten. 

Män behöver många gånger försöka fokusera på något väldigt ointressant för att inte få orgasm för fort. Kvinnor kan däremot behöva fokusera på känslan, andningen eller någon snuskig fantasi för att kunna komma. Vi kan behöva spänna olika delar av kroppen för att få orgasm. Dvs motsatsen till att bara slappna av som många män inbillar sig. Personligen får jag de absolut starkaste orgasmerna med ögonbindel och tystnad. 

Att smeka sig själv är ungefär lika intressant som att försöka kittla sig själv för mig. Jag behöver bli stimulerad av någon annans fingrar, tunga, leksaker eller duschmunstycke. 

Därmed inte sagt att du har någon skyldighet att leva med en kvinna som du inte passar ihop med sexuellt. Jag vill bara ge dig lite kvinnligt perspektiv på orgasmer och att vägen till orgasm tillsammans med en man inte alltid är så enkel för många av oss av olika anledningar. 
  • Anonym (eh)
    Svensson5 skrev 2024-08-24 12:22:03 följande:

Det va ett par förslag då de flesta kvinnor kommer lättare vid egen stimulering eller av att rida, och ja du vet gnida sig lite

Man kan ju inte inleda en relation med någon som man inte kan tända på i längden 

Har jag svårt att komma (nej inte vanligtvis) är det fortfarande skönt, du behöver inte vänta till dagen efter för att försöka igen och att beordra mig att smeka mig själv är inte sexigt utan effektivt sätt att stoppa alla chanser till orgasm. Inte ensam om det, bara att ha svårt att smeka sig när någon man knappt känner tittar på är väldigt vanligt. Du pratar om sex om du är max 17..." ja du vet gnida sig lite" ehm... Din okunskap gör dig antagligen rätt trist som sexpartner så snälla är det för lite begärt att ta in vad folk säger eller bredda din syn på sex? Tror det skulle vara enormt hjälpsamt.

Att tro att orgasm ser ut på ett så specifikt sätt gör att det är blir synd om de du har sex med. Räknas inte andra orgasmer, mindre orgasmer? Självklart är hjälpmedel för sex ok att ha med om det behövs men man kan inte tvinga fram något som även påverkas mentalt. Hets efter orgasm är värre än att inte få någon.

• Anonym (Bitjejen)
    Svensson5 skrev 2024-08-24 12:22:03 följande:

Kommer lättare vid egen stimulering eller av att rida/gnida sig...det är dina erfarenheter och inget jag känner igen från det inte låga antal kvinnor jag legat med. Sen blir sexet för kvinnor ofta bättre andra eller tredje gången med någon ny, det är inte som för män som är väldigt lätta att få att komma, bara lite mekanisk stimulans så är det klart.
Svar på tråden Hur känns vaginal penetration?