• Anonym (Nyfiken H)

Hur känns vaginal penetration?

Hej! Är bara nyfiken! Har såklart frågat min sambo ett flertal gånger utan att ha fått något vettigt svar. Kanske så att hon inte riktigt kan förklara det. Men jag undrar fortfarande hur det känns för er kvinnor vid penetrerande vaginalt sex? 

har ni så mycket känsel där nere att ni känner allt? Varje kontur av penisen eller känner ni bara att där är något inne? Vad är det som är skönt vid stötandet? Är det att den är i er eller att vårt ?bäcken? möter ert? 

genuint nyfiken bara. Hoppas på vettig svar. 

• Svar på tråden Hur känns vaginal penetration?
  • Anonym (Gif)
    Svensson5 skrev 2024-08-24 15:09:04 följande:

Vart kan du läsa att jag inte tycker att man ska slicka , använda fingrarna eller leksaker?
    Nu va det ju så att vissa påstod att de inte kunde komma alls, och under några omständigheter

Då de inte va bekväma med det med sin man 

Nej det är inte svårt för många av er, de flesta kan komma på något sätt om de tänder på mannen och när allt känns avslappnat och bra.

Du kan bara prata för dig själv och dina erfarenheter, och ja du kanske har ett par tjejkompisar som du har pratat med, inte mer än så 

Jag som man som har legat med ganska många,  har mycket mer erfarenhet av kvinnliga orgasmer än vad du har

Men herregud vad du gick igång då. Vad exakt är det du tar illa upp för? Är det fel att som kvinna försöka ge ett kvinnligt perspektiv på sex och orgasmer i en tråd som handlar om vad kvinnor tycker om sex? 

Jag vet att jag delar mina erfarenheter med många kvinnor. Kvinnor och mäns väg till orgasm skiljer sig rätt mycket ifrån varandra. Varför är det ett problem för dig? 

Det är klart att de flesta kan få orgasm men som sagt, vägen dit är mer komplicerad för kvinnor än vad det är för en man. Det är därför det sk orgasmglappet existerar i heterosexuella relationer. 
  • Svensson5
    Anonym (Gif) skrev 2024-08-24 15:37:40 följande:
    Men herregud vad du gick igång då. Vad exakt är det du tar illa upp för? Är det fel att som kvinna försöka ge ett kvinnligt perspektiv på sex och orgasmer i en tråd som handlar om vad kvinnor tycker om sex? 

Jag vet att jag delar mina erfarenheter med många kvinnor. Kvinnor och mäns väg till orgasm skiljer sig rätt mycket ifrån varandra. Varför är det ett problem för dig? 

Det är klart att de flesta kan få orgasm men som sagt, vägen dit är mer komplicerad för kvinnor än vad det är för en man. Det är därför det sk orgasmglappet existerar i heterosexuella relationer. 

Va då gå i gång?

Du sitter ju och påstår saker som jag inte har skrivit.
    ska jag då skriva, jaja du har rätt, och jag hade fel?

vadå komplicerat, kvinnor har lättare att komma flera gånger 
    Och till 100% så är det skönare för er att komma.
    Ska jag som man bli besviken på det ?

Nej jag blir glad och tycker att det är sexigt.

Hur vet du att många kvinnor har det problemet, är det för att 5st här skriver det?
    Det är DU och din man som har det problemet 

Troligtvis så beror det på att din man är en dålig älskare, och att han inte är omtänksam och  bryr sig, och är nöjd med att komma.

Men tack för att ni skriver hur ni tänker och känner.

Det stärker verkligen min tes att man max ger det 2-3ggr för att bli kompatibla 
    De som inte är bekväma med sin sexualitet och vet hur de kan komma, kommer troligtvis aldrig att lära sig det heller.

utan man sitter troligtvis hellre här och försöker få det till att det går inte, vi är olika mm

Ist för att inse att problemet sitter i er själva, 

• Anonym (Gif)
    Svensson5 skrev 2024-08-24 16:31:49 följande:

Va då gå i gång?

Hur vet du att många kvinnor har det problemet, är det för att 5st här skriver det?

Troligtvis så beror det på att din man är en dålig älskare, och att han inte är omtänksam och  bryr sig, och är nöjd med att komma.

De som inte är bekväma med sin sexualitet och vet hur de kan komma, kommer troligtvis aldrig att lära sig det heller.

utan man sitter troligtvis hellre här och försöker få det till att det går inte, vi är olika mm

Det här dravlet tänker jag inte lägga någon energi på att bemöta ens. Hoppas att du vaknat på fel sida och inte beter sig så här jämt. 
  • Svensson5
    Anonym (Gif) skrev 2024-08-24 16:37:02 följande:
    Det här dravlet tänker jag inte lägga någon energi på att bemöta ens. Hoppas att du vaknat på fel sida och inte beter sig så här jämt. 

Oj föll din tillrättalagda tillvaro ihop.
    Det finns inga problem med kvinnors orgasmer.
    Det är enbart ett problem mellan mannen och hans kvinna, eller vice versa

• Anonym (Olika)

Jag har bara fått vaginal orgasm ett par gånger i mitt liv och det var mer själsliga orgasmer än fysiska.

Det är inte oskönt med penetration, det känns lustfullt när det är med en person man älskar men orgasm är svår att nå. 

Det är kanske så att det finns flera som kan få själsliga orgasmer under penetration? Vad vet jag?

Känslan av att vara ett är inte att förakta

• Theaass99
    Anonym (Olika) skrev 2024-08-24 21:53:37 följande:

Jag har bara fått vaginal orgasm ett par gånger i mitt liv och det var mer själsliga orgasmer än fysiska.

Det är inte oskönt med penetration, det känns lustfullt när det är med en person man älskar men orgasm är svår att nå. 

Det är kanske så att det finns flera som kan få själsliga orgasmer under penetration? Vad vet jag?

Känslan av att vara ett är inte att förakta

Förstår vad du menar. Tror kvinnor som får orgasm via penetration får mer själsliga orgasmer, då dom är väldigt kära, trygga och attraherade av mannen. medans män som får orgasm, så beror det mer på den fysiska känslan, att det är skönt i kuken.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Nyfiken H) skrev 2024-08-19 20:07:56 följande:
    Hur känns vaginal penetration?

Hej! Är bara nyfiken! Har såklart frågat min sambo ett flertal gånger utan att ha fått något vettigt svar. Kanske så att hon inte riktigt kan förklara det. Men jag undrar fortfarande hur det känns för er kvinnor vid penetrerande vaginalt sex? 

har ni så mycket känsel där nere att ni känner allt? Varje kontur av penisen eller känner ni bara att där är något inne? Vad är det som är skönt vid stötandet? Är det att den är i er eller att vårt ?bäcken? möter ert? 

genuint nyfiken bara. Hoppas på vettig svar. 

Väldigt märklig och udda tråd. Förstår inte vad detta intresse kommer ifrån? Vad hjälper det dig hur det känns för henne? Vad får du ut av det? 
  • ClumsySmurf
    Anonym (Natalie) skrev 2024-08-23 21:15:05 följande:
    Tänk på att många kvinnor fejkar också, jag har gjort det massor av gånger när jag var yngre. Speciellt när killar nästan kräver att man ska komma för att de ska få bekräftelse. Som tur är så är inte min nuvarande partner sån utan han förstår att kvinnor kan njuta av vaginalt samlag  utan att komma. 

Säger inte att dina tjejer har fejkat, förhoppningsvis inte men helt uteslutet är det väl inte att nån har gjort det nån gång. 
    Tänker eftersom det är så många tjejer här och kvinnor man har pratat med som har svårt att komma genom bara vaginalt sex men alla män i tråden svarar att deras tjejer minsann kommer hur lätt som helst och flera gånger. 
    Översta stycket är intressant på mer än ett sätt...
    Medan 95 procent av männen får fullt utbyte av samlag, erkänner hela 67 procent av kvinnorna i en ny undersökning att de tar till sina skådespelarförmågor under sex.
    [...]
    I den nya undersökningen förklarar kvinnorna att de fejkar orgasm för att avsluta samlaget så fort som möjligt eller för att inte göra sin partner besviken.

illvet.se/manniskan/sex/orgasm-darfor-fejkar-kvinnor
    För det första:
    Hur blir det när man fejkat in sej i ett hörn i några månader, speciellt om skönt för kvinnan också handlar om bekräftelse? Hur löser man det?

Blir det inte svårt att säga
    - sexet är inte och har aldrig varit bra, du gör fel.

"Som tur är så är inte min nuvarande partner sån utan han förstår att kvinnor kan njuta av vaginalt samlag  utan att komma."

För det andra:
    kommunikation, vad är det?
    35 procent av kvinnorna i Cosmopolitans undersökning svarade också att de inte fick rätt stimulering av sina partner. Dr. Janet Hall uppmanar därför kvinnorna att prata om ämnet med sina partner istället för att fejka orgasm.

"Tänker eftersom det är så många tjejer här och kvinnor man har pratat med som har svårt att komma genom bara vaginalt sex men alla män i tråden svarar att deras tjejer minsann kommer hur lätt som helst och flera gånger. "

Kvinnor är väldigt olika.
    "Endast 20-30 procent av alla kvinnor kan få orgasm vid vanligt samlag", förklarar Dr. Janet Hall, som är klinisk psykolog och sexterapeut, till tidningen The Mirror.
    [...]

Italienska forskare upptäckte 2008 ett samband mellan tjockleken på kvinnors slidvägg och vaginal orgasm.

Med hjälp av ultraljudsundersökningar konstaterade forskarna att slidväggen hos kvinnor som upplevde vaginal orgasm var runt 20 procent tjockare än hos kvinnor som inte fick orgasm.

Medan 95 procent av männen får fullt utbyte av samlag, erkänner hela 67 procent av kvinnorna i en ny undersökning att de tar till sina skådespelarförmågor under sex.
  • Anonym (Skönt)
    Svensson5 skrev 2024-08-24 16:31:49 följande:

Va då gå i gång?

Som du ser (på tummarna) är vi ganska många som tycker du skriver konstiga inlägg. Jag tycker du borde vara mer ödmjuk med tanke på att det här är en tråd om hur VI kvinnor upplever penetration. Nu kom det här även att handla om orgasmer.

VISSA kvinnor kan komma flera gånger. Jag har aldrig kommit flera gånger, och många av oss kan inte komma alls vid sex.

Vadå att det är 100 % skönare för oss att komma? Vad baserar du det på? Snarare tror jag att det generellt är skönare för män att komma. Ni kommer ju också oftare vid sex än vad kvinnor gör, generellt. Läs på om orgasmglappet.

Sen finns det förstås kvinnor som får extra sköna orgasmer - jag tillhör nog inte dem. Jag har som sagt bara fått orgasmer ensam, så nån dålig älskare beror inte orgasmens intensitet på.

Sen att man aldrig kommer att lära sig komma behöver inte heller vara sant. Jag har t.ex. nu vid 49 års ålder börjat upptäcka nya sätt som kanske kommer att funka framöver. Som sagt - lite ödmjukhet skadar inte.
  • Anonym (Skönt)
    Anonym (Nej) skrev 2024-08-24 22:40:48 följande:
    Väldigt märklig och udda tråd. Förstår inte vad detta intresse kommer ifrån? Vad hjälper det dig hur det känns för henne? Vad får du ut av det? 
    Vi är många som inte alls tycker det är en "märklig och udda tråd", utan tvärtom väldigt relevant och intressant. Jag har själv varit nyfiken på hur penetration känns för en man, eller hur det känns för en man att runka eller bli avsugen. Det är ju en känsla som vi kvinnor aldrig kommer att få uppleva, och på samma sätt kommer män aldrig att få uppleva hur vi känner.
Svar på tråden Hur känns vaginal penetration?