Anonym (Natalie) skrev 2024-08-23 21:15:05 följande:
Tänk på att många kvinnor fejkar också, jag har gjort det massor av gånger när jag var yngre. Speciellt när killar nästan kräver att man ska komma för att de ska få bekräftelse. Som tur är så är inte min nuvarande partner sån utan han förstår att kvinnor kan njuta av vaginalt samlag utan att komma.
Säger inte att dina tjejer har fejkat, förhoppningsvis inte men helt uteslutet är det väl inte att nån har gjort det nån gång.
Tänker eftersom det är så många tjejer här och kvinnor man har pratat med som har svårt att komma genom bara vaginalt sex men alla män i tråden svarar att deras tjejer minsann kommer hur lätt som helst och flera gånger.
Översta stycket är intressant på mer än ett sätt...
Medan 95 procent av männen får fullt utbyte av samlag, erkänner hela 67 procent av kvinnorna i en ny undersökning att de tar till sina skådespelarförmågor under sex.
[...]
I den nya undersökningen förklarar kvinnorna att de fejkar orgasm för att avsluta samlaget så fort som möjligt eller för att inte göra sin partner besviken.
illvet.se/manniskan/sex/orgasm-darfor-fejkar-kvinnorFör det första:
Hur blir det när man fejkat in sej i ett hörn i några månader, speciellt om skönt för kvinnan också handlar om bekräftelse? Hur löser man det?
Blir det inte svårt att säga
- sexet är inte och har aldrig varit bra, du gör fel.
"
Som tur är så är inte min nuvarande partner sån utan han förstår att kvinnor kan njuta av vaginalt samlag utan att komma."
För det andra:
kommunikation, vad är det?
35 procent av kvinnorna i Cosmopolitans undersökning svarade också att de inte fick rätt stimulering av sina partner.
Dr. Janet Hall uppmanar därför kvinnorna att prata om ämnet med sina partner istället för att fejka orgasm.
illvet.se/manniskan/sex/orgasm-darfor-fejkar-kvinnor"
Tänker eftersom det är så många tjejer här och kvinnor man har pratat med som har svårt att komma genom bara vaginalt sex men alla män i tråden svarar att deras tjejer minsann kommer hur lätt som helst och flera gånger. "
Kvinnor är väldigt olika.
"Endast 20-30 procent av alla kvinnor kan få orgasm vid vanligt samlag", förklarar Dr. Janet Hall, som är klinisk psykolog och sexterapeut, till tidningen The Mirror.
[...]
Italienska forskare upptäckte 2008 ett samband mellan tjockleken på kvinnors slidvägg och vaginal orgasm.
Med hjälp av ultraljudsundersökningar konstaterade forskarna att slidväggen hos kvinnor som upplevde vaginal orgasm var runt 20 procent tjockare än hos kvinnor som inte fick orgasm.
illvet.se/manniskan/sex/orgasm-darfor-fejkar-kvinnorMedan 95 procent av männen får fullt utbyte av samlag, erkänner hela 67 procent av kvinnorna i en ny undersökning att de tar till sina skådespelarförmågor under sex.