• Anonym (Hopplös)

Jag vill fortsätta ha kontakt med min älskarinna

Hej forumet! 

Ska försöka fatta mig hyfsat kort. 

Jag är en man på 65 år och har varit tillsammans med min nuvarande sambo i 25 år och gick innan dess igenom en tuff skilsmässa från min första fru som var min ungdomskärlek. Problemet den gången var att jag blev handlöst förälskad i en annan kvinna som bodde granne med oss. Det var en oerhört jobbig skilsmässa för oss med barn inblandat och hon blev väldigt elak vilket man kan förstå eftersom jag dessvärre inte kunde motstå grannen, som nu är min sambo. Vi har levt lyckliga i många år nu. 

För cirka 10 år sedan jobbade jag tillsammans med en 20 år yngre kvinna som jag, än en gång, blev hopplöst förälskad i. Det utvecklades till kärlek, och till sist kunde vi inte motstå varandra. Min nuvarande sambo uppdagade det hela efter nåt år (såg sms) och vi bröt kontakten, kärleken bytte jobb. Denna kvinna och jag sprang ihop på en mässa i somras och det var som att kastas tillbaka i tiden. Allt kändes som förut, alla känslor vällde tillbaka och hon kände samma. Det är åtrå, passion och djup kärlek. Jag har tänkt på henne nästan varje dag sedan vi skildes åt, förmodligen för att det aldrig blev något på riktigt mellan oss. Det har varit en stor sorg att inte få ha kontakt med henne under dessa år.

Jag berättade för min sambo att jag sprungit på min kärlek igen och hon blev ledsen och arg, och sa att jag absolut inte får ha kontakt med denna kvinna. Återigen stor sorg. Jag vill så gärna ha en typ av vänskapsrelation med henne, det är viktigare än sexet, jag vill ha henne i mitt liv och veta att hon mår bra och ses ibland. Trots att passionen finns där mellan oss så tror jag att det kan fungera, passionen kommer förmodligen med tiden ebba ut, och kvar finns det där goa kärleksfulla. Jag funderar nu på att ha kontakt med henne ändå, i smyg. Vad säger ni andra om det, är det helt uppåt väggarna fel? Hon är så viktig för mig och ger mig energi och livslust. Min sambo och jag har det bra i övrigt förutom denna kvinna som spökar för mig.

• Svar på tråden Jag vill fortsätta ha kontakt med min älskarinna
  • Anonym (Härdsmälta)
    Anonym (Fattar inte) skrev 2024-12-16 11:57:15 följande:

Jag har inte kritiserat dig. Har knappt skrivit här på länge. Men nu får du en kritik för att du inte kollar vem som svarar på ditt inlägg🙂

Jag ställde den frågan utefter det ni diskuterade. Där det lät som att man inte borde tala om för den bedragna, för att man inte borde såra personen. Men det allra viktigaste är att alla människor borde får vara delaktiga och göra sina egna val. Om hon med vetskapen att han fortsätter träffa sin älskarinna ändå väljer att stanna, då är det en helt annan sak.

Att frånta sin partner det valet för att man själv är rädd att bli av med personen, är fruktansvärt egoistiskt. Han gör sitt val att fortsätta träffa älskarinnan och då bör frun ha rätten att få veta och göra sitt val. Man är två i ett förhållande.

Exakt ! Och till saken hör att hopplös som ts kallar sig själv ju de facto redan har pratat med sin sambo. Jag upprepar han HAR pratat med henne och de har överenskommit dvs han har lovat att inte fortgå i sin kontakt med älskarinnan ändå gör han just detta

Vad tror du CM händer när detta faktum ställs inför hans sambo ?  Du tror hon stannar trots detta svek pga sommarstuga och bekvämlighet ? 

Jag finner det högst osannolikt att den äldre kvinnan skulle stanna kvar faktiskt under dessa premisser. Därför vågar inte mr Ego ta det samtal du CM uppmuntrar till. Han fortsätter sitt dubbelspel av helt egoistiska skäl. Sluta sugarcoat it. 

• molly50
    Anonym (CM) skrev 2024-12-16 00:26:11 följande:
    Så du tror inte att alla vet att det är fel och sårande?  Du verkar ha liten tro till mänskligheten.
    Ja,men ändå så gör man det.
    Jag tycker det är märkligt att vissa klarar av att lösa problem och ta sig igenom kriser utan att vara otrogen,medans andra inte gör det.

Och om du anser att det TS gör är fel så borde väl även du tycka att det är bra om hon får en chans att själv välja om hon vill stanna med TS eller inte.
    Som det är nu så får hon ju inte den chansen i och med att han ljuger och går bakom hennes rygg.
  • Anonym (CM)
    Anonym (Härdsmälta) skrev 2024-12-16 13:35:12 följande:

Exakt ! Och till saken hör att hopplös som ts kallar sig själv ju de facto redan har pratat med sin sambo. Jag upprepar han HAR pratat med henne och de har överenskommit dvs han har lovat att inte fortgå i sin kontakt med älskarinnan ändå gör han just detta

Vad tror du CM händer när detta faktum ställs inför hans sambo ?  Du tror hon stannar trots detta svek pga sommarstuga och bekvämlighet ? 

Jag finner det högst osannolikt att den äldre kvinnan skulle stanna kvar faktiskt under dessa premisser. Därför vågar inte mr Ego ta det samtal du CM uppmuntrar till. Han fortsätter sitt dubbelspel av helt egoistiska skäl. Sluta sugarcoat it. 

Det får vi som sagt nog aldrig veta. Därför är det inte lönt att diskutera. Vi vet ingenting eftersom TS lämnat tråden.  Varför ens spekulera? Vad får du ut av detta?  Vad menar du med att jag skulle "sugarcoat it", det är ju rent barockt.

Dessutom  har vi alla våra egon och ditt verkar vara större än de flestas eftersom du kräver tolkningsföreträde. Nej, du borde acceptera att ingen av oss har insikt i hur TS partner har det eller hur hon kommer att reagera när han berättar. Vi har inget med deras liv att göra, så vad du tycker och tänker spelar lika liten roll som vad jag tycker och tänker.

• Anonym (Mia)
    Anonym (CM) skrev 2024-12-16 14:36:37 följande:
    Det får vi som sagt nog aldrig veta. Därför är det inte lönt att diskutera. Vi vet ingenting eftersom TS lämnat tråden.  Varför ens spekulera? Vad får du ut av detta?  Vad menar du med att jag skulle "sugarcoat it", det är ju rent barockt.

Dessutom  har vi alla våra egon och ditt verkar vara större än de flestas eftersom du kräver tolkningsföreträde. Nej, du borde acceptera att ingen av oss har insikt i hur TS partner har det eller hur hon kommer att reagera när han berättar. Vi har inget med deras liv att göra, så vad du tycker och tänker spelar lika liten roll som vad jag tycker och tänker.
    Ha ha, du har inte förstått att du är på ett diskussionsforum?

Självklart är det ok i denna tråd att diskutera både TS och hans fru. 

Du tycks tro att det bara är TS sak att han är otrogen, inte att han ingår i ett större sammanhang. 
  • Anonym (CM)
    Anonym (Mia) skrev 2024-12-16 14:40:14 följande:
    Ha ha, du har inte förstått att du är på ett diskussionsforum?

Självklart är det ok i denna tråd att diskutera både TS och hans fru. 

Du tycks tro att det bara är TS sak att han är otrogen, inte att han ingår i ett större sammanhang.
    Jag tror ingenting alls om TS och hans partner, däremot vet jag att denna diskussion inte leder någon stans. Om det roar dig att fortsätta diskussionen som förövrigt nått en så låg nivå att till och med katten vill gå ut i ovädret.

Skämt å sido så kanske du och andra borde diskutera med varandra istället. Lämna mig utanför.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (CM) skrev 2024-12-16 15:00:51 följande:
    Jag tror ingenting alls om TS och hans partner, däremot vet jag att denna diskussion inte leder någon stans. Om det roar dig att fortsätta diskussionen som förövrigt nått en så låg nivå att till och med katten vill gå ut i ovädret.

Skämt å sido så kanske du och andra borde diskutera med varandra istället. Lämna mig utanför.
    Du är fri att lämna den när du vill. Ingen hindrar dig. 

Självklart svarar folk på dina inlägg som i sin tur är svar på andras inlägg. Vill du inte ha svar på dina inlägg, skriv inga.
  • Anonym (CM)
    Anonym (Mia) skrev 2024-12-16 15:07:21 följande:
    Du är fri att lämna den när du vill. Ingen hindrar dig. 

Självklart svarar folk på dina inlägg som i sin tur är svar på andras inlägg. Vill du inte ha svar på dina inlägg, skriv inga.
    Lite lustigt att du svara på svar jag skrivit till en annan. Att lägga sig i andras samtal brukar inte uppskattas i något forum.  

Kanske är du till och med samma person som har flera anonyma nic, vad vet jag? Men jag är av god fostran och svarar på de frågor jag får. Varför skulle jag lämna bara för att du inte tycker om mina svar?
  • Anonym (Härdsmälta)
    Anonym (CM) skrev 2024-12-16 14:36:37 följande:

Nej vi kan inte veta hur ?hopplös? sambo ska reagera.

Men att det blir ett slag i ansiktet ligger ju i hela vågskålen för ts ?hopplös? annars kan han ju utan problem köra på och varför skriver ens Ts ett inlägg här om saken om sambons reaktion förväntas utebli. Vari består problemet om kvinnan inte förväntas bli ledsen över den här saken. Om hon skulle vara likgiltig inför detta faktum föreligger ingen anledning för hopplös att må dåligt. Du skriver ju själv att han inte vill att hon ska må dåligt så det är förmodligen ett starkt encitament i hela historian, att han inte vill skada henne. 

Du CM tänker att sambon omber ts hopplös att avstå från att träffa älskarinnan, vilket han lovar,  men bryter löftet. Då är din konklusion att vi inte kan förstå hur ts sambos reaktion kommer bli när hon för veta att han brutit mot löftet. Du ser en glad positiv sambo framför dig här. 
    i inledningen av hela den här tråden hade du mage att beskylla din egen fru för att ha varit dominant under era år tillsammans, som för att skylla ditt beteende på henne. Skapa argument för att förminska din egen roll i dina snedsteg och hur ditt liv utvecklats. Dina inlägg osar av indignation över ditt eget liv som inte blev bra samtidigt som du beskyller andra för att driva en egen agenda här när det är ett mycket starkt inslag i dina egna inlägg. 
    Alla dessa undanflykter för att rättfärdiga ett beteende. 
  • Anonym (CM)
    Anonym (Härdsmälta) skrev 2024-12-16 18:03:23 följande:

Nej vi kan inte veta hur ?hopplös? sambo ska reagera.

Men att det blir ett slag i ansiktet ligger ju i hela vågskålen för ts ?hopplös? annars kan han ju utan problem köra på och varför skriver ens Ts ett inlägg här om saken om sambons reaktion förväntas utebli. Vari består problemet om kvinnan inte förväntas bli ledsen över den här saken. Om hon skulle vara likgiltig inför detta faktum föreligger ingen anledning för hopplös att må dåligt. Du skriver ju själv att han inte vill att hon ska må dåligt så det är förmodligen ett starkt encitament i hela historian, att han inte vill skada henne. 

Du CM tänker att sambon omber ts hopplös att avstå från att träffa älskarinnan, vilket han lovar,  men bryter löftet. Då är din konklusion att vi inte kan förstå hur ts sambos reaktion kommer bli när hon för veta att han brutit mot löftet. Du ser en glad positiv sambo framför dig här. 
    i inledningen av hela den här tråden hade du mage att beskylla din egen fru för att ha varit dominant under era år tillsammans, som för att skylla ditt beteende på henne. Skapa argument för att förminska din egen roll i dina snedsteg och hur ditt liv utvecklats. Dina inlägg osar av indignation över ditt eget liv som inte blev bra samtidigt som du beskyller andra för att driva en egen agenda här när det är ett mycket starkt inslag i dina egna inlägg. 
    Alla dessa undanflykter för att rättfärdiga ett beteende. 
    Oj oj.. Var ser jag en glad positiv partner till TS? Det måste vara ett fantasifoster i din hjärna.
    Har jag beskyllt min fru för att vara dominant, Det är rena fakta och det håller hon med om det är nog därför hon stått ut med mig, förresten.  Om det är att förminska min roll så gärna för mig, det har jag inga som helst problem med. Att mitt liv inte blev så som jag önskat kan knappast vara någon annans problem än mitt eget. 
    Ja, jag står för att det finns de här som inte agerar på TS problem utan blandar in eget tyckande om TS och hans agerande/otrohet, detta är att ha en egen agenda. Det enda ni vill är att ösa ur er så mycket indignation ni någonsin kan över TS och mig.  Ni använder er av TS frus förmodande hemska verklighet att gömma er bakom. Min fru skulle garanterat betacka sig för att utses till offer

Egentligen är ni en grupp omdömeslösa "otrohetstyckare" som inte har någon djupare insikt i hur människor och relationer fungerar. 
    Ni får ge er på mig bäst ni vill. Jag kommer alltid att besvara er med fakta och ärlighet. Kanske ni rent av lär er något om hur komplexa vi människor är.
  • Anonym (CM)

År nyfiken på hur det gått för dig TS/Hopplös

Det har gått ett tag sedan du skapade tråden och nu är jag nyfiken på hur det gått för dig. 

Svar på tråden Jag vill fortsätta ha kontakt med min älskarinna