• Alexandra05

För oss långa tjejer

Jag är 1,60 lång och älskar verkligen att gå i högklackat. När jag var yngre så vågade jag inte då jag kände mig som en jätte och skämdes verkligen över hur lång jag var. Men nu är jag stolt över att vara lång och sköms inte heller att ta på mig ett par högklackat som är ca 10 cm höga klackar.

Så ni andra långa tjejer vågar jag så vågar ni. Vi ska inte skämmas över att vi är långa och det är snyggt även för oss att bära högklackat. 

Eller hur känner ni att vara lång och bära högklackat?

• Svar på tråden För oss långa tjejer
  • Anonym (J)

Alltså om du vill vara längre kan du använda klackskor menade jag.

Men ofta är det väl så, långs vill vara korta och korta vill vara långa. 

• Alexandra05
    Anonym (Lång?) skrev 2024-09-03 09:18:43 följande:
    Vad bra att du tycker det är jobbigt. Du är kort.
    Varför är du så taskig?
  • Alexandra05
    Anonym (Lång?) skrev 2024-09-03 09:20:47 följande:
    Förstår du vill vara lång men du är inte lång. Med din längd förstår jag att du upplever de flesta i din närhet som långa. 160 är inte superkort men du är inte lång.
    Nej, jag är väl lagom kort, men har väl fel vänner då alla typ är långisar och det är snyggt. Ståtligt, trött att höra att man är gullig.
  • Alexandra05
    Anonym (J) skrev 2024-09-03 11:26:50 följande:

Ja fast det är inte mobbing, det är bara att flera tycker att 160 cm är kort. 

Alexandra05 skrev 2024-09-03 08:38:33 följande:
    Det är inget fel att vara kort, men jag vill vara lång. Som sagt dom flesta i min närhet är långa. 

Nej det är absolut inget fel i att vara kort. Och det finns kortare än du också såklart. Du blir ju längre med klackskor iallafall. 

Nej, men jag satt nog på ?höga hästen? och kaxade mot er som sa att jag är kort.

Ja, men jobbigt att gå i högklackat alltid
  • Alexandra05
    Anonym (J) skrev 2024-09-03 11:27:31 följande:

Alltså om du vill vara längre kan du använda klackskor menade jag.

Men ofta är det väl så, långs vill vara korta och korta vill vara långa. 

Förstod det.

Ja, det är väl så. Märker det på mina långa vänner att vissa vill vara kortare.
  • Anonym (Lång?)
    Alexandra05 skrev 2024-09-03 17:52:58 följande:
    Varför är du så taskig?
    Vill inte vara taskig. Förlåt menade ej att vara taskig. Men vill du ska förstå att du inte är lång. Fast jag tror ju tråden är på skoj så dumt att skriva egentligen. Fast man vet ju aldrig helt säkert.
  • Anonym (Lång?)
    Alexandra05 skrev 2024-09-03 17:55:54 följande:
    Nej, jag är väl lagom kort, men har väl fel vänner då alla typ är långisar och det är snyggt. Ståtligt, trött att höra att man är gullig.
    Fattar ingenting. Trodde att du trodde du var lång, men det är bra att du förstår nu att lång är du inte.
  • Anonym (J)
    Anonym (Lång?) skrev 2024-09-03 18:48:21 följande:
    Fattar ingenting. Trodde att du trodde du var lång, men det är bra att du förstår nu att lång är du inte.
    Men nu borde du väl förstå. Tycker också att det är onödigt att vara nedlåtande som du har varit. Bra att försöka tänka bakom folks beteenden, finns alltid en anledning till varför någon säger / gör som den gör.
  • Anonym (Pulvermos)
    Anonym (Lång?) skrev 2024-09-03 09:18:43 följande:
    Vad bra att du tycker det är jobbigt. Du är kort.
    Ja, det var väldigt taskigt faktiskt.
  • Anonym (J)
    Anonym (Pulvermos) skrev 2024-09-03 19:34:41 följande:
    Ja, det var väldigt taskigt faktiskt.
    Verkligen 
Svar på tråden För oss långa tjejer