BIM Oktober 2024
Dags för en BIM-tråd för alla oss som hoppas på ett plus i Oktober och en bebis 2025! ❤️här håller vi god ton, peppar, stöttar & hejjar tillsammans. I glädje & sorg. 🙌🏽
BIM-lista i kommentarerna! ☺️
Hej!
Jag tog ut min p-stav 26/9. Jag kände att jag ville ta en paus från alla hormoner men inte aktivt försöka att bli gravid.
Jag köpte hem lite ÄL-test och av en slump testade jag och fick fast smiley på CB och även positivt på teststicka. Detta var 5/10. Testade igen 6/10 men då var det ingen smiley alls på CB och något ljusare streck på teststickan. Kan jag ha haft ÄL den 4/10? Hade ÄL smärtor den 6/10 så jag tippar på ÄL 5 eller 6 men känns konstigt eftersom CB visa negativt 6/10.
Enligt NC app säger den att jag hade ÄL den 8/10 men jag har ingen aning. Är så svårt med allt detta och speciellt eftersom jag precis slutat med preventivmedel och inte har koll på min cykel.
Nu återstår frågan om jag kan va gravid. Hoppas så mycket. Men har ingen aning om vilken dag jag är på i cykeln eller när jag har beräknad mens. Tog ett gravtest igår som var neg och idag har jag haft väldigt mycket mensvärk på höger sida och det känns verkligen som att jag kommer få mens närsomhelst. Enligt NC har jag beräknad mens 21/10. Den här väntan på mens är hemsk!
Förlååååt för hijack av tråden men ni är så många här inne så tänkte om nån varit med om samma.
Idag råkade jag äta sobresada och jag är gravid! Om ni inte vet är det en bredbar fläskkorv, rå. Åt två små brödbitar med detta på (inte jättemkt alltså) men tänkte inte alls på det!!
Blev nervös nu. Någon som varit med om liknande där allt gått bra? Vet att jag inget kan göra men blir orolig :(
Hej tjejer!
Spännande för alla som snart har BIM. Håller tummarna för att ni plussar.😊
Grattis till er som redan plussat! Hade inkommit över 400 meddelanden sen sist jag var här. Har kanske missat något när jag ögat genom hehe.
Jag har själv BIM på lördag, men denna månad har jag inte legat i med sexandet p.g.a. massa andra saker som dragit energin ur mig. Men vi får se hoppet är ännu inte över förrän om fyra dagar. Jag brukar känna av molvärk en till två veckor innan mens och fram till mensen börjar. Hade äl-sekret i början på månaden men det är heller inget säkert tecken för ägglossning, temp och äl-testar har jag inte orkat med utan får köra på from nästa menscykel i så fall. Jag hade ömma bröst en dag och sen försvann det igen. Jag känner inte av någonting just nu och har inte gjort det alls denna månad. Helt ärligt känns det inte som att jag har ägglossat. Hade en berg-och dalbana känslomässigt från slutet på förra veckan fram till nu, men tror det bara är för att jag känner mig lite utmattad just nu. Men jag har inga tecken på att min mens är nära, vilket är jätte märkligt. Men den är också oregelbunden och skulle vara konstigt om den kom i tid för tredje månaden i rad, utan annars brukar det vara varannan månad som den kommer till punkt och pricka.
Jag hejar på er alla!
Men tack! Vad gullig du är! Går in i v 8 (7+0) imorgon.
Du har rätt. Ska försöka slappna av ❤️ kan ändå inget göra. Och man gör ju så många fina och bra saker för kroppen och graviditeten som förhoppningsvis väger upp. Tack igen för pepp!
och LYCKA TILL till dig och alla här. Jag tycker det är mysigt att följa er och hejar på er 🥰
Förlååååt för hijack av tråden men ni är så många här inne så tänkte om nån varit med om samma.
Idag råkade jag äta sobresada och jag är gravid! Om ni inte vet är det en bredbar fläskkorv, rå. Åt två små brödbitar med detta på (inte jättemkt alltså) men tänkte inte alls på det!!
Blev nervös nu. Någon som varit med om liknande där allt gått bra? Vet att jag inget kan göra men blir orolig :(