BIM Oktober 2024
Dags för en BIM-tråd för alla oss som hoppas på ett plus i Oktober och en bebis 2025! ❤️här håller vi god ton, peppar, stöttar & hejjar tillsammans. I glädje & sorg. 🙌🏽
BIM-lista i kommentarerna! ☺️
Idag har jag fått bruna flytningar, dvs mina vanliga spottings och självklart sjönk hoppet rejält. Det är så tråkigt för det är bara 8 dagar sedan ägglossning för mig. Jag gjorde ett negativt test imorse, men ovanligt att plussa på ÄL+8. Så jag får bruna flytningar redan innan ägget har hunnit fästa?!
Asså jag har ändå 25 dagar menscykel, känns inte som att det är EXTREMT kort väl? Får ägglossning precis som jag ska och har varit hos gyn. Men på grund av mina spottings så känns det som att mitt ägg inte ens har en chans att HINNA fästa. Blää!
Fick svar på mitt progesteron-test och det stod att det var inom det normala och indikerade att ägglossning skett osv osv, inget negativt stod det. Det normala referensvärdet var 11-81 dock. Och mitt svar var 29 så känns ju lågt eller? Jag vet inte hur mycket progesteronet bär graviditeten heller? Gaaaahhhh jag får panik!!! Det är så svårt att bli gravid!
Men kanske kanske KANSKE är det inte helt kört ännu.. Trots att jag fick bruna flytningar/spottings 🤡💀
Vill helst inte ha på sommarn heller. Vi bor i glesbygd och närmaste förlossning stänger på sommaren. Blir lite väl långt till nästa, 18 mil ca. Över 2 h bilkörning och snabba förlossningar i bagaget. 😅
Förstår 😅😅 inte kul.. jag har iallafall bara 25min körning 🙏🏼 men ändå orolig att man får någon oerfaren sommarjobbare eller väldigt stressade sköterskor som inte hinner med en.
Jaha men vad intressant 🤩 ska absolut gå in och kika! 😃 alltid kul att lära sig mer! Speciellt om sin egen kropp! Tack för tipset!
hur går det för dig? 😄
Ja gör de 😃 visst är de! finns så mycket att lära 🥹
den här youtubern gillar jag: https://youtube.com/@fertilityhomeopath?si=yJ7Dkq_KnSanfGQH
Nä dåligt 🙃 tror mensen kommer imorgon eller definitivt fredag, brösten ömmar pyttelite idag och tempen sjönk ju närmare cover line. Känner mig lite sugen idag 😜 samt lite lätt illamående vilket jag kan göra ibland innan mens när hormonerna sjunker i kroppen. Nytt försök nästa månad 💪🏼
hur går det för dig? 😃 du BIM snart va?!
Här har den beryktade molvärken klivit på under kvällen. Känner mig helt matt. Hög puls för ingenting och jäääättetrött. Det var väl dags för kroppen att reagera på att antingen mens är på g eller förhoppningsvis en graviditet. Undrar hur länge jag orkar vänta med att testa.. Äl+8 idag, kanske tar ett på morgonurin imorgon. Inte för att jag tror det ska vara positivt dock 😂 tror det är för tidigt ärligt talat. Särskilt om jag hade nidblödning nu precis.
Ni som har boostat med d-vitamin vid äl hur har ni gjort? Tänker ge det ett försök så behöver tips!😀
Ni som har boostat med d-vitamin vid äl hur har ni gjort? Tänker ge det ett försök så behöver tips!😀
Hej, jag är helt ny här, mitt första inlägg någonsin, vet inte hur man startar en ny tråd, men bim oktober kanske passar någorlunda bra här . Har gjort ivf och det är 8 dagar sen ja gjorde min ivf. Idag gjorde ja blodprov och det låg på 32 hcg, blev jätte nojig över att det är för lågt men har läst mig till att ett bra hcg är att de ska ligga över 100 på dag 14 efter insättning, de ska fördubblas varann dag så tills dag 14 borde de ju vara det. Är de någon som vet vad ett hcg bör ligga på 8 dagar efter ivf insättning?
Förstår 😅😅 inte kul.. jag har iallafall bara 25min körning 🙏🏼 men ändå orolig att man får någon oerfaren sommarjobbare eller väldigt stressade sköterskor som inte hinner med en.
Jaha men vad intressant 🤩 ska absolut gå in och kika! 😃 alltid kul att lära sig mer! Speciellt om sin egen kropp! Tack för tipset!
hur går det för dig? 😄
Ja gör de 😃 visst är de! finns så mycket att lära 🥹
den här youtubern gillar jag: https://youtube.com/@fertilityhomeopath?si=yJ7Dkq_KnSanfGQH
Nä dåligt 🙃 tror mensen kommer imorgon eller definitivt fredag, brösten ömmar pyttelite idag och tempen sjönk ju närmare cover line. Känner mig lite sugen idag 😜 samt lite lätt illamående vilket jag kan göra ibland innan mens när hormonerna sjunker i kroppen. Nytt försök nästa månad 💪🏼
hur går det för dig? 😃 du BIM snart va?!
Åh tack 😍
äsch då! Bättre lycka nästa månad 🥰 håller tummarna!
nja har BIM 24/10 så det är en stund kvar 😅