Kan autism/Aspergers botas?
Jag vill inte leva med denna skiten tills jag blir 80+ och dör en naturlig död. Hur ska jag stå ut med denna skit?
Mina mobbare hade rätt, det var ju mig det var fel på.
Jag vill inte leva med denna skiten tills jag blir 80+ och dör en naturlig död. Hur ska jag stå ut med denna skit?
Mina mobbare hade rätt, det var ju mig det var fel på.
Inte botas helt men jag tror att tillståndet kan lindras lite, beroende på person.
En normalbegåvad människa med autism kan lära sig det sociala spelet åtminstone. Sen handlar det mycket om vilja och motivation. Vad man anser sig vinna på att efterlikna en "som alla andra".
Inte botas helt men jag tror att tillståndet kan lindras lite, beroende på person.
En normalbegåvad människa med autism kan lära sig det sociala spelet åtminstone. Sen handlar det mycket om vilja och motivation. Vad man anser sig vinna på att efterlikna en "som alla andra".
Jag tror att ett visst spektrum av autism kommer att kunna botas i framtiden. Läste något om att autisters ögonrörelser är annorlunda via mätningar och att det ska vara möjligt att rigga om hjärnan via dessa ögonrörelser. Pedagogik med autistiska barn sker till viss del med ögonrörelser.
Sen så är det inte ditt fel att du blev mobbad ts. Nuförtiden lär de barnen acceptans på ett annat sätt. I mitt barns skola (ej Sverige, mellanstadiet) så delade de vissa lektioner med barn med svårigheter (downs, autism). Jag frågade hur de blev bemötta. Enligt mitt barn så älskade alla dom.