• Anonym (Junibebis?)

Letrozole, följas åt?

Hej!

Jag har nyligen fått en pcos diagnos och påbörjade min första omgång med enkeldos Letrozole igår (CD3)

Jag ska följa min ägglossning genom framför allt tempning.

Någon som vill följas åt?

• Svar på tråden Letrozole, följas åt?
  • EmmaJoh
    Nanathalie skrev 2025-02-04 12:55:37 följande:

Hej på er ❤️ 

Igår fick vi se vår bebis igen. Tyvärr hade hjärtat slutat slå 8+6, var i 9+6 igår.

Nu får jag vänta på att kroppen gör sin grej, men på 1 vecka har den ju inte fattat att bebisen dött. Alltså en missed abortion (MA).

Fattar inte kroppen innan måndag så får jag cytotec för att abortera bort det.

Kommer haka på er här inne igen när det ordnat upp sig och vi är redo att försöka igen.

Kram från mig ❤️

Åh nej, vad tråkigt. ❤️ All styrka till er! 
  • Minilillis
    Nanathalie skrev 2025-02-04 12:55:37 följande:

Hej på er ❤️ 

Igår fick vi se vår bebis igen. Tyvärr hade hjärtat slutat slå 8+6, var i 9+6 igår.

Nu får jag vänta på att kroppen gör sin grej, men på 1 vecka har den ju inte fattat att bebisen dött. Alltså en missed abortion (MA).

Fattar inte kroppen innan måndag så får jag cytotec för att abortera bort det.

Kommer haka på er här inne igen när det ordnat upp sig och vi är redo att försöka igen.

Kram från mig ❤️

Åh men fy va orättvist! Beklagar ❤️ skickar all styrka!
  • Minilillis
    Miatheone skrev 2025-01-30 10:14:24 följande:

I tisdags kom mensen prick 15 dagar efter vad läkaren trodde jag skulle ha ägglossning. Hade dock inte ett enda postivt ägglossningstest och testade från dag 11-25 morgon och kväll. Ringde mottagningen idag och ska nu fortsätta med letrozol dubbeldos och har inbokad tid hos dem dag 16 (12 februari) för att vidare planera därifrån om ingen ägglossning har inträffat och så skulle dem kika på hur det ser ut då och vad vi kan göra framöver . Skönt iallafall att slippa provera denna gång.  

Men va rackarns! 
    Åh men dag 16 finns det fortfarande chans ifall de finns fin äggblåsa att hinna med den! 
    Alltid skönt att slipa proveran! Får du symptom? 

Själv e de dag 17 idag och omslag kom ikväll på äl sticka 👏🏼 varit orolig så ska in på extra ul imorgon då dem ville extra kolla då de bokades före kvällebs omslag. Men ska se om man ev kan få en extra skjuts med progrestron. Vi får se... 😅 sjukt orolig månad i övrigt så man är sisådär nojig hela tiden.
  • EmmaJoh
    Minilillis skrev 2025-02-05 23:36:56 följande:
    Men va rackarns! 
    Åh men dag 16 finns det fortfarande chans ifall de finns fin äggblåsa att hinna med den! 
    Alltid skönt att slipa proveran! Får du symptom? 

Själv e de dag 17 idag och omslag kom ikväll på äl sticka 👏🏼 varit orolig så ska in på extra ul imorgon då dem ville extra kolla då de bokades före kvällebs omslag. Men ska se om man ev kan få en extra skjuts med progrestron. Vi får se... 😅 sjukt orolig månad i övrigt så man är sisådär nojig hela tiden.
    Hur gick det för dig? 

Jag har precis tagit min första dos letrozol, sista tabletten i torsdags och ultraljud nu på onsdag. Har molande värk i vänster äggstock, hoppas inget är tokigt. Någon som upplevt det? 
  • Minilillis
    EmmaJoh skrev 2025-02-09 00:26:03 följande:
    Hur gick det för dig? 

Jag har precis tagit min första dos letrozol, sista tabletten i torsdags och ultraljud nu på onsdag. Har molande värk i vänster äggstock, hoppas inget är tokigt. Någon som upplevt det? 
    Jo men de gick bra! Både slemhinna och ägg såg bra å redo, men hade inte släppt då jag var där. Så nu är man i ingenmansland - väntanstider innan man vet om detta kanske kan vara våran månad eller inte🙃😆

Men spännande! Hoppas på bra respond från kroppen! 🤩 
    Vissa cykler har jag kännt mer än andra men de är så svårt att avgöra vad som e vad tycker jag 😅 🤷🏼?♀️
  • EmmaJoh
    Minilillis skrev 2025-02-09 09:58:26 följande:
    Jo men de gick bra! Både slemhinna och ägg såg bra å redo, men hade inte släppt då jag var där. Så nu är man i ingenmansland - väntanstider innan man vet om detta kanske kan vara våran månad eller inte🙃😆

Men spännande! Hoppas på bra respond från kroppen! 🤩 
    Vissa cykler har jag kännt mer än andra men de är så svårt att avgöra vad som e vad tycker jag 😅 🤷🏼?♀️
    Håller tummarna! ✊
  • Nanathalie
    EmmaJoh skrev 2025-02-09 00:26:03 följande:
    Hur gick det för dig? 

Låter helt normalt, som om kroppen  förbereder inför ägglossning ❤️
  • Miatheone

Då var dagens VUL avklarat. Hade en blåsa på 20mm på höger och en 15mm på vänster sida. Var ju väldigt osäker om jag hade ägglossning sist men enligt läkaren så va den follikeln borta vilket innebär att jag då hade ägglossning så det känns ju skönt att veta. 

• Nanathalie
    Miatheone skrev 2025-02-12 11:07:43 följande:

Då var dagens VUL avklarat. Hade en blåsa på 20mm på höger och en 15mm på vänster sida. Var ju väldigt osäker om jag hade ägglossning sist men enligt läkaren så va den follikeln borta vilket innebär att jag då hade ägglossning så det känns ju skönt att veta. 

Men så bra! Håller tummarna för att kroppen släpper ifrån sig ett riktigt guldägg nu ❤️
  • Anonym (V)

Hej Allihopa! :D 

Tänker att jag hoppar in här! 

Jag avslutade min andra dos med Letrozole den 27 januari och åt då dubbel dos mensdag 3-5 då enkel dos förra månaden inte gav något resultat. Har PCOS och blivit gravid 3 gånger tidigare utan att vetat om detta.. Så känns väldigt tråkigt att det helt plötsligt inte bara funkar. Kroppen är bra konstig ibland ;) 

Jag fick i alla fall fast gubbe på clearblues ägglossningstest på CD 17 den 6 februari efter blinkande gubbe i 5 dagar. Hade varit på VUL på CD 11 och hade då äntligen en blåsa på 16mm på höger äggstock. Den 7e vaknade jag vid 04 tiden och hade så ont på höger sida att jag knappt kunde gå (Har alltid kunnat känna ägglossning) men denna gång var det brutalt! Tog en Alvedon och kämpade mig igenom ett tidigt arbetspass. Senare mot kvällen så avtog smärtan. Provade med ett ägglossningstest någon dag efter och det var då negativt.  Från och med den 7e så har jag haft så otroligt ont i brösten och bröstvårtorna (pga progesteronet).

Är på ÄL +6 idag, har molvärk som suttit i hela dagen och blev så chockad precis när det helt plötsligt kom ut en tjock genomskinlig klump? Var efter en orgasm. Ursäkta för snusk beskrivningen. Men är det ens möjligt att denna slempropp kunnat legat kvar från ÄL och sen kommit ut nu? Såg nästan ut som samma äggviteflytning klump jag hade 4 dagar innan ÄL. Kan inte ha haft ÄL igen, med tanke på smärtan jag hade den 7e så är jag 99,9% säker på att ägget lossna just då. 

Någon som varit med om liknande? Är så ivrig men kan inte ta ett grav test fören den 21?

Svar på tråden Letrozole, följas åt?