• Anonym (singeln)

Han behöver stöd

Fick kontakt med en gullig kille på en dejtingsajt men så visar det sig att han är sambo, han säger då att han får inget sex och ingen intellektuell stimulans av henne och därför söker en kvinna han kan få det av. Det är inget jag är intresserad av, det upplägget, svarar jag då. Då säger han att han vet han borde lämna men behöver stöd??? Men du verkar ha bestämt dig, säger han till mig???? Vill han egentligen att jag stödja honom att lämna henne tänker jag då. Jag vet ärligt talat inte vad jag ska svara på det här 

• Svar på tråden Han behöver stöd
  • Anonym (singeln)
    Anonym (Sluta) skrev 2024-10-01 16:48:31 följande:
    Jag vet inte varför du inte kan det, men du måste lära dig att göra det.
    Alltså varför inte han svarade det. Jag sa: jag är inte intresserad av upplägget men ha det så bra. Då säger han det där om stöd istället för att bara svara tack och hej
  • Anonym (Sluta)
    Anonym (singeln) skrev 2024-10-01 17:07:36 följande:
    Alltså varför inte han svarade det. Jag sa: jag är inte intresserad av upplägget men ha det så bra. Då säger han det där om stöd istället för att bara svara tack och hej
    Som sagt, du måste lära dig att släppa det.
  • Anonym (Men herregud)
    Anonym (singeln) skrev 2024-10-01 17:07:36 följande:
    Han säger så för att han vill KNULLA. Han greppar efter halmstrån och drar till varenda jävla vals som finns. Var det tydligt nog för dig? 
  • Anonym (Snopp)

Ska en okänd kvinna ge honom stödet han behöver för att kunna separera? 

• Anonym (Sluta)
    Anonym (Men herregud) skrev 2024-10-01 17:14:37 följande:
    Han säger så för att han vill KNULLA. Han greppar efter halmstrån och drar till varenda jävla vals som finns. Var det tydligt nog för dig? 
    100 procent!
  • Fiona M
    Anonym (singeln) skrev 2024-10-01 16:44:08 följande:
    Om det är så då är det ju bättre. Än att han tänker att jag var okänslig eller hård. Anledningen att jag började haka upp mig var att han började säga det där om stöd, efter att jag svarade att jag är inte intresserad av det upplägget. Varfö kunde han inte bara säga - OK, tack och hej - istället. Då hade jag lätt släppt det och gått vidare
    OK, om vi nu ponerar att han slog om från att vilja knulla bakom ryggen på sin tjej till att faktiskt behöva stöd för att lämna henne (?), varför skulle han vilja ha det av dig, en främmande person?
    Varför skulle du vilja ge det stödet till en man du inte vet nåt om, varför skulle det spela roll om han tyckte du var okänslig och hård?

Du kan aldrig vara alla till lags, det kommer bara gå ut över dig själv.
    Att inte göra saker för okända är inte taskigt utan bara självbevarelsedrift.

Hur tänker du?
  • Anonym (singeln)
    Anonym (Men herregud) skrev 2024-10-01 17:14:37 följande:
    Jag kan verkligen förstå att du tänker så men hur skulle det gå sen då hade han tänkt? Tänk om jag hade svarat, javisst jag hjälper dig, och vi pratar i timtal om förhållandet och hur han ska lämna. Det blir aldrig något knulla. Vad gör han då, om det var det han var ute efter men försöker lura mig?  Hur länge ska han hålla uppe charaden och slösa sin tid?
  • Anonym (singeln)
    Anonym (Sluta) skrev 2024-10-01 17:13:10 följande:
    Som sagt, du måste lära dig att släppa det.
    Jag brukar faktiskt kunna släppa åtminstone lättare än den här mannen. Det är något med hur han framstod, hur han skrev och hur han såg ut. Han hade världen snällaste ögon och såg så stor och snäll och go ut, påminde om en nallebjörn. Och som man tycker liksom synd om och vill ta hand om. Men jag sa ju iallafall tack och hej men allt sammantaget gjorde det svårare när han började nämna att han behöver stöd. Men jag har inte skrivit något mer och vill inte utsätta mig för ett sånt upplägg för jag är rädd att bli sårad. Är ganska känslig. Så det är inte att jag tänker försöka med honom, men bara för att försöka förklara att i vanliga fall släpper jag männen som skriver mycket lättare 
  • Anonym (singeln)
    Fiona M skrev 2024-10-01 17:18:42 följande:
    OK, om vi nu ponerar att han slog om från att vilja knulla bakom ryggen på sin tjej till att faktiskt behöva stöd för att lämna henne (?), varför skulle han vilja ha det av dig, en främmande person?
    Varför skulle du vilja ge det stödet till en man du inte vet nåt om, varför skulle det spela roll om han tyckte du var okänslig och hård?

Du kan aldrig vara alla till lags, det kommer bara gå ut över dig själv.
    Att inte göra saker för okända är inte taskigt utan bara självbevarelsedrift.

Hur tänker du?
    Jo hjärnan säger ju att du har rätt. Jag hoppas verkligen att han också tänker så att han förstår han inte kan förvänta sig det av mig och inte tänker nåt sånt om mig att jag är hård eller att han blev ledsen eller nåt 
  • Hjelm

Kan det finnas något mer osexigt än en otrogen ynkrygg som är för feg för att göra slut och istället hittar på nån sorts snyfthistoria kring varför just han har "rätt" att ha sex bakom ryggen på sin partner?

Må jag aldrig ha så lite självrespekt att jag ger mig in i en sån situation.

Svar på tråden Han behöver stöd