• Anonym (singeln)

Han behöver stöd

Fick kontakt med en gullig kille på en dejtingsajt men så visar det sig att han är sambo, han säger då att han får inget sex och ingen intellektuell stimulans av henne och därför söker en kvinna han kan få det av. Det är inget jag är intresserad av, det upplägget, svarar jag då. Då säger han att han vet han borde lämna men behöver stöd??? Men du verkar ha bestämt dig, säger han till mig???? Vill han egentligen att jag stödja honom att lämna henne tänker jag då. Jag vet ärligt talat inte vad jag ska svara på det här 

• Svar på tråden Han behöver stöd
  • Anonym (singeln)
    Västernorrlandskillen skrev 2024-09-28 23:46:05 följande:
    Jag lyckas inte se vad jag missade att svara på så berätta gärna så ska jag svara? Ber om ursäkt om jag var lite sarkastisk över killens agerande innan även om jag tycker hans agerande är helt oförsvarbart hade jag kunnat skippa det.

Jag tycker du ska tänka på dig själv här och rikta energin mot en man som är singel från början.
    Jo jag svarade att folk i hans omgivning, som du tycker att han ska vända sig till, kanske är nära henne också så då kan det bli svårt att öppna sig för dem. Och ditt andra förslag om att vända sig till vården, det är nog väldigt svårt steg för många män att söka hjälp och i synnerhet hjälp med känslor och sådant

Tack. Ja jag trodde ju från början att han var singel. Det tog jag för givet. Vad ska man göra då. Inleda alla konversationer med frågan om de är singel
  • Dimisi
    Anonym (singeln) skrev 2024-09-28 23:19:58 följande:

Ja det är nog så, om jag svarar något mer så riskerar jag ännu mer prat från hans sida som jag får fundera över. Inget mer bränsle

jo jag tyckte svaret borde ha dugit som det var

Tack. aspig jag kan få höra av vissa att jag har autistiska drag typ

Såna som oss är väldigt lojala när vi är i en relation, så det är väldigt viktigt att vi gör ett bra urval. Kom ihåg att det är du som väljer!

Bra att du startade den här tråden. Men även här är det du som väljer vilka svar du ska ta till dig av, eller ens svara på.
  • Västernorrlandskillen
    Anonym (singeln) skrev 2024-09-28 23:55:08 följande:
    Jo jag svarade att folk i hans omgivning, som du tycker att han ska vända sig till, kanske är nära henne också så då kan det bli svårt att öppna sig för dem. Och ditt andra förslag om att vända sig till vården, det är nog väldigt svårt steg för många män att söka hjälp och i synnerhet hjälp med känslor och sådant

Tack. Ja jag trodde ju från början att han var singel. Det tog jag för givet. Vad ska man göra då. Inleda alla konversationer med frågan om de är singel
    Förstår att alla inte har någon att öppna upp sig för. Däremot köper jag fortfarande inte hans förklaring och tycker inte han hålla sig borta från dejtingsidor tills han är singel.

Tycker egentligen inte att den frågan ska behöva ställas men när du skriver det så tror jag faktiskt jag själv fick frågan någon gång när jag nätdejtade. Och tyvärr finns det både män och kvinnor som söker spänning utanför förhållandet. Jag var själv på dejt med en som ljög om både ålder och att hon var singel.
  • GbgJohn

Han får helt enkelt lösa sin situation utan dig. sällan det blir bra om er relation bygger på att du varit hans stöd. Ok om man är kk och kompis som stöttar, men som jag förstår det vill du ha en solid relation. Den går inte att bygga på kaos och jobbiga känslor. den kille du lär känna är inte samma som han kommer vara när processen är klar och han landat i sin nya livssituation.

• Anonym (singeln)

Nu har han varit inne på min profil igen men han skriver inget mer. Hur ska jag tolka det?

• Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (singeln) skrev 2024-10-01 15:29:51 följande:

Nu har han varit inne på min profil igen men han skriver inget mer. Hur ska jag tolka det?

Släpp det bara.

Han kanske bara ville kolla läget. Vore han intresserad skulle han skriva något. Och du är väl ändå inte intresserad?
  • Anonym (singeln)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-10-01 15:35:59 följande:
    Släpp det bara.

Han kanske bara ville kolla läget. Vore han intresserad skulle han skriva något. Och du är väl ändå inte intresserad?
    Jag vet att det är dumt men jag kan bara inte låta bli att undra vad han tänker 
  • NyfiknaAstrid92
    Anonym (singeln) skrev 2024-10-01 15:41:30 följande:
    Jag vet att det är dumt men jag kan bara inte låta bli att undra vad han tänker 
    Varför? Hur många bokstavsdiagnoser har du egentligen??
  • Anonym (singeln)
    NyfiknaAstrid92 skrev 2024-10-01 15:48:03 följande:
    Varför? Hur många bokstavsdiagnoser har du egentligen??

Hur är det meningen att ett sådant här inlägg ska hjälpa mig? Känns verkligen jättebra och konstruktivt.
    Du tillför ingenting 

• Anonym (Sluta)
    Anonym (singeln) skrev 2024-10-01 15:55:28 följande:

Hur är det meningen att ett sådant här inlägg ska hjälpa mig? Känns verkligen jättebra och konstruktivt.
    Du tillför ingenting 

Vad tänker du att du vill ha för hjälp?
Svar på tråden Han behöver stöd