• Anonym (Rashida)

Kvinnor känns nakna när de har på sig bikini eller baddräkt - hur känner ni själva?

När jag varit på stränder eller i simhallar så har jag upplevt det att kvinnor som har bikini eller baddräkt verkar vara väldigt nakna. Att de här plaggen visar mycket hud och sitter väldigt fast mot kroppen. 

Ofta kan bikinitrosan eller baddräkten formas på ett sätt som gör att en stor del av rumpan syns, lite som string nästan. Och när baddräkterna blir våta i vattnet så blir de mer genomskinliga. Då kan man ganska tydligt se kvinnans underliv eller bröstvårtor genom plaggen. Detta var något jag noterade redan när vi simmade i skolan och vi gick i mellanstadiet. 

Jag själv badar väldigt sällan men när jag gör det har jag shorts och bh samt t-shirt på mig. Eller jag hade det under skolåren då man behövde simma i skolan.   

• Svar på tråden Kvinnor känns nakna när de har på sig bikini eller baddräkt - hur känner ni själva?
  • Anonym (Värre)

På mitt badhus finns ett aktivt simsällskap och då är det värre med killar i speedos... Där vet man inte vart man ska titta. Även tjejers mode med att dra in troskanten mellan skinkorna är gräsligt ful -rumpan blir groteskt stor 

• Anonym (hehsd)
    Em98 skrev 2024-10-07 00:15:55 följande:
    Med den jag har så är jag inte rädd för det, utan det har mer att göra med hur lite av din kropp som är täckt. Till vardags har jag lösare kläder.
    Klart att man exponerar mer av sig själv i bikini än i vanliga fall vilket många tycker är jobbigt men det är inte vad TS menar.
  • Em98
    Anonym (hehsd) skrev 2024-10-07 08:17:27 följande:
    Klart att man exponerar mer av sig själv i bikini än i vanliga fall vilket många tycker är jobbigt men det är inte vad TS menar.
    Visst, men hon undrar hur andra känner.
  • Anonym (Filippa)
    Anonym (Värre) skrev 2024-10-07 07:12:58 följande:

På mitt badhus finns ett aktivt simsällskap och då är det värre med killar i speedos... Där vet man inte vart man ska titta. 

Håller med! Jag har aldrig sett så små badbyxor i hela mitt liv som de som ibland dyker upp i crawl-banan. *rodnar och tittar bort* 
  • Anonym (hehsd)
    Em98 skrev 2024-10-07 09:04:22 följande:
    Visst, men hon undrar hur andra känner.
    Angående det "hon" beskriver.
    Lite vanlig kroppsångest är inte det.
  • Em98
    Anonym (hehsd) skrev 2024-10-07 09:21:14 följande:
    Angående det "hon" beskriver.
    Lite vanlig kroppsångest är inte det.
    Ah ok, ursäkta då.
  • Samsasan
    Anonym (Filippa) skrev 2024-10-07 09:19:06 följande:
    Håller med! Jag har aldrig sett så små badbyxor i hela mitt liv som de som ibland dyker upp i crawl-banan. *rodnar och tittar bort* 
    Samtidigt som du springer runt i lika korta bikinitrosor och flashar muffen? 
  • Anonym (Rashida)
    Samsasan skrev 2024-10-07 12:19:47 följande:
    Ungefär ja Skäms
  • Mrs Moneybags
    Anonym (Rashida) skrev 2024-10-05 23:36:03 följande:
    Kvinnor känns nakna när de har på sig bikini eller baddräkt - hur känner ni själva?

När jag varit på stränder eller i simhallar så har jag upplevt det att kvinnor som har bikini eller baddräkt verkar vara väldigt nakna. Att de här plaggen visar mycket hud och sitter väldigt fast mot kroppen. 

Ofta kan bikinitrosan eller baddräkten formas på ett sätt som gör att en stor del av rumpan syns, lite som string nästan. Och när baddräkterna blir våta i vattnet så blir de mer genomskinliga. Då kan man ganska tydligt se kvinnans underliv eller bröstvårtor genom plaggen. Detta var något jag noterade redan när vi simmade i skolan och vi gick i mellanstadiet. 

Jag själv badar väldigt sällan men när jag gör det har jag shorts och bh samt t-shirt på mig. Eller jag hade det under skolåren då man behövde simma i skolan.   

Kvinnor känns nakna? Lite märkligt uttryckt.

Det är väl självklart att bikini och baddräkt är så nära nakenhet som man kan komma utan att exponera alla kroppsdelar. Det är ju för att man ska bada?

Det är tungt att bada med vanliga kläder, typ t-shirt och shorts. Självklart vill man hellre vara så naken som möjligt för att det är härligt att bada och röra sig fritt i vattnet. 

Kanske enklast om du undviker badställen så slipper du uppleva andras nakenhet. 
  • Anonym (Filippa)
    Samsasan skrev 2024-10-07 12:19:47 följande:

Om du går bakåt i tråden så ser du att jag helst använder baddräkt med korta ben. 

Sen kanske du missuppfattade min reaktion. Jag rodnar av att se attraktiva, vältränade män i extremt små byxor för att de är snygga, inte för att jag tycker att de gör något fel. 

Ingen skulle rodna av blygsel inför min attraktionskraft om de såg mig i små bikinitrosor, kan jag lova!  

Hälsningar soffpotatisen 

Svar på tråden Kvinnor känns nakna när de har på sig bikini eller baddräkt - hur känner ni själva?