• Anonym (Rashida)

Kvinnor känns nakna när de har på sig bikini eller baddräkt - hur känner ni själva?

När jag varit på stränder eller i simhallar så har jag upplevt det att kvinnor som har bikini eller baddräkt verkar vara väldigt nakna. Att de här plaggen visar mycket hud och sitter väldigt fast mot kroppen. 

Ofta kan bikinitrosan eller baddräkten formas på ett sätt som gör att en stor del av rumpan syns, lite som string nästan. Och när baddräkterna blir våta i vattnet så blir de mer genomskinliga. Då kan man ganska tydligt se kvinnans underliv eller bröstvårtor genom plaggen. Detta var något jag noterade redan när vi simmade i skolan och vi gick i mellanstadiet. 

Jag själv badar väldigt sällan men när jag gör det har jag shorts och bh samt t-shirt på mig. Eller jag hade det under skolåren då man behövde simma i skolan.   

• Svar på tråden Kvinnor känns nakna när de har på sig bikini eller baddräkt - hur känner ni själva?
  • Anonym (Maria)

Jag tycker också att det är i princip som att vara naken egentligen. Och det hade jag hellre varit för det känns opraktiskt och otympligt med de där blöta tygerna mot kroppen och sen dra av sig dem diskret på stranden utan att visa nåt. För min del kan alla lika gärna vara nakna, eller de som vill det.

• Anonym (Oraklet)
    Anonym (Konstigt) skrev 2024-10-06 14:46:51 följande:
    Vilket komplett jävla skitsnack. Du och TS verkar bakåtsträvande. Ta er medeltida kvinnosyn och stoppa upp nånstans. Försök inte normalisera era störda fantasier. 
    Jag har inget emot det. Jag skiljer mig i flera avseenden från ts. 

1. jag är man. 

2. jag tycker bara det är bra. 

Men faktum kvarstår. Vissa baddräkter eller bikinis avslöjar allt på kvinnan när den blivit blöt. Man kan i vissa fall till och med se delar av de inre blygdläpparna genom plagget. Och i 9 fall av 10 ser man skråman/strecket och de två halvorna. I vissa fall täcker dessutom plagget inte hela delen av vulvan utan bara skråman och det innanför, medans delar av skrevet är helt otäckt. 
  • Anonym (Oraklet)
    Anonym (Maria) skrev 2024-10-06 14:52:08 följande:

Jag tycker också att det är i princip som att vara naken egentligen. Och det hade jag hellre varit för det känns opraktiskt och otympligt med de där blöta tygerna mot kroppen och sen dra av sig dem diskret på stranden utan att visa nåt. För min del kan alla lika gärna vara nakna, eller de som vill det.

Precis. Skillnaderna är inte stora. Man ser det mesta. Och då kanske det hade varit bättre om folk var nakna istället. 
  • Anonym (hehsd)

Ok så du postar detta på en helg, väljer en ej svenskt kodat namn och ser ner på kvinnor...

• Anonym (hehsd)

Helt genomskinliga badkläder är felköp eller helt enkelt tvättade för många gånger, badkläder nöts snabbare än väntat men syns inte alltid förrän användning.

• nihka
    Anonym (Oraklet) skrev 2024-10-06 14:28:46 följande:
    Men varför inte vara helt nakna då?
    Det kan man vara i slutna sällskap och på nakenbadstrand. 
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Konstigt)
    Anonym (Oraklet) skrev 2024-10-06 14:53:22 följande:
    Jag har inget emot det. Jag skiljer mig i flera avseenden från ts. 

1. jag är man. 

2. jag tycker bara det är bra. 

Men faktum kvarstår. Vissa baddräkter eller bikinis avslöjar allt på kvinnan när den blivit blöt. Man kan i vissa fall till och med se delar av de inre blygdläpparna genom plagget. Och i 9 fall av 10 ser man skråman/strecket och de två halvorna. I vissa fall täcker dessutom plagget inte hela delen av vulvan utan bara skråman och det innanför, medans delar av skrevet är helt otäckt. 
    Kvinnor får klä sig hur dom vill. Vissa är lite mer exhibitionistiska än andra. Vad är det med det då? Är det nåt nytt? TS verkar vilja få det till att kvinnor ska skämmas över sina kroppar och den åsikten hör inte hemma i ett modernt land. Sen att det finns slemproppar (som du själv verkar vara) som ligger under ytan och glor för egen pervers njutning är inte nåt som ska bli kvinnors ansvar. Kvinnor ska inte bli shaemade för sina kroppar. Det är så psykiska problem och ätstörningar uppkommer. 
  • Anonym (Calle)
    Anonym (Oraklet) skrev 2024-10-06 14:02:06 följande:
    Trådstartaren har faktiskt rätt i sak. 

Man ser ganska tydligt igenom många tjejers simdräkter eller bikini. När de blir blöta så blir det lättare att se igenom, beroende på vilket material eller färg. Men även om man inte ser igenom så formar sig badräkten eller bikinin ofta på ett sätt som blottlägger kvinnans vulva helt och hållet. Går att utläsa utseendet och formen på den. 

Nej, bara om man råglor alldeles för nära. 

• Anonym (Maria)
    Anonym (Konstigt) skrev 2024-10-06 15:42:03 följande:
    Kvinnor får klä sig hur dom vill. Vissa är lite mer exhibitionistiska än andra. Vad är det med det då? Är det nåt nytt? TS verkar vilja få det till att kvinnor ska skämmas över sina kroppar och den åsikten hör inte hemma i ett modernt land. Sen att det finns slemproppar (som du själv verkar vara) som ligger under ytan och glor för egen pervers njutning är inte nåt som ska bli kvinnors ansvar. Kvinnor ska inte bli shaemade för sina kroppar. Det är så psykiska problem och ätstörningar uppkommer. 
    Vem har sagt att man inte får klä sig hur man vill. Det är inget som är likhetstecken med att konstatera att man faktiskt visar sig i princip naken i den klädseln. Har inget med shamea att göra sålänge man inte lägger någon värdering i andras klädsel. Sen om man anser att man inte ska titta är annan sak, det kan argumentet man ju lika gärna köra om alla var nakna. Det förändrar ju inget. Det som syns det syns
  • Anonym (Konstigt)
    Anonym (Maria) skrev 2024-10-06 17:06:29 följande:
    Vem har sagt att man inte får klä sig hur man vill. Det är inget som är likhetstecken med att konstatera att man faktiskt visar sig i princip naken i den klädseln. Har inget med shamea att göra sålänge man inte lägger någon värdering i andras klädsel. Sen om man anser att man inte ska titta är annan sak, det kan argumentet man ju lika gärna köra om alla var nakna. Det förändrar ju inget. Det som syns det syns
    Om du läser TS inlägg så är det uppenbart att TS har något emot kvinnor som klär sig mer utmanande än hon själv (hon använder t-shirt). Det är också uppenbart att det är kvinnor hon vänder sig mot. Hon verkar inte problematisera mäns klädsel. Är inte det shaming? Kvinnors kroppar ska döljas (av nån anledning) men inte mäns.
Svar på tråden Kvinnor känns nakna när de har på sig bikini eller baddräkt - hur känner ni själva?