• Anonym (Rashida)

Kvinnor känns nakna när de har på sig bikini eller baddräkt - hur känner ni själva?

När jag varit på stränder eller i simhallar så har jag upplevt det att kvinnor som har bikini eller baddräkt verkar vara väldigt nakna. Att de här plaggen visar mycket hud och sitter väldigt fast mot kroppen. 

Ofta kan bikinitrosan eller baddräkten formas på ett sätt som gör att en stor del av rumpan syns, lite som string nästan. Och när baddräkterna blir våta i vattnet så blir de mer genomskinliga. Då kan man ganska tydligt se kvinnans underliv eller bröstvårtor genom plaggen. Detta var något jag noterade redan när vi simmade i skolan och vi gick i mellanstadiet. 

Jag själv badar väldigt sällan men när jag gör det har jag shorts och bh samt t-shirt på mig. Eller jag hade det under skolåren då man behövde simma i skolan.   

• Svar på tråden Kvinnor känns nakna när de har på sig bikini eller baddräkt - hur känner ni själva?
  • Anonym (Filippa)

Jag har alltid känt mig mer exponerad, och inte särskilt fin, när jag har badkläder än när jag är helt naken (om de omkring mig också är nakna). Jag har aldrig haft bikini, bara baddräkt, och har helst baddräkt med korta ben. 

Att andras bröstvårtor syns genom bikinityget etc bryr jag mig däremot inte om. String tycker jag är skitfult, men inte för att de visar rumpan - jag tycker bara att det ser fult ut, helt enkelt. 

• EnAnonumius
    Anonym (Rashida) skrev 2024-10-05 23:36:03 följande:
    Kvinnor känns nakna när de har på sig bikini eller baddräkt - hur känner ni själva?

När jag varit på stränder eller i simhallar så har jag upplevt det att kvinnor som har bikini eller baddräkt verkar vara väldigt nakna. Att de här plaggen visar mycket hud och sitter väldigt fast mot kroppen. 

Ofta kan bikinitrosan eller baddräkten formas på ett sätt som gör att en stor del av rumpan syns, lite som string nästan. Och när baddräkterna blir våta i vattnet så blir de mer genomskinliga. Då kan man ganska tydligt se kvinnans underliv eller bröstvårtor genom plaggen. Detta var något jag noterade redan när vi simmade i skolan och vi gick i mellanstadiet. 

Jag själv badar väldigt sällan men när jag gör det har jag shorts och bh samt t-shirt på mig. Eller jag hade det under skolåren då man behövde simma i skolan.   

Anonym (Rashida) skrev 2024-10-06 00:43:25 följande:
    Så om en kvinna eller man går naken och jag påpekar det så är det fel på mig för att jag glor för mycket?
    Oj, då skulle du nog hata 80-talet.. 😁
    Då var det nämligen vanligt att kvinnor gick topless på badsträndernas, i alla åldrar, och även bland vissa utländska nationaliteter.  Männen bar vanligast badbyxor (typ speedos) i stället för shorts.

Låt envar bära vilka kläder du vill när de badar, oavsett om man är man eller kvinna. För på vilket sätt stör det dig att folk inte bär samma kläder på badhus/badstränder med tanke på hur viktigt det är för dig att påpeka andras badklädes val?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Mamma)

Har alltid hatat att ha baddräkt så ja har kört bikini o känner mej inte naken . Sen om de syns igenom så får man ha en bättre bikini på sej. Älskar bikini även fast jag nu intd är tonåring utan har egna barn 

• EnAnonumius
    EnAnonumius skrev 2024-10-06 08:01:22 följande:
    Anonym (Rashida) skrev 2024-10-06 00:43:25 följande:
    Så om en kvinna eller man går naken och jag påpekar det så är det fel på mig för att jag glor för mycket?
    Oj, då skulle du nog hata 80-talet.. 😁
    Då var det nämligen vanligt att kvinnor gick topless på badsträndernas, i alla åldrar, och även bland vissa utländska nationaliteter.  Männen bar vanligast badbyxor (typ speedos) i stället för shorts.

Låt envar bära vilka kläder du vill när de badar, oavsett om man är man eller kvinna. För på vilket sätt stör det dig att folk inte bär samma kläder på badhus/badstränder med tanke på hur viktigt det är för dig att påpeka andras badklädes val?
    *Låt envar bära vilka kläder de vill när de badar, oavsett om man är man eller kvinna.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • nihka

Jag brukar inte studera andra i badkläder och själv känner jag att det passar utmärkt med badkläder när jag ska bada bland folk. En massa tyg är bara i vägen och tynger ner. Klädsim i skolan var ju hur tungt som helst.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Bashusregler)

Det tror jag inte att du hade, eftersom det är förbjudet med vanliga kläder i bassänger.
  • Anonym (Rashida)
    Anonym (Bashusregler) skrev 2024-10-06 11:51:23 följande:
    Det tror jag inte att du hade, eftersom det är förbjudet med vanliga kläder i bassänger.
    Då var det inte det. Jag gjorde det hela tiden. 
  • Anonym (Bashusregler)
    Anonym (Rashida) skrev 2024-10-06 12:59:25 följande:
    Då var det inte det. Jag gjorde det hela tiden. 
    Det har så sedan minst 80-talet, men visst, du kanske är svingammal, vad vet jag.
  • Anonym (Filippa)
    Anonym (Bashusregler) skrev 2024-10-06 11:51:23 följande:
    Män har oftast shorts, så det får givetvis kvinnor också ha. Och eftersom burkini är tillåtet lär en t-shirt i polyester eller liknande också vara det. Och det är ju ingen större skillnad på en bh och en bikiniöverdel. Kanske har personalen också överenseende med att en skolflicka, som uppenbarligen är tvingad till simhallen för att bli godkänd i idrott, väljer att ha t-shirt även om den skulle vara i bomull (det är ju ok vid klädsim). Simundervisningen är livsviktig och hade jag jobbat på simhall hade jag inte velat hindra en skolungdom från att lära sig simma. 
  • Anonym (Filippa)
    Anonym (Bashusregler) skrev 2024-10-06 13:04:58 följande:
    Det har så sedan minst 80-talet, men visst, du kanske är svingammal, vad vet jag.
    Reglerna har ändrats sedan 80-talet. Idag godkänns heltäckande badkläder. 
Svar på tråden Kvinnor känns nakna när de har på sig bikini eller baddräkt - hur känner ni själva?