• Anonym (Rashida)

Kvinnor känns nakna när de har på sig bikini eller baddräkt - hur känner ni själva?

När jag varit på stränder eller i simhallar så har jag upplevt det att kvinnor som har bikini eller baddräkt verkar vara väldigt nakna. Att de här plaggen visar mycket hud och sitter väldigt fast mot kroppen. 

Ofta kan bikinitrosan eller baddräkten formas på ett sätt som gör att en stor del av rumpan syns, lite som string nästan. Och när baddräkterna blir våta i vattnet så blir de mer genomskinliga. Då kan man ganska tydligt se kvinnans underliv eller bröstvårtor genom plaggen. Detta var något jag noterade redan när vi simmade i skolan och vi gick i mellanstadiet. 

Jag själv badar väldigt sällan men när jag gör det har jag shorts och bh samt t-shirt på mig. Eller jag hade det under skolåren då man behövde simma i skolan.   

• Svar på tråden Kvinnor känns nakna när de har på sig bikini eller baddräkt - hur känner ni själva?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Konstigt) skrev 2024-10-06 17:12:51 följande:
    Om du läser TS inlägg så är det uppenbart att TS har något emot kvinnor som klär sig mer utmanande än hon själv (hon använder t-shirt). Det är också uppenbart att det är kvinnor hon vänder sig mot. Hon verkar inte problematisera mäns klädsel. Är inte det shaming? Kvinnors kroppar ska döljas (av nån anledning) men inte mäns.
    Jag vet inte kanske. TS är ju själv kvinna och skulle känna sig för naken i bikini så det var väl det hon ville diskutera och inte män.
    Men du riktade dig dock mot en annan skribent i tråden med den kritiken 
  • Em98

Personligen känner jag mig lite exponerad i bikini och brukar ha handduk runt om mig när jag inte badar.

• Anonym (Ullis)
    Em98 skrev 2024-10-06 17:36:34 följande:

Personligen känner jag mig lite exponerad i bikini och brukar ha handduk runt om mig när jag inte badar.

På vilket sätt känner du dig exponerad menar du? Är det på det sätt som ts menar? 
  • Anonym (:/)

Känner mig väldigt bekväm i bikini, just för att det är nästan naket. Jag känner mig inte bekväm i luftigare mer täckande kläder utan jag tycker jag ser ut som en pojke då. Nu kommer jag få rynkor i ansiktet snart med då jag är 32...så det blir Benjamin Buttons med kläder:(

• Samsasan
    Anonym (:/) skrev 2024-10-06 23:33:02 följande:

Känner mig väldigt bekväm i bikini, just för att det är nästan naket. Jag känner mig inte bekväm i luftigare mer täckande kläder utan jag tycker jag ser ut som en pojke då. Nu kommer jag få rynkor i ansiktet snart med då jag är 32...så det blir Benjamin Buttons med kläder:(

Hade du hellre varit helt näck bland alla, om de också var det? 
  • Anonym (-)

Nej. Men så skulle jag också välja ett avskilt ställe att bada på. Där man kan få känna sig ensam, bekväm och fri från dömande blickar.

• Em98
    Anonym (Ullis) skrev 2024-10-06 23:12:48 följande:
    På vilket sätt känner du dig exponerad menar du? Är det på det sätt som ts menar? 
    Jo men som TS i att du är lättklädd, nu har jag i och för sig ett set med badkjol men visst känner jag att jag visar mycket av kroppen. Sen är det många andra som också har bikini så det kanske sitter mer i huvudet.
  • Anonym (Ullis)
    Em98 skrev 2024-10-06 23:58:36 följande:
    Jo men som TS i att du är lättklädd, nu har jag i och för sig ett set med badkjol men visst känner jag att jag visar mycket av kroppen. Sen är det många andra som också har bikini så det kanske sitter mer i huvudet.
    Så du tänker att man ser din snippa och dina bröst genom den våta bikinin ungefär? För det är vad ts menar. 
  • Em98
    Anonym (Ullis) skrev 2024-10-07 00:00:05 följande:
    Så du tänker att man ser din snippa och dina bröst genom den våta bikinin ungefär? För det är vad ts menar. 
    Med den jag har så är jag inte rädd för det, utan det har mer att göra med hur lite av din kropp som är täckt. Till vardags har jag lösare kläder.
  • Anonym (:/)
    Samsasan skrev 2024-10-06 23:36:57 följande:
    Hade du hellre varit helt näck bland alla, om de också var det? 
    Svår fråga...men nog nej på den. Det är egentligen mer komplicerat. När jag var i tonåren och bodde hos mina föräldrar så var jag alltid tvungen att ha för stora mjukbyxor, hoodie klä mig som en säck även på sommaren Inte pga religion utan pga att min äldre syster är överviktig och självskadar, mår dåligt osv. över min figur/hur jag ser ut så jag var (är fortfarande när vi ses) tvungen att täcka mig. Jag får inte stå på vissa sätt inte sträcka mig om jag gäspar för då syns att midjan är smal osv.

Låter fånigt men när jag revolterat mot det så har hon gjort allvarliga grejer överdoserat tabletter ihop med alkohol, skurit sig i armen djupt och mina föräldrar blev skitsura på mig när jag försökte revoltera så.

Det kan nog spela in med.

Jag gillar att vara naken hemma när min man är påklädd och att han tittar på mig. Men det är sexuellt. Det är nog det roligaste jag vet att vara naken hemma och låtsas som ingenting och känna/märka att han blir besvärad av det men ändå gillar det 
Svar på tråden Kvinnor känns nakna när de har på sig bikini eller baddräkt - hur känner ni själva?