• Nervernautanpå

40år och IVF

Hej, finns det fler än jag där ute som just nu går igenom en ivf-resa som lite äldre? 

Jag har tidigare flera inseminationer i olika perioder, varav 3 i Danmark. 

Men nu gör vi ett sista försök med ivf (eller ja, kanske tre, det är vad vi har betalat för). 

Jag har tagit mina första sprutor Bemfola så jag är i början bara. 

Vore kul att följas åt och byta erfarenheter om någon fler är i samma situation. Dela gärna med er om ni gjort samma sak men lyckats, skulle gärna höra om fall där det gått bra, behöver få känna lite hopp. 

• Svar på tråden 40år och IVF
  • Eulalia84
    Anonym (221711) skrev 2025-01-21 09:14:29 följande:
    Skönt att de löste sig med äggplock.

Det gick bättre den här gången, några av dom små hade vuxit men inte alla☺️
    Härligt. Lycka till med äggplocket imorgon!☺️
  • Eulalia84
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-01-21 18:26:34 följande:

Gott att det gått bra! 

Själv har jag gjort insättning. Upptiningen gick alltså bra :)  kände mig dock lite allmänt förvirrad och oinformerad då jag först nu förstod att jag inte ska ta några läkemedel denna gången. Tex cyclogesten som jag väl trodde att jag skulle få ett nytt recept på och börja ta omgående men tydligen inget alls.. 

Så skönt att det gick bra med upptining och insättning. Håller tummarna!☺️

Jag tror det är lite olika hur klinikerna gör. Hos vissa kliniker ska man ta progesteron vid FET i naturlig cykel, hos andra inte. Min klinik ger inte det så jag har inte fått det vid mina två frysåterföringar. Men kommer fråga om att få det om jag ska göra någon fler fet framöver då jag misstänker att min egna produktion kanske inte är tillräcklig.
  • Anonym (Hoppfull)
    Eulalia84 skrev 2025-01-21 20:10:56 följande:
    Så skönt att det gick bra med upptining och insättning. Håller tummarna!☺️

Jag tror det är lite olika hur klinikerna gör. Hos vissa kliniker ska man ta progesteron vid FET i naturlig cykel, hos andra inte. Min klinik ger inte det så jag har inte fått det vid mina två frysåterföringar. Men kommer fråga om att få det om jag ska göra någon fler fet framöver då jag misstänker att min egna produktion kanske inte är tillräcklig.
    Tack för svar. Spontant känner jag nog också att jag vill fråga efter det om det inte går vägen denna gången. Varför inte göra allt som går för att möjliggöra bästa förutsättningarna? 
  • Anonym (221711)
    Eulalia84 skrev 2025-01-21 20:03:15 följande:
    Härligt. Lycka till med äggplocket imorgon!☺️
    Tack så jätte mycket🥰
  • Anonym (Hoppfull)
    Anonym (221711) skrev 2025-01-22 14:59:54 följande:
    Tack så jätte mycket🥰
    Ja men verkligen. Ett stort lycka til nu. Vi håller tummarna. 
  • Nervernautanpå

Önskar er stort lycka till med era äggplock och insättningar.

Jag har väntat på ägglossning. Började testa den 15e efter samtal med klinik, men det har inte hänt nåt än. Så jag misstänker att det antagligen blev missat. Känns så trist att jag missar en månad till. Och vad kan annars ha hänt? Har alltid haft regelbunden ägglossning och mens. Nu är ingenting regelbundet efter ivf. 

• Anonym (Hoppfull)
    Nervernautanpå skrev 2025-01-22 21:30:23 följande:

Önskar er stort lycka till med era äggplock och insättningar.

Jag har väntat på ägglossning. Började testa den 15e efter samtal med klinik, men det har inte hänt nåt än. Så jag misstänker att det antagligen blev missat. Känns så trist att jag missar en månad till. Och vad kan annars ha hänt? Har alltid haft regelbunden ägglossning och mens. Nu är ingenting regelbundet efter ivf. 

Ack. Känner med dig. Jag fick ju aldrig glad gubbe under december trots att jag började tidigare än de rekommenderade och jag testade ända fram till jag fick mens. Mensen sen och bruna flytningar till och från under hela cykeln. De var bekymrade för det nu vid insättning och jag fick komma på en extra kontroll. Känns som hela kroppen strejkar emot allt som pågår Vilket känns Jobbigt då det blir en känsla av att kroppen motarbetar mig :(
  • Nervernautanpå
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-01-22 21:41:16 följande:
    Ack. Känner med dig. Jag fick ju aldrig glad gubbe under december trots att jag började tidigare än de rekommenderade och jag testade ända fram till jag fick mens. Mensen sen och bruna flytningar till och från under hela cykeln. De var bekymrade för det nu vid insättning och jag fick komma på en extra kontroll. Känns som hela kroppen strejkar emot allt som pågår Vilket känns Jobbigt då det blir en känsla av att kroppen motarbetar mig :(
    Ja, precis så känns det. Som att kroppen motarbetar. Ska ringa kliniken imorgon och kolla hur jag ska göra. Hade verkligen hoppats att kunna göra en insättning nu i januari. 
    Jag önskar ingen att gå igenom detta, men känns ändå fint att vi är några stycken som går igenom samma resa. Att ha någon att bolla lite med och prata av sig med betyder jättemycket.
  • Anonym (221711)
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-01-22 19:25:59 följande:
    Ja men verkligen. Ett stort lycka til nu. Vi håller tummarna. 
    Tack så jätte mycket🥰

Fick just ett meddelande att det bara va 2 st som blev befruktade av alla ägg 😕

Insättning på lördag. (Undra varför dom valde att vänta tills på lördag)
  • Anonym (Hoppfull)
    Anonym (221711) skrev 2025-01-23 10:59:41 följande:
    Tack så jätte mycket🥰

Fick just ett meddelande att det bara va 2 st som blev befruktade av alla ägg 😕

Insättning på lördag. (Undra varför dom valde att vänta tills på lördag)
    2 är fler än inga och de behövs ändå bara ETT!

Blir det ett 3 dagars de sätter in då eller 2 dagars?

håller tummarna igen. 
Svar på tråden 40år och IVF