Anonym (Hoppfull) skrev 2025-02-04 17:53:13 följande:
Har du tid och mental ork, kör två försök! statistiskt bättre odds och mer för pengarna. (men dock utdraget och mer påfrestning och tid)
Jag kanske inte hinner två försök, snart blir jag för gammal för att kunna få behandling i Danmark. Skulle det ta sig första gången men det blir missfall efter några veckor så kommer jag inte hinna sätta in nr 2. Å andra sidan finns ju den risken hur jag än gör, att det inte tar sig eller blir missfall.
Var på ultraljud idag inför insättning nästa vecka. Då visar det sig att de såg två möjliga polyper i livmodern. Den ena spelar ingen roll men den andra kan bli ett problem. Läkaren tyckte att jag inte skulle lägga tid på att ta bort dem för då kanske jag inte hinner med återföring innan jag passerat åldersgränsen och det är inte säkert att det är polyper. Hon sa att det är konstigt om det är polyper för jag tog bort det i december och det har sett fint ut sen dess, även förra veckans ultraljud såg bra ut. Men vad är det annars liksom... Idag är första dagen som jag inte känner något hopp överhuvudtaget, innan har jag ändå kunnat gaska upp mig. Jag tänker att det kanske är östrogenet jag äter nu i stimulerad cykel som orsakat polyperna, jag började ju med det efter förra ultraljudet. Har någon annan varit med om liknande?
Läkaren sa att det är helt upp till mig att bestämma om jag sätter in två på en gång eller en i taget. Hon sa att sätta in två samtidigt ökar chansen lite men bara marginellt/med någon procent, chansen dubblas inte. Så just nu, med tanke på osäkerheten med polyper osv, tror jag nog ändå att jag kanske lutar åt en i taget. Men det blir det dyrare valet, då tillkommer ju ytterligare en cykel.