• Nervernautanpå

40år och IVF

Hej, finns det fler än jag där ute som just nu går igenom en ivf-resa som lite äldre? 

Jag har tidigare flera inseminationer i olika perioder, varav 3 i Danmark. 

Men nu gör vi ett sista försök med ivf (eller ja, kanske tre, det är vad vi har betalat för). 

Jag har tagit mina första sprutor Bemfola så jag är i början bara. 

Vore kul att följas åt och byta erfarenheter om någon fler är i samma situation. Dela gärna med er om ni gjort samma sak men lyckats, skulle gärna höra om fall där det gått bra, behöver få känna lite hopp. 

• Svar på tråden 40år och IVF
  • Nervernautanpå
    Livshopp2025 skrev 2025-01-27 18:16:12 följande:
    Ja, känner samma. Det är väldigt jobbigt att tänka att det kanske inte blir det resultat man vill... Men gör vad jag kan för att tänka på att det faktiskt fortfarande finns en chans.
    Idag kom mensen igång så nu börjar det närma sig.
    Överväger du dubbeldonation om det inte skulle lyckas med de två du har kvar?

Ja, så innerligt jag hoppas på plus för oss alla!!
    I vårt fall gör vi ivf pga att min man inte har några spermier. Så alltså kör vi på mina ägg och donerade spermier. Eftersom vi redan har befruktade ägg så finns det ingen anledning till nåt annat. Men jag blir 41 i år. Om dessa två sista försök inte funkar så överväger vi fosterbarn istället. Vi kommer inte försöka bli gravida mer.
  • Anonym (Hoppfull)
    Nervernautanpå skrev 2025-01-28 20:11:37 följande:
    I vårt fall gör vi ivf pga att min man inte har några spermier. Så alltså kör vi på mina ägg och donerade spermier. Eftersom vi redan har befruktade ägg så finns det ingen anledning till nåt annat. Men jag blir 41 i år. Om dessa två sista försök inte funkar så överväger vi fosterbarn istället. Vi kommer inte försöka bli gravida mer.

Håller  tummarna för dig. Jag har en liten tjej som är familjehemsplacerad hos mig och kan stort rekommendera det även om de sista försöken fungerar. 

• Anonym (221711)
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-01-26 22:40:28 följande:
    Fortsatt blöda så helt säker att det är mensen. Ska väl testa en gång till på testdagen enligt Klinikens efterfrågan men jag har slutat tjuvtesta nu efter flertalet negativa.  :( 
    blir till att börja om från början med mitt sista ivt försök.. 
    Åh nej vad tråkigt❤️ blöder du fortfarande? Var de mens?
  • Anonym (Hoppfull)
    Anonym (221711) skrev 2025-01-30 14:44:30 följande:
    Åh nej vad tråkigt❤️ blöder du fortfarande? Var de mens?
    4 dagar, så som sedvanlig mens. :( 
  • Anonym (221711)
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-01-30 19:14:20 följande:
    4 dagar, så som sedvanlig mens. :( 
    Usch vad tråkigt, skickar en massa styrkekramar till dig 🙁❤️

Jag har ingen aning om när jag ska få mens. Gjorde de långa protokollet den här gången och enligt min app så skulle jag haft mens den 23/1 alltså två dagar innan insättning. Så jag väntar bara på att testdagen ska komma. Vågar inte tjuvtesta för jag vill verkligen inte bli besviken ☹️
  • Anonym (221711)

Det är nog kört för mig också. Imorse när jag kissade så fick jag lite bruna spottings. Känns så jävla hopplöst, varför vill inte ägget fästa? När ska de bli min tur att få ett Plus på stickan ☹️

Sitter på jobb och mår skit, vill bara springa hem. Trodde verkligen att det hade gått bättre denna gången. 

• Anonym (Hoppfull)
    Anonym (221711) skrev 2025-02-01 08:15:20 följande:

Det är nog kört för mig också. Imorse när jag kissade så fick jag lite bruna spottings. Känns så jävla hopplöst, varför vill inte ägget fästa? När ska de bli min tur att få ett Plus på stickan ☹️

Sitter på jobb och mår skit, vill bara springa hem. Trodde verkligen att det hade gått bättre denna gången. 

skickar en riktigt stor mental styrkekram till dig. 
  • Nervernautanpå
    Anonym (221711) skrev 2025-02-01 08:15:20 följande:

Förstår så väl den där känslan av hopplöshet. Men ge inte upp, kämpa! Bryt ihop och kom igen. 
  • Anonym (221711)

Tjejer är någon av er med i gruppen IVF Sverige på facebook?🥰

• Anonym (Hoppfull)
    Anonym (221711) skrev 2025-02-01 18:53:16 följande:

Tjejer är någon av er med i gruppen IVF Sverige på facebook?🥰

Nej tyvärr inte, är för angelägen om att kunna vara anonym. 
Svar på tråden 40år och IVF