• Nervernautanpå

40år och IVF

Hej, finns det fler än jag där ute som just nu går igenom en ivf-resa som lite äldre? 

Jag har tidigare flera inseminationer i olika perioder, varav 3 i Danmark. 

Men nu gör vi ett sista försök med ivf (eller ja, kanske tre, det är vad vi har betalat för). 

Jag har tagit mina första sprutor Bemfola så jag är i början bara. 

Vore kul att följas åt och byta erfarenheter om någon fler är i samma situation. Dela gärna med er om ni gjort samma sak men lyckats, skulle gärna höra om fall där det gått bra, behöver få känna lite hopp. 

• Svar på tråden 40år och IVF
  • Anonym (221711)
    Livshopp2025 skrev 2025-01-25 09:34:52 följande:

Hej

Jag har följt och läst tråden ett tag, precis gjort mitt första IVF försök i Danmark men det slutade med ett negativt hemmatest nu... Jag är väldigt medveten om de små chanserna för att detta ska gå vägen i min ålder men ändå blev jag så himla ledsen när det bara blev ett streck, hoppades och längtar så mycket! 
    Har två blastocyster i frysen och förhoppningsvis kan det vara min möjlighet att få en liten bebis, oavsett blir det pga min ålder min sista IVF-chans till detta. Så jobbigt att vara både realistisk och hoppfull samtidigt. Jag tror att de kommer sätta in båda blastocysterna samtidigt vilket känns positivt om det ökar chansen till att något fastnar men samtidigt nervöst med tanke på att det ändå ökar risken om det skulle vara så att båda fastnar.

Jag önskar er alla lycka till och att 2025 blir året vi allihop lyckas ❤️

Ge inte upp, jag hoppas att dina två blastocyster fäster och att du får ditt efterlängtade Plus🥰
  • Anonym (Hoppfull)
    Anonym (221711) skrev 2025-01-25 12:33:47 följande:
    När är testdagen? 

Hoppas att du får ett Plus på testdagen🥰
    Om 6 dagar. Morgonblödningen har fortsatt likt första rikliga mensdagen. Kollade i min app. Mens beräknad imorgon så var inte om 3 dagar. :( 
  • Nervernautanpå
    Livshopp2025 skrev 2025-01-25 09:34:52 följande:

Hej

Jag har följt och läst tråden ett tag, precis gjort mitt första IVF försök i Danmark men det slutade med ett negativt hemmatest nu... Jag är väldigt medveten om de små chanserna för att detta ska gå vägen i min ålder men ändå blev jag så himla ledsen när det bara blev ett streck, hoppades och längtar så mycket! 
    Har två blastocyster i frysen och förhoppningsvis kan det vara min möjlighet att få en liten bebis, oavsett blir det pga min ålder min sista IVF-chans till detta. Så jobbigt att vara både realistisk och hoppfull samtidigt. Jag tror att de kommer sätta in båda blastocysterna samtidigt vilket känns positivt om det ökar chansen till att något fastnar men samtidigt nervöst med tanke på att det ändå ökar risken om det skulle vara så att båda fastnar.

Jag önskar er alla lycka till och att 2025 blir året vi allihop lyckas ❤️

Samma här. Det här blir sista försöken. Har två kvar. Är så otroligt rädd att det inte kommer gå. 
    Men hoppas att vi alla får det efterlängtade plusset. 
  • Anonym (221711)
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-01-25 13:23:23 följande:
    Om 6 dagar. Morgonblödningen har fortsatt likt första rikliga mensdagen. Kollade i min app. Mens beräknad imorgon så var inte om 3 dagar. :( 
    Hur går de för dig?❤️
  • Anonym (JLB)

Hej allesamman. 

Jag vill bara säga att jag hejar på er, och håller tummarna för att 2025 blir alla våras år! 

Vi har kommit en bit på väg och gjorde NIPT, fick svar i fredags. Lillasyster väntas komma kring 12 augusti. 
    ❤️ 

ge inte upp  

• Anonym (Hoppfull)
    Anonym (221711) skrev 2025-01-26 15:40:26 följande:
    Hur går de för dig?❤️
    Fortsatt blöda så helt säker att det är mensen. Ska väl testa en gång till på testdagen enligt Klinikens efterfrågan men jag har slutat tjuvtesta nu efter flertalet negativa.  :( 
    blir till att börja om från början med mitt sista ivt försök.. 
  • Anonym (Hoppfull)
    Anonym (JLB) skrev 2025-01-26 20:29:29 följande:

Hej allesamman. 

Jag vill bara säga att jag hejar på er, och håller tummarna för att 2025 blir alla våras år! 

Vi har kommit en bit på väg och gjorde NIPT, fick svar i fredags. Lillasyster väntas komma kring 12 augusti. 
    ❤️ 

ge inte upp  

Stort grattis JLB 
  • Livshopp2025
    Anonym (221711) skrev 2025-01-25 12:37:49 följande:
    Ge inte upp, jag hoppas att dina två blastocyster fäster och att du får ditt efterlängtade Plus🥰
    Tack snälla för pepp!!
  • Livshopp2025
    Nervernautanpå skrev 2025-01-26 00:43:06 följande:
    Samma här. Det här blir sista försöken. Har två kvar. Är så otroligt rädd att det inte kommer gå. 
    Men hoppas att vi alla får det efterlängtade plusset. 
    Ja, känner samma. Det är väldigt jobbigt att tänka att det kanske inte blir det resultat man vill... Men gör vad jag kan för att tänka på att det faktiskt fortfarande finns en chans.
    Idag kom mensen igång så nu börjar det närma sig.
    Överväger du dubbeldonation om det inte skulle lyckas med de två du har kvar?

Ja, så innerligt jag hoppas på plus för oss alla!!
  • Livshopp2025
    Anonym (JLB) skrev 2025-01-26 20:29:29 följande:

Hej allesamman. 

❤️ 

ge inte upp  

Wow, så fantastiskt 💕 Grattis och lycka till med kommande äventyr 😊
Svar på tråden 40år och IVF