-
-
Svar på tråden Olika pappor - sämre mamma?
-
Du tror inte jag har försökt? Vi är flera som försökt hjälpa. Tar man inte emot hjälpen är det svårt. Har haft kontakt med socialen också men de gör inte ett skit, speciellt då hon bara flyttar till ny stad hela tiden. Vi är flera som har försökt hjälpa på många sätt. Men idag är det inte möjligt då jag själv har familj, hon bor långt bort, soc gör inget och hon ständigt flyr. Vad tycker du jag ska göra? Kidnappa barnen och riskera mina barns framtid och hälsa?Anonym (?) skrev 2024-10-18 03:35:40 följande:Är det en släkting, liksom då även barnen är din släkt, så kanske du kan göra en liten insats för dina släktingar? -
Ren gissning från min sida.Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-18 09:34:41 följande:Menar du ts så står det ingenstans något om en make, eller har jag missat något?
Oavsett så är det ju allt det där till 8, eller 9 om det finns en partner. Som jag finner högst osannolikt.
Och vad vet du om tiderna du presenterar?
Fem barn ger inte mer tid till varje barn jämfört med en familj med t ex 2 barn. -
Ok, jag förstår.Anonym (josefina) skrev 2024-10-18 09:38:56 följande:Ren gissning från min sida.
Fem barn ger inte mer tid till varje barn jämfört med en familj med t ex 2 barn.
Mycket av tiden kan barnen också få tillsammans, de behöver liksom inte stå i kö tänker jag.
Men i övrigt, det kan inte vara lätt att rodda så många ungar själv.
Förstår inte heller varför man sätter sig i den situationen. Vore en sak om det var en, eller två pappor. Men FEM?
Jag skulle inte ens vara vän med en kvinna som skaffar barn oftare än jag själv byter bil. Med en ny gubbe varje gång.
Osmakligt och så långt ifrån hur jag själv lever.
Tänk när alla dessa ungar blir vuxna och får egna barn, var i fridens namn ska de ha sina släktkalas???
Hade ts varit min dotter så hade jag skämts. -
Meddelande borttaget -
Stötta sina syskonbarn eller kusinbarn eller vad det nu är, precis som brukligt.Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-18 09:01:26 följande:Vad menar du att "S" skulle göra?
Utplåna sig själv?
Orosanmälan kan också hjälpa.
Du menar att det är att utplåna sig själv att ha normal kontakt med barn i släkten? Vi kommer nog från olika världar. -
Nu har signaturen "S" redan berättat hur mycket hon har försökt utan reslutat, då vi kan lämna min fråga därhän.Anonym (?) skrev 2024-10-18 10:40:04 följande:Stötta sina syskonbarn eller kusinbarn eller vad det nu är, precis som brukligt.
Orosanmälan kan också hjälpa.
Du menar att det är att utplåna sig själv att ha normal kontakt med barn i släkten? Vi kommer nog från olika världar. -
De sista två meningarna var lite aggressiva, tror du att det var kidnappning jag menade med hjälp?Anonym (S) skrev 2024-10-18 09:38:11 följande:Du tror inte jag har försökt? Vi är flera som försökt hjälpa. Tar man inte emot hjälpen är det svårt. Har haft kontakt med socialen också men de gör inte ett skit, speciellt då hon bara flyttar till ny stad hela tiden. Vi är flera som har försökt hjälpa på många sätt. Men idag är det inte möjligt då jag själv har familj, hon bor långt bort, soc gör inget och hon ständigt flyr. Vad tycker du jag ska göra? Kidnappa barnen och riskera mina barns framtid och hälsa?
Jättefint att ni är fler som försökt att hjälpa! Nej, tar man inte emot hjälp så får man skylla sig själv.
Faktiskt helt sjukt att man kan komma undan med dåligt föräldraskap genom att flytta. Det hoppas jag är något vi kommer att förfasas över om 10 år när det ändrats. -
Det kändes nödvändigt att förtydliga det?Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-18 10:42:18 följande:Nu har signaturen "S" redan berättat hur mycket hon har försökt utan reslutat, då vi kan lämna min fråga därhän.
Men visst. -
En tråd skapad av en kille som utger sig för att vara tjej för att trycka ner tjejer. Avslöjad av den manliga emojin i trådstarten
Varför skulle en mamman vara sämre förälder än en pappa som har flera barn med flera olika kvinnor?
Du vill bara trycka ner och förminska kvinnor som i alla andra trådar som du besatt skapar varje dag. -
Om det fick dig att må dåligt så ber jag naturligtvis om ursäkt.Anonym (?) skrev 2024-10-18 10:50:06 följande:Det kändes nödvändigt att förtydliga det?
Men visst.