-
-
Svar på tråden Olika pappor - sämre mamma?
-
Moraliserandet överlåter jag åt övriga skribenter och det har verkligen gjorts med besked. Jag lever i en annan verklighet som barnfri och mycket organiserad; därför undrar jag: Hur försörjer TS sig och sina barn? Går det att förvärvsarbeta med en så stor barnaskara? Hur sker lämning och hämtning, hjälper herrarna till, detta halva fotbollslag? Kan TS spara pengar för oförutsedda utgifter, det lär ju uppstå hela tiden med alla barnen? Ska de alla ha mobiltelefoner, datorer och cyklar, jag ryser när jag tänker på kostnaderna. Hur organiserar TS fädernas besök, excelprogram? Om de nu inte är sams kan ju kalabalik uppstå om de alla står i hallen samtidigt. Någon sorts kölista där de får teckna sig verkar vara det bästa, och där bör ju också finnas en sida för alla farföräldrar. Hur funkar julfirandet? När TS vill åka runt med barnen, har hon då en liten buss till sitt förfogande? Ja, det var lite frågor, jag kliar mig i huvudet över den här familjebildningen, ingenting att rekommendera.
-
Anonym (Incelissickinthehead) skrev 2024-10-18 11:03:12 följande:En tråd skapad av en kille som utger sig för att vara tjej för att trycka ner tjejer. Avslöjad av den manliga emojin i trådstarten
Varför skulle en mamman vara sämre förälder än en pappa som har flera barn med flera olika kvinnor?
Du vill bara trycka ner och förminska kvinnor som i alla andra trådar som du besatt skapar varje dag.
-
Har jag sagt att mnn utplånar sig själv om man har kontakt med släkten?. Hon har brutit kontakten med flera i släkten. Jag kan inte tvinga mig på henne och hennes barn. När vi väl hade kontakt så försökte vi flera stycken hjälpa henne hon höll på att komma på fötter igen tills hon hade gjort något brottsligt och sen bröt kontakten med flera av oss. Sen fick jag höra att hennes äldsta barn som bodde hemma gjort ett självmordsförsök och två dagar senare lämnar hon alla barn och stora ska vara barnvakt medans hon själv åker iväg typ 50 mil för att träffa en kille en helg. Då ringde jag såklart socialen. Förhoppningsvis satte dom stopp för dårskapet den dagen i alla fallAnonym (?) skrev 2024-10-18 10:40:04 följande:Stötta sina syskonbarn eller kusinbarn eller vad det nu är, precis som brukligt.
Orosanmälan kan också hjälpa.
Du menar att det är att utplåna sig själv att ha normal kontakt med barn i släkten? Vi kommer nog från olika världar. -
TS @Mamma!
Jag tänker att det inte är upp till mig som läsare att avgöra.
Jag har ingen aning om varför det har blivit så här och det är inget jag har rätten att göra min bedömning kring.
Det huvudsakliga är vad Du själv känner och jag hoppas du har kraft att vara tillgänglig för alla barn samt har hjälp (av barnens fäder eller andra vuxna) att rådda allt praktiskt i denna familj. 💖
Om några fäder är kvar i kontakten så hoppas jag att de har kontakt sina barns syskon. För om så är fallet så är det bara bra med många vuxna i ett barns uppväxt. ⭐️ -
Tror du har rätt. TS har inte varit aktiv alls i tråden utan den skapades nog enbart för att provocera.Anonym (Incelissickinthehead) skrev 2024-10-18 11:03:12 följande:En tråd skapad av en kille som utger sig för att vara tjej för att trycka ner tjejer. Avslöjad av den manliga emojin i trådstarten
Varför skulle en mamman vara sämre förälder än en pappa som har flera barn med flera olika kvinnor?
Du vill bara trycka ner och förminska kvinnor som i alla andra trådar som du besatt skapar varje dag.
-
Yes. Det är samma person som skapar alla andra trådar för att uttrycka sitt kvinnoförakt.Anonym (Hej) skrev 2024-10-18 11:53:44 följande:Tror du har rätt. TS har inte varit aktiv alls i tråden utan den skapades nog enbart för att provocera. -
Tyckte bara att det var lite slöseri med tid. Men oavsett så är det gulligt av dig att be om ursäkt om du tror att du fått någon att må dåligt över ett inlägg. Varför nu någon skulle må dåligt av ett onödigt inlägg?Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-18 11:10:56 följande:Om det fick dig att må dåligt så ber jag naturligtvis om ursäkt. -
Nej Inte du, det inlägget var citerat av det inlägget (Mimmi) skrev. Där hon skriver att stötta barn i sin egen släkt är utplåning.Anonym (S) skrev 2024-10-18 11:42:56 följande:Har jag sagt att mnn utplånar sig själv om man har kontakt med släkten?. Hon har brutit kontakten med flera i släkten. Jag kan inte tvinga mig på henne och hennes barn. När vi väl hade kontakt så försökte vi flera stycken hjälpa henne hon höll på att komma på fötter igen tills hon hade gjort något brottsligt och sen bröt kontakten med flera av oss. Sen fick jag höra att hennes äldsta barn som bodde hemma gjort ett självmordsförsök och två dagar senare lämnar hon alla barn och stora ska vara barnvakt medans hon själv åker iväg typ 50 mil för att träffa en kille en helg. Då ringde jag såklart socialen. Förhoppningsvis satte dom stopp för dårskapet den dagen i alla fall
Du verkar bry dig mycket om de barnen och verkar ha gjort mycket under lång tid. Även andra i släkten.
Jag hoppas verkligen att det blir bättre, så även ni närstående slipper oroa er. Måste vara fruktansvärt jobbigt♡ -
Fast det existerar ju sådana här familjer. Ibland behöver man kunna diskutera riktiga problem utan att vinkla det till kvinnoförtryck.Anonym (Incelissickinthehead) skrev 2024-10-18 12:05:52 följande:Yes. Det är samma person som skapar alla andra trådar för att uttrycka sitt kvinnoförakt.
ALLA som skriver om problem där en kvinna är involverad kan ju inte vara samma person och att syftet egentligen skulle vara att få kvinnor att framstå som dåliga.
Hur nu det ens är möjligt då kvinnor, liksom män, kommer i alla olika personligheter och tänker och tycker olika. Det är bara incels av den mer blåsta sorten som klumpar ihop kvinnor till en massa där alla är likadana.
Håller ändå med om att just denna tråd faktiskt verkar vara skapad av en sån. Ts är oengagerat skriven och deltar inte i tråden. Så inte så lyckad insats av den som bara vill provocera. -
Nåja, det var inte riktigt det jag skrev.Anonym (?) skrev 2024-10-18 12:23:12 följande:Nej Inte du, det inlägget var citerat av det inlägget (Mimmi) skrev. Där hon skriver att stötta barn i sin egen släkt är utplåning.
Du verkar bry dig mycket om de barnen och verkar ha gjort mycket under lång tid. Även andra i släkten.
Jag hoppas verkligen att det blir bättre, så även ni närstående slipper oroa er. Måste vara fruktansvärt jobbigt♡