• Anonym (Hoppla)

Bus eller godis , tid ?

Vilken tid ska era barn gå bus eller godis ? 
    Vad är vanligast ?

Vill inte ha en diskussion om det är rätt eller fel tack . 

• Svar på tråden Bus eller godis , tid ?
  • Anonym (Py)
    Anonym (Hos oss) skrev 2024-10-28 19:59:48 följande:

Där jag bor hade vi gemensamt Halloweenfirande i lördags och det var bestämt mellan 17.30-19.30 och bara till de hem som skrivit upp sig på facebook. 

Det har blivit jättestort, det är över 100 familjer som skriver upp sig med ännu fler barn. 

Så hade vi i fredags, fast färre barn. 15 barn som gick runt till varandra och några informerade grannar. Oerhört uppskattat, även om några vuxna på gatan skulle gnälla. 
  • Anonym (Löa)
    molly50 skrev 2024-10-28 19:24:58 följande:
    Spucks skrev 2024-10-28 18:35:40 följande:
    Det gör det om det skrivs i tonen som den jag citerade.

Fast det är ju ett problem att barn kommer på andra dagar än just d. 31:a.
    Och det finns ingen annan tråd att diskutera det i.
    Huh? Dels finns det redan såna trådar till leda - de dyker upp varenda år - och dels står det var och en fritt att starta en egen tråd. Däremot håller jag helt med dig om att man kan inkludera dag också, liksom i förbifarten, utan syfte att ilsket tillrättavisa. Med andra ord: du gjorde inget fel i dittt inlägg (#4), men inlägg 2 var helt obefogat aggressivt.
  • Anonym (Sofia)
    Anonym (Löa) skrev 2024-10-28 20:14:46 följande:
    Huh? Dels finns det redan såna trådar till leda - de dyker upp varenda år - och dels står det var och en fritt att starta en egen tråd. Däremot håller jag helt med dig om att man kan inkludera dag också, liksom i förbifarten, utan syfte att ilsket tillrättavisa. Med andra ord: du gjorde inget fel i dittt inlägg (#4), men inlägg 2 var helt obefogat aggressivt.
    Fast det där kanske också handlar om hur man själv läser in saker?

Jag läste ingen aggressivitet, däremot en undran hur det kan råda så mycket förvirring kring detta. Och det är väl helt rimligt att svara både datum och klockslag på frågan när/vilken tid.
  • Anonym (Hm)
    molly50 skrev 2024-10-28 18:10:24 följande:
    Det skadar inte att påminna om dag också.
    Det är nästan det viktigaste
  • Anonym (Löa)
    Anonym (Sofia) skrev 2024-10-28 20:30:51 följande:
    Fast det där kanske också handlar om hur man själv läser in saker?

Jag läste ingen aggressivitet, däremot en undran hur det kan råda så mycket förvirring kring detta. Och det är väl helt rimligt att svara både datum och klockslag på frågan när/vilken tid.
    Det är ju jättefint att du tolkar positivt (det lät ironiskt, men jag menar det alltså - det är fint med människor som väljer att tolka med välvilja), men jag tror att vi är ganska många som uppfattar formuleringar som "jag fattar inte hur detta kan vara en diskussion" och "punkt slut" som ganska aggressivt - speciellt som svar på en fråga som inte ens ställts.
  • molly50
    Anonym (Löa) skrev 2024-10-28 20:14:46 följande:
    Nej,jag har då inte sett någon annan tråd än denna.
    Och då har jag dessutom sökt.
    Men starta gärna en tråd om TS inte vill att vi diskuterar det här.

Ja,jag tycker att man kan diskutera dag också då många verkar komma på andra dagar än just d. 31:a.
  • molly50
    Anonym (Hm) skrev 2024-10-28 20:41:47 följande:
    Det är nästan det viktigaste
    Ja,precis. Det och att de ska vara utklädda och komma på rimlig tid. Dvs inte alltför sent.
    Och d 31:a.
    Jag tycker t ex inte att det är ok att komma under Allhelgonahelgen då det är en helg för att minnas de som har gått bort.
  • Anonym (Ca 19)

Jag bor i USA och här går solen ned vid 19, det är ungefär då mina barn kommer gå, jag tycker att det känns ganska lagom, jag tänker att folk jobbar, ska hem, äta, kanske hjälpa barnen att bli redo så man vill ju inte komma för tidigt, jag går med yngsta och tonårssonen går med sina kompisar och de får inte gå till någon efter 21

• Anonym (Löa)
    molly50 skrev 2024-10-28 21:17:30 följande:
    Nej,jag har då inte sett någon annan tråd än denna.
    Och då har jag dessutom sökt.
    www.familjeliv.se/forum/thread/67390466-bus-eller-godis-hall-er-till-ratt-dag

www.familjeliv.se/forum/thread/75915036-bus-eller-godis-vilken-dag

www.familjeliv.se/forum/thread/77084373-vilket-datum-gar-barnen-bus-eller-godis

Tog bara de första tre trådarna jag fick upp på en snabb sökning; jag pallade inte klicka igenom varenda tråd för att hitta den mest aktuella, men du förstår principen iaf: det finns gott om trådar där man kan diskutera datumet om man vill - de jag länkar till här är som sagt bara de tre första i en lång lista.
    Men va? Varför skulle jag starta en tråd om det? Jag är inte ett skvatt intresserad av en sån tråd. Det är väl bättre att någon av er som vill diskutera detta startar en tråd?
    Ja,jag tycker att man kan diskutera dag också då många verkar komma på andra dagar än just d. 31:a.
    Trots att ts uttryckligen undabad sig en sådan diskussion? Att man nämner dag i förbifarten i samband med att man svarar på det som ts faktiskt frågade om (så som du gjorde i ditt första inlägg) ser jag inget fel i, men att avsiktligt dra igång en diskussion om det, när ts uttryckligen bett om att slippa det ... det känns inte så schysst. Och det känns inte som du - jag har alltid uppfattat dig som en sansad, respektfull person.
  • molly50
    Anonym (Löa) skrev 2024-10-28 23:40:22 följande:
    www.familjeliv.se/forum/thread/67390466-bus-eller-godis-hall-er-till-ratt-dag

www.familjeliv.se/forum/thread/75915036-bus-eller-godis-vilken-dag

www.familjeliv.se/forum/thread/77084373-vilket-datum-gar-barnen-bus-eller-godis

Tog bara de första tre trådarna jag fick upp på en snabb sökning; jag pallade inte klicka igenom varenda tråd för att hitta den mest aktuella, men du förstår principen iaf: det finns gott om trådar där man kan diskutera datumet om man vill - de jag länkar till här är som sagt bara de tre första i en lång lista.
    Men va? Varför skulle jag starta en tråd om det? Jag är inte ett skvatt intresserad av en sån tråd. Det är väl bättre att någon av er som vill diskutera detta startar en tråd?
    Trots att ts uttryckligen undabad sig en sådan diskussion? Att man nämner dag i förbifarten i samband med att man svarar på det som ts faktiskt frågade om (så som du gjorde i ditt första inlägg) ser jag inget fel i, men att avsiktligt dra igång en diskussion om det, när ts uttryckligen bett om att slippa det ... det känns inte så schysst. Och det känns inte som du - jag har alltid uppfattat dig som en sansad, respektfull person.
    De där trådarna har jag sett,men de är ju flera år gamla och jag ser ingen mening med att dra igång gamla trådar.

Jag tycker dessutom att det är helt rimligt att även svara med vilken dag när TS undrar vilken tid.

Du är inte intresserad av att starta en tråd om detta ämne,men du är uppenbarligen intresserad av att diskutera det här med mig här i tråden?
    Jag har inte skrivit något annat än vilken dag och tid jag tycker är ok.
    Sen att du ger dig på mig,trots att du anser att jag har skrivit på ett respektfullt sätt,samtidigt som andra har gett liknande svar som mig, vet jag inte vad jag ska säga om.
    Så ska vi fortsätta diskutera detta ämne så kanske vi ska visa TS den respekten att starta en egen tråd om det?
Svar på tråden Bus eller godis , tid ?