• klyban

Varför gillar så många Trump?

Mentat skrev 2025-10-09 19:35:38 följande:
    Det har jag inte påstått. Däremot ser jag inga tecken på utbredd, allmän, svält. Det är förstås också möjligt att dem man ser på bilderna stal maten från andra och därmed utsatte dem för svält.

Genom titta på 30 personer?

Är du på riktigt nu, för det vore ju hel tokigt göra en slutsats på 30 personer av flera miljoner.

Ja, vi vet att hungriga försöker stjäla maten, men vad vi också vet är att det var allra mest helt vanligt folk som stal mat och för sin överlevnad.
    Och inte som agendan försökte säga för att svälta gaza-borna och att det var hamas som snodde maten.

MEn antar samma gälelr där för dig, räcker en hamas av hunger stjäl mat, så är det alla hamas eller?
    För detta tog de faktiskt reda på att det var inte hamas.

Men frågan är om detta fakta har nått ned i kaninhålet, men kanske dom slutat prata om det och med tanke på det varit tyst om det på mycket länge.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Tow2Mater skrev 2025-10-09 19:57:49 följande:
    Deras vita Nike t-shirts/trojor ser också väldig fina och rena ut.

På trettio personer och dessa ska representera svälten?

Denna gång blir det ovanligt komiskt när man gör ett påstående på så lite folk.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Buff) skrev 2025-10-12 16:00:57 följande:

Kolla vad det stabila geniet trumpanzee la ut på truth social inatt hahahahaha, jag skrattar bokstavligen på mig i brallorna! 
    Gissa vem som fortfarande var president den 6e januari 2021 om inte trumpanzee, INTE Biden. 😂😂😂

INVOKE THE 25th AMENDMENT!!! 

Och en annan mer komisk sak, det är att det är inte lagligt att göra brott än ändå, även om alla utom en var FBI.
    Man får helt enkelt ta ansvar för sina brott.

Sen även har de tjatat om detta då och då länge nu, och de har inte kommit en enda millimeter.

Och det enda dom egentligen kan klaga på är ju brottsprovokation, men även om man provoceras, så får man ÄNDÅ ta ansvar för sina brott.
    Och än mer komik, det är att R gör inget för att ta bort brottsprovokation.
    Det är så man vet att allt som kommer ur deras munnar är bara lögner som är till ingen hjälp för dom.

Och denna är så komisk också, och pga det är ingen Joe alls som har den minsta makt här vid aktuellt datum.
    För det var först efter elektorerna som det är bekräftat att Joe blev president, och detta försökte statskuppen stoppa och genom byta ut elektorerna mot falska elektorer.

Misstänker allt är bara skitsnack för byta narrativ ifrån deras brott.
    Dock ovanligt fascinerande att det finns människor som är så handikappade intellektuellt.

• klyban
    Mentat skrev 2025-10-13 06:58:21 följande:
    Jag följer inte Trumps twittrande men har ju förstått att han svingar vilt mot allt möjligt. Jag ville inte dra förhastade slutsatser så det var därför jag lade märke till att årtalet inte fanns med och undrade. Det låter förstås fullt rimligt att det är stormningen av capitolium han syftar på, vilket spontant kändes som mer nyligen än 2021. Tiden går visst fortare och fortare...
    Så svar nej då :lol:

Och varför kommentera något du inte följer och som att du följde detta? :whoco5: 
    Padirac skrev 2025-10-13 07:55:37 följande:

Tror du att Trump 'tänkte för fort' eller helt enkelt ljög om att Biden kontrollerade FBI och agenter vid stormningen av Capitolium då Trump fortfarande var president?

Som skrivet ovan, det var för att stoppa och möjligen hänga Mike Pence som skulle cerifiera de äkta/verkliga elektorsrösterna som stormningen av Capitolium skedde.

Oops, så tyst det nu blev från mentat, undra vad som hände :lol: 

Detta sker alltid när trumpen gör bort sig, tystnad eller försöker kompartmentalisera ned det till enskilda bokstäver om så krävs för att rädda trumpen.

• klyban
    Mentat skrev 2025-10-13 13:28:56 följande:
    Jag ställde en fråga för att få ett förtydligande. Det betyder inte att jag hyllar Trump. Det är inte heller något skäl att göra en hel hönsgård av en fjäder

Intressant att du kommenterar något du inget vet om, för det var bara trumpen som hade makt av trumpen och Joe över FBI och det var trumpen.

Hur kunde du missa att det handlade om FBI och trumpens försök till statskupp?
    Och att att Joe hade ingen makt över FBI?

Ett mycket gott råd till dig, det är att ta reda på vad du svarar på först annars blir det tokigt som nu.

• klyban
    Tow2Mater skrev 2025-10-13 14:05:26 följande:

Hillary Clinton tackar Trump.

I really commend President Trump and his administration, as well as Arab leaders in the region for making the commitment to the 20-point plan and seeing a path forward for what's often called the day after

Pressure on the Netanyahu government from President Trump appears to have been a critical factor in bringing about this peace deal now.

www.cbsnews.com/news/hillary-clinton-condoleezza-rice-on-trump-israel-hamas-deal-watch-live-today-2025-10-10/

Jaha?
  • klyban
    Tow2Mater skrev 2025-10-13 15:00:24 följande:
    Om du läser trådstarten.

'Varför gillar så många Trump? '
    'Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt' 

Jaha?
    Gillar du att donalds har svårt samröre med pedofili/sex med minderåriga, sexuella övergrepp?

Men frågan är varför såna svåra sexbrott inte är ett problem att gilla?

Försök lite citat på länkarna, vad det är du citerar du vill prata om, och frågeställning.
    För komiskt  nog så "glömmer" du av detta nästa varje gång.

• klyban
    Anonym (Nyheternas fel) skrev 2025-10-13 18:51:32 följande:

Nu har väl Trump ändå varit med och fixat fred i Gaza? Tycker alla fortfarande att han är elakast på jorden? Kan man erkänna att han gjort ett bra jobb?

Rätt tveksamt att trumpen gjort annat än tittat på TV och slängt ut sig onelinsers som det bästa hen kan prestera.

Dock en sak är klar, trumpen gjort mer denna gång än innan, då hen bara var där att ta kredd för att gjort ingenting.

Och detta är första gången det existerar något som ens kan få trumpen att bli omtalad för fredspris.

Allt som står emellan är 1år av fred i gaza, och det låter som en tuff sak att ske.
    Dock tror jag de har slutat ge politiker fredspris och med det svårt mediokra utfall när de gjort.

nattuw skrev 2025-10-13 20:46:33 följande:
    Trumps namn får aldrig förknippas med något positivt för det skulle kunna underminera hatet mot Trump.
    -Gammalt vänsterordspråk

Hur gammalt då?
    Ska vi gissa på typ 16timmar bara? Solig 

Så komiskt när det ska fabuleras så överdrivet.

Anonym (Nyheternas fel) skrev 2025-10-13 20:52:50 följande:
    Såklart! Om världen inte är svartvit med goda och onda likt en Astrid Lindgren-saga, så blir världen svår att hantera för vänsterröstarna.

Dock i högern så berättar de att de aldrig haft fel, och det är där alla fel börjar :lol: 

Det är faktiskt rätt fascinerande att det finns de som inbillar sig de alltid har rätt.
    För just dessa är de som har fel oftast.

nattuw skrev 2025-10-13 21:08:14 följande:
    Det finns de som håller med dig. GP; 2025-01-12; Adam Cwejman: Trump förtjänar Nobels fredspris mer än Obama:

"Någon som har gjort sig mer förtjänt av Nobels fredspris än Barack Obama är den sittande presidenten Donald Trump. Inte för att han är särskilt behaglig att lyssna till. Hans associativa och skrytsamma sätt att tala går många på nerverna. Men när det kommer till nettoresultat i handlingar så är han som amerikansk president på 2000-talet oöverträffad.

Obama kunde snacka men fick inte mycket gjort. Trump kan inte tala men får faktiskt något gjort."

www.gp.se/ledare/trump-fortjanar-nobels-fredspris-mer-an-obama.5928880f-a0a5-4ae9-b69f-0fa10319dcd7

En intressant och läsvärd ledare som nog inte uppskattas av de som hyser ett patologiskt hat mot Trump och/eller det Republikanska partiet i USA.

Kanske kommer Trump, när det gått några år, att i USA bli sedd som en av de bättre presidenterna. Det bör åtminstone finnas goda möjligheter om han lyckas neutralisera mellanösternfrågan och skrämma de europeiska NATO-länderna till att bli så militärt starka att den europeiska delen av NATO kan neutralisera Ryssland även utan amerikansk hjälp.

Detta med Obama älskar jag och när ni berättar trumpen är lika kass som Obama och därmed ska ha fredspris.

Och två, vem säger så konstiga saker och inte förstår att det inte funkar?

En sak är dock säker, inget med Obama hjälper trumpen här :lol::lol::lol::lol:

• klyban
    Anonym (Nyheternas fel) skrev 2025-10-14 21:54:42 följande:
    Du är väl en av dessa?

Massor av ämnen jag inte berör ens, och de få ggr jag får fakta fel, så ber jag om ursäkt för detta.

Och detta är också människor som försöker säga trumpen aldrig ljugit, och att allt som D gör är fel, och allt som är gör är rätt.

Nu har du perspektivet, men antar du kommer välja ignorera denna punkt att vi har en höger som inbillar sig alltid ha rätt, även när det är helt fel.

Men du är välkommen att sakligt och med fakta påvisa att jag har fel i något, en sak om jag hade haft denna högerns sätt.
    Så hade ni kunnat hitta massvis med fel, men eftersom jag är selektiv och mest tar det värsta av lögnerna, så försöker du inbilla dig jag alltid har rätt.

Men de tär sant att de ämnen jag går in i ofta handlar om att ha rätt.
    Dock med saklighet och fakta, har du testat detta och i detta sammanhang?

Lycka till, förväntar mig en lång tystnad i din svårt svårt mediokra projicering.

• klyban
    Anonym (Röstar på partiet) skrev 2025-10-15 13:22:55 följande:
    Någon lever i fablernas värld

(och uppvisar något märkligt behov av att ljuga om sig själv, och försöka inbilla  andra, att den är  ugglan Jakob...)

Lycka till att påvisa nått annat Solig

Som du såg så saknades detta nu, kanske nästa inlägg kommer detta? :no:

Svar på tråden Varför gillar så många Trump?