• Anonym (Kränkt)

Min mans brors fru tror inte att min man är pappa

Min mans bror och fru var på middag hos oss igår. 

Vårt barn är 3 år och jag träffade min man ca 10 månader innan vårt barn kom. Jag blev med andra ord gravid vid första ägglossningen. Min mans brors syster håller fortfarande på och tvivlar på om min man verkligen är pappa till barnet?. 

Om jag inte kunde varit gravid redan när jag träffa honom och allt möjligt? jag hade inte legat med någon innan honom på 6 månader? 

Hon saknar totalt spärrar utan frågar detta igen. Vårt barn är så lik min man, både till utseendet och till sättet. Vi har aldrig gjort ett faderskapstest. Kan inte se någon poäng med det heller förutom att trycka upp det i ansiktet mot den där hemska människan så man slipper höra detta. 

Men är folk helt sjuka i huvudet? Min man har inga pengar, det är jag ska har mest sparpengar och högst lön så hon kan inte säga att jag hittat på att barnet är hans för att få tillgång till hans pengar eller något? 

Vad ska jag göra? 

• Svar på tråden Min mans brors fru tror inte att min man är pappa
  • Anonym
    Anonym (h) skrev 2024-11-10 22:12:30 följande:
    Nä, och varför du och din man vill umgås med henne är också ganska obegripligt i mina öron. Man bjuder inte hem någon som beter sig illa på middagar.
    Håller med
    Glesa ut parmiddagarna 
    Bröderna kan umgås ändå. 
  • Anonym (Tenzin)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-11-10 21:25:37 följande:
    Så du tror TS varit otrogen men hon kommer inte ihåg det?
    Som sagt. Riktigt blöta kvällar kan förträngas....
    Visst kan man tycka att det är över gränsen att behöva ta ett faderskapstest för att få tyst på en viss person, men udda situationer kräver udda lösningar ibland och kan de visa ett faderskapstest som bevis tappar ju svägerskan både ansikte och trovärdighet och det vore väl rätt åt henne, inte sant?
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Kränkt) skrev 2024-11-10 20:58:39 följande:

Om jag inte kunde varit gravid redan när jag träffa honom och allt möjligt? 

Bortsett från att hon verkar totalt knäpp rent allmänt verkar hon ju dessutom sakna grundläggande kunskaper om hur lång en graviditet är, om ni träffades 10 månader innan barnet föddes och hon tror att du redan var gravid då 😆😂
  • Anonym (Hm)
    Anonym (h) skrev 2024-11-10 22:12:30 följande:
    Nä, och varför du och din man vill umgås med henne är också ganska obegripligt i mina öron. Man bjuder inte hem någon som beter sig illa på middagar.
    Håller med, bjud inte hem dom
  • Anonym (L)

Men skit i dom, skratta åt dom och bjud inte hem dom. Men först, skäll ut henne. 

• Anonym (Svar på tal)

Ta fram en kalender och mansplaina henne ordentligt så hon känner sig lika dum som det spån hon är! Sedan kräver du att hon ber om ursäkt, annars behöver hon aldrig mer sätta sin fot hos er!

• Martins07

DNA test helt enkelt. Så svårt är inte. 
    Det spelar ingen roll om man är lik till någon annan. 
    Om jag visar dig folk som liknar som tvillingar och förklarar att de inte känner varandra, de är inte heller från samma land du kommer inte tro dina ögon.

• Maac

Nämen du säger väl till henne ordentligt? 

"Jag fattar inte varför du vill tjata om detta. Han är pappan, jag vet väl vem jag har legat med"

Fortsätter hon så säger du "ärligt talat, det här är löjligt, sitta här och anklaga mig för att ljuga. Det är obekvämt och igen uppskattar det"

• Anonym (Kränkt)
    Maac skrev 2024-11-10 23:50:11 följande:

Nämen du säger väl till henne ordentligt? 

"Jag fattar inte varför du vill tjata om detta. Han är pappan, jag vet väl vem jag har legat med"

Fortsätter hon så säger du "ärligt talat, det här är löjligt, sitta här och anklaga mig för att ljuga. Det är obekvämt och igen uppskattar det"

Har lust att säga till henne att man dömer andra efter sig själv. Att bara för att hon verkar legat med massor samtidigt som hon var tillsammans med sin man så betyder det inte att alla andra gör likadant men att dom kanske borde göra ett faderskapstest på sina ungar?. 
  • Anonym (Gränslöst)

Du behöver inte bevisa något för dem. Du har sagt hur det ligger till och det räcker, att de fortsätter ta upp samma sak om och om igen är gränslöst beteende. 

Svar på tråden Min mans brors fru tror inte att min man är pappa