• Anonym (Kränkt)

Min mans brors fru tror inte att min man är pappa

Min mans bror och fru var på middag hos oss igår. 

Vårt barn är 3 år och jag träffade min man ca 10 månader innan vårt barn kom. Jag blev med andra ord gravid vid första ägglossningen. Min mans brors syster håller fortfarande på och tvivlar på om min man verkligen är pappa till barnet?. 

Om jag inte kunde varit gravid redan när jag träffa honom och allt möjligt? jag hade inte legat med någon innan honom på 6 månader? 

Hon saknar totalt spärrar utan frågar detta igen. Vårt barn är så lik min man, både till utseendet och till sättet. Vi har aldrig gjort ett faderskapstest. Kan inte se någon poäng med det heller förutom att trycka upp det i ansiktet mot den där hemska människan så man slipper höra detta. 

Men är folk helt sjuka i huvudet? Min man har inga pengar, det är jag ska har mest sparpengar och högst lön så hon kan inte säga att jag hittat på att barnet är hans för att få tillgång till hans pengar eller något? 

Vad ska jag göra? 

• Svar på tråden Min mans brors fru tror inte att min man är pappa
  • Maac
    Anonym (Tenzin) skrev 2024-11-11 02:14:59 följande:
    Oj. Var det ditt tunga artilleri? Du måtte ha fått många kalsongryck som ung....
    Javisst, älskar kalsongryck 😁

Det är väl precis lagom repliker. Man behöver inte mer om man bara är lugn och sansad. Det är oändligt mycket bättre än att inte säga nåt alls, och definitivt bättre än att ställa till med en scen. 

Och att sluta bjuda hem utan att förklara varför, då har man ju inte stått upp för sig själv, så det tycker jag är ett dåligt alternativ.
  • Anonym (Varför)

Man undrar ju hur hon tänker. Vill hon sätta tvivel mellan dig och din man. Verkar hon svartsjuk/avundsjuk mot dig eller är det enbart detta hon håller på med?

• Anonym (Kränkt)
    Anonym (Varför) skrev 2024-11-12 00:51:44 följande:

Man undrar ju hur hon tänker. Vill hon sätta tvivel mellan dig och din man. Verkar hon svartsjuk/avundsjuk mot dig eller är det enbart detta hon håller på med?

Det i många i min killes familj som inte tål henne. Min kille har även svårt att bjuda in som bror utan att även bjuda in henne. Min kille vill inte heller att det ska bli bråk, inte första gången hon beter sig konstigt på familjetillställningar 
  • Anonym (Tvillingmorsan)

Som flera redan har frågat, måste ni umgås med henne? Bröderna kan väl träffas ändå. 

Jag hade sagt ifrån redan första gången. Hon låter totalt gränslös. Skit i henne och bjud inte hem henne mer. Tänk också på er son. Han börjar förstå vad som sägs! 

• Anonym (Kränkt)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-11-12 04:10:36 följande:

Som flera redan har frågat, måste ni umgås med henne? Bröderna kan väl träffas ändå. 

Jag hade sagt ifrån redan första gången. Hon låter totalt gränslös. Skit i henne och bjud inte hem henne mer. Tänk också på er son. Han börjar förstå vad som sägs! 

Min kille har svårt att bjuda in sin bror utan att han för ta med sin fru. Och min kille vill att jag ska lära känna hans bror. 
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (Kränkt) skrev 2024-11-12 04:17:34 följande:
    Min kille har svårt att bjuda in sin bror utan att han för ta med sin fru. Och min kille vill att jag ska lära känna hans bror. 
    Föreslå att ni träffas på andra sätt, utan frun. T ex fika på stan.

Du måste själv sätta gränser om inte bröderna gör det. Du och ert barn ska inte behöva umgås med en så gränslös människa. 
  • Agda90
    Din kille har jag lärt känna i din tråd - han är en stor jäkla mes!
    Din svägerska är en häxa och din svåger en toffel.

Vare sig din kille eller svåger säger ifrån när svägerskan beter sig som en häxa. Jag hade inte fixat att låta dessa människor bete sig så mot mig om jag vore du. 
    Jag hade skällt ut hela högen efter noter.
  • Anonym (Varför)
    Anonym (Kränkt) skrev 2024-11-12 04:10:19 följande:
    Det i många i min killes familj som inte tål henne. Min kille har även svårt att bjuda in som bror utan att även bjuda in henne. Min kille vill inte heller att det ska bli bråk, inte första gången hon beter sig konstigt på familjetillställningar 
    Du måste säga ifrån. Gör det högt och tydligt så hon fattar. Du kan också lägga till att, om hon inte fattar så behöver hon inte medverka vid framtida familjesammankomster. Strunta i om det blir bråk. Ni måste ju markera. 
  • Anonym (Svar på tal)
    Anonym (Kränkt) skrev 2024-11-12 04:10:19 följande:
    Säg åt honom att det är enda alternativet. Hon är inte välkommen hem till er förrän hon har bett ordentligt om ursäkt! Däremot kan hans bror komma över, finns inget hinder för att ni två ska lära känna varandra.
  • Anonym (h)
    Brodern borde fatta varför det inte funkar så bra att bjuda med en gränslös människa?
Svar på tråden Min mans brors fru tror inte att min man är pappa