• hasseldorf

Spjälsängsmadrass från IKEA?

Hej!

Är det någon som har tips på vilken madrass man skall köpa till spjälsängen? Vi tänkte köpa Gulliver spjälsäng. Ikea har dels en vanlig resårmadrass som är slät på bägge sidor och dels skumgummimadrasser där ena sidan är "bubblig" för att det skall bli svalare för bebisen. Båda kostar lika mycket men jag vet inte vad som kan tänkas vara bäst.

Tänkte komplettera med en bäddmadrass ovanpå oavsett vilken det blir. Någon som har tips/erfarenheter?

• Svar på tråden Spjälsängsmadrass från IKEA?
  • Lalalong

hasseldorf
    Kan tänka mig att om man har resårmadrass kan man behöva något lite mindre att bädda kring... men det behöver jag nog inte till min skumgummimadrass... den är ju inte så jätte tjock. Och jag tänkte lägga plastad frottee under lakanet så att madrassen inte blir helt nerkissad... så njäe... struntar nog i det då. Tror det räcker med madrassen

Mupp
    Om du menar plastad frotte så finns det på IKEA ja!

• Lalalong

Prego75
    Ja, jag ställde mig den frågan också... men om det finns någon jätte bra poäng med att ha bädmadrass ovanpå skumgummimadrassen så är jag såklart öppen för det. Än så länge så får det räcka med madrassen för vår del i alla fall.

• Lalalong

Maliiin
    Resårmadrassen kostar 395 kr och skumgummimadrassen kostar 139 kronor såg jag nu på IKEA.se
    men TS skrev ju att de kostade lika mycket... Så jag har kanske missuppfattat vilka madrasser det handlar om.. *typiskt mig* Fundersam

• Prego75

Den för 139 är den jättetunna tror jag... inget jag skulle satsa på.
    Den bubbliga heter Sultan Forsen och kostar 359 kr

Resårmadrassen heter Sultan Drömma och kostar 395 kr.

• Prego75

Ser att det finns flera bubbliga... men det borde ju vara den för 359 som TS funderar på eftersom den ligger närmast i pris...

• Lalalong

Prego
    Fast forsen finns inte i de måtten (inte på hemsidan i alla fall)... men kanske "Sussa"... den finns i spjälsängsmått och kostar 269 kr?

Hm... vilken madrass av alla dess är det vi har köpt egentligen? *s*... en bubblig skumgummimadrass är det i alla fall men mycket mer än så minns jag inte

• Prego75

Hahaha.... ja det är inte lätt att hålla reda på allt!

• Havsanemon

Vi resonerade som så när vi köpte madrass OCH en bäddmadrass til vår son att hur skönt är det för oss att ligga i en säng utan bäddmadrass? Inte alls, därför tyckte vi självklart att vår bäbis ska ha det skönaste också! Det har varit superbra att ha den eftersom den är enklare att tvätta tex om det kommer kräks eller dylikt på den.
    Han sover som en prins!

• hasseldorf

Prego75 ja det är den för 359 som jag funderade på

Resår känns lite lyxigare som du skriver, inte för att bebisen kanske bryr sig. Men som med mycket annat är det ju vi som föräldrar som bryr oss mest...

• hasseldorf

Havsanemon: är så vi tänkte också! Vad har ni för typ av madrass i botten?

Svar på tråden Spjälsängsmadrass från IKEA?