• Swn

BF Augusti 2025

Hej!
    Startar en tråd för oss som har BF i augusti 2025. Så spännande resa detta ska bli!

man får gärna berätta lite om sig själva och när man är beräknad. Här kan vi dela med oss av erfarenheter och dela resan som vi är på med varandra. 

Lycka till alla! 

• Svar på tråden BF Augusti 2025
  • Anonym (Osäker än)

Hej! 

Jag HOPPAS jag är gravid med barn nummer 3 just nu. Isf blir BF runt 26e Augusti.

Jag har i fleeeera månader trott jag ska vara gravid, tagit negativa test. har då haft super ömma bröst. Alltså dem gör ont! Men så har mensen kommit.

Förra månaden var min mens 19e November. Vi har haft samlag innan ÄL, på ÄL och efter ÄL denna gång. Och mina bröst gör inte ont denna månad? Och har inte fått min mens än!

Tror möjligtvis jag känner av symptom, men har också haft Mykoplasma i en månad så kroppen är lite ur fokus 😅 Men har tagit 1 testa tidigt clearblue på bim dagen. Men de blev negativt.

Så känner mig väldigt osäker om jag är gravid eller inte. Väntar just nu och hoppas verkligen för vi vill verkligen ha ett tredje och antagligen sista barn. Men vågar inte riktigt ta test igen. Någon som har erfarenhet runt clearblues testa tidigt? Har 1 kvar hemma. Är ju på bim+2 nu. Jag "känner" mig gravid. men vet inte 🥺

• MammatillMatti
    Anonym (Osäker än) skrev 2024-12-21 21:04:02 följande:

Hej! 

Jag HOPPAS jag är gravid med barn nummer 3 just nu. Isf blir BF runt 26e Augusti.

Jag har i fleeeera månader trott jag ska vara gravid, tagit negativa test. har då haft super ömma bröst. Alltså dem gör ont! Men så har mensen kommit.

Förra månaden var min mens 19e November. Vi har haft samlag innan ÄL, på ÄL och efter ÄL denna gång. Och mina bröst gör inte ont denna månad? Och har inte fått min mens än!

Tror möjligtvis jag känner av symptom, men har också haft Mykoplasma i en månad så kroppen är lite ur fokus 😅 Men har tagit 1 testa tidigt clearblue på bim dagen. Men de blev negativt.

Så känner mig väldigt osäker om jag är gravid eller inte. Väntar just nu och hoppas verkligen för vi vill verkligen ha ett tredje och antagligen sista barn. Men vågar inte riktigt ta test igen. Någon som har erfarenhet runt clearblues testa tidigt? Har 1 kvar hemma. Är ju på bim+2 nu. Jag "känner" mig gravid. men vet inte 🥺

Tyvärr så tror jag det är negativt för din del. Av anledning att det blev negativt med testa tidigt test på bim. Förutsatt att du inte är en av de som testar positivt sent, men de flesta testar positivt på bim med vanligt graviditetstest (behövs ej testa tidigt). Låter som att mensen strular ❤️
  • Lina98

Hur går det för er alla? Vad har ni för symtom?
    Gick in i vecka 7 i onsdags och efter det har illamåendet verkligen tagit fart! Annars har jag fortsatt ömma bröst, känslosam, högre puls än vanligt, svullen mage och lite molvärk till och från. 

• uddan99
    Lina98 skrev 2024-12-22 11:54:18 följande:

Gick in i vecka 7 i onsdags och efter det har illamåendet verkligen tagit fart! Annars har jag fortsatt ömma bröst, känslosam, högre puls än vanligt, svullen mage och lite molvärk till och från. 

Jag gick in i vecka 6 igår och har typ samma symtom som veckan innan dvs kissar ofta, molvärk i livmoder och rygg, sömnlöshet, illamående. Har även fått nästäppa och mycket mer flygningar. Upplever dock att symtomen, i alla fall illamåendet, pendlar ganska mycket från dag till dag. Det gör mig såklart orolig för att något skulle vara fel men försöker att inte oroa mig så mycket 😊 

• Anonym (Nummer 3)

Jag gick också in i vecka 7 i onsdags och mitt illamående har verkligen tilltagit de senaste dagarna. Imorgon har jag inskrivningssamtal med barnmorskan, ska fråga om tabletter för illamåendet. Inte behövt det i mina tidigare graviditeter men denna gången är det värre (vad jag minns iaf 😅). I övrigt har jag ömma bröst, andfådd och yrslig. 
  • Anonym (Smålandsmamman)

Jag går in i v.8 på måndag och sen jag gick in i vecka 7 har mitt illamående blivit värre, inte så jag kräks men mår illa och känner mig äcklad mest hela tiden. Onda bröst, andfådd, trött och vill helst inte att sambon är för nära haha?har Vart såhär i mina tidigare graviditeter så vi är vanaFlört har fått kallelse till kub 4/2 
  • Anonym (Saltakatten)

Inte kul för er som mår illa och kräks, måste vara jobbigt. Hoppas ni blir hjälpta av medicin.

Jag drömmer då så himla mkt nu, helknasiga drömmar 🙈 Ibland värsta mardrömmarna. Det minns jag att jag gjorde mina andra graviditeter också. Annars mår jag bra, vansinnigt trött de flesta dagar. 

• Anonym (Nr3)

Gick in i vecka 9 igår, illamående dygnet runt. Lergigan comp hjälper knappt, kräks inte alls mycket dock. Trött som tusan och brösten gör så ont😅 I övrigt lite deppig till och ifrån och känslorna går verkligen upp och ner. 
  • Anonym (X)

Hej, 
    Jag har precis varit gravid, men förlorade dottern efter halva graviditeten. den 30 augusti  slutade hennes hjärta att slå och 31 kom hon ut. 
    Nu är jag gravid och har bf 30 aug 2025 🥹 Det känns som menat, men vad vet jag.   Håller iaf tummarna för att allt ska gå vägen denna gång. Har bokat tid för tidigt ul efter nyår. 

om allt går vägen ska det bli spännande att få följa alla andras resa. lycka till! 

• MammatillMatti

Jag mår fortsatt bra! Lite växtvärk i mage & bröst, behöver kissa på natten och lite extra känslig någon dag här och där. Inget illamående

Svar på tråden BF Augusti 2025