• Swn

BF Augusti 2025

Hej!
    Startar en tråd för oss som har BF i augusti 2025. Så spännande resa detta ska bli!

man får gärna berätta lite om sig själva och när man är beräknad. Här kan vi dela med oss av erfarenheter och dela resan som vi är på med varandra. 

Lycka till alla! 

• Svar på tråden BF Augusti 2025
  • Anonym (Mammatill2)

Går in i v.8 imorgon och mår illa nästan konstant Nu, kräks inte så är väl tur de men mår pyton, väldigt ömma bröst till och från. sen är man trött och ett svajande humör😅 mår illa direkt jag tänker på mat så blir lite otrolig nu inför all julmat😅

• Anonym (Mammatill2)
    Anonym (Mammatill2) skrev 2024-12-23 11:11:55 följande:

Går in i v.9 imorgon och mår illa nästan konstant Nu, kräks inte så är väl tur de men mår pyton, väldigt ömma bröst till och från. sen är man trött och ett svajande humör😅 mår illa direkt jag tänker på mat så blir lite otrolig nu inför all julmat😅

• Anonym (Ella-bella)

Vecka 6 (5+4) idag och molvärken i magen har försvunnit sen ca en vecka tillbaka. Däremot börjar illamåendet smyga sig på främst på förmiddagarna, tack och lov väldigt lindrigt än så länge 🙏🏼 i övrigt sjukt trött och lättirriterad 😅

• blomma79

Gravid med mitt fjärde barn , 4 missfall i rad har vi haft så vet inte om det kommer att gå vägen ,fick ett tidigt ultraljud som jag skulle få göra i början på januari för att se om det finns hjärtslag . Är 45 år 

• Anonym (Bella)
    Anonym (Bella) skrev 2024-12-05 22:18:04 följande:

Jag har också plussat nyligen, är i vecka 5 (v4 +4). 
    Är 35 år och blir vårt första barn. Var pågång att påbörja ivf-utredning när det plötsligt tog sig (med hjälp av letrozol). Är så glad, pirrig, orolig och nervös på samma gång. Har en känsla av typ träningsvärk i magen och lite ömma bröst. För 2 veckor sen mådde jag lite småilla men det har försvunnit..

För oss gick det inte denna gång :( Väldigt tufft även om det verkar vanligt. 
  • Swn

Vi fick se hjärtat slå i förgår 23/12 då var jag i 7+6 men 2 timmar senare fick jag missfall. Lycka till ni som är kvar, önskar er allt gott. 

• MammatillMatti

Hur går det för er andra? Känns som att det är många missfall i tråden just nu och det skapar lite oro här hehe

• Anonym (Saltakatten)

Beklagar missfallen 💔 Fruktansvärt, vet tyvärr själv hur det är. Ta hand om er och lycka till.

Här har nyheten om att vi väntar smått fått komma ut till närmsta familjen, vi hade ju tänkt vänta ett tag till med att berätta men samtidigt vill vi våga hoppas och tro på att det går bra. Våra barn är helt överlyckliga, dom är så himla taggade på lillsyskon 🥰 

Men den här julen asså, sååå trött av allt 😴 Sovit så snabbt jag fått chansen, haha.

• Morsblommor

Beklagar missfallet för er som fått detHjärta

Jag kommer hamna i vecka 10 på lördag, just nu har jag illamående och mensvärk som kommer och går. 
    Vi berättade för familjerna igår så hoppas verkligen det går hela vägen. har inte varit på någon ultraljud ännu men man får lita sig på sina symtom om allting är okej Hjärta

• Anonym (E)

Jag är i vecka 7 och  bör vara beräknad för 10-12 augusti. 
    Första symptomen var ont i bröstet, mycket saliv i munen och jag var lite snurrig i huvudet under vecka 4-5. Tröttheten var också enormt.  
    Från vecka 6 ont i bröstet och bröstvårtor är enormt och dom är hårda som stenar. Jag vaknar av on på natten. Att sova i behå gör mindre ont vid rörelse. 

Jag hoppas barra att bröstet kommer inte växa mer än en storlek 😭

Svar på tråden BF Augusti 2025