• Swn

BF Augusti 2025

Hej!
    Startar en tråd för oss som har BF i augusti 2025. Så spännande resa detta ska bli!

man får gärna berätta lite om sig själva och när man är beräknad. Här kan vi dela med oss av erfarenheter och dela resan som vi är på med varandra. 

Lycka till alla! 

• Svar på tråden BF Augusti 2025
  • Morsblommor

Svar till Lina98.

Min illamående gick också över mellan 8-9 men kom tillbaka igen v 10 sökte så mycket för blev så orolig och läste att det var normalt.

• Anonym (Mammatill2)
    Morsblommor skrev 2025-01-08 23:32:52 följande:

När tänker ni är lagom och berätta för sin arbetsgivare om detta? 

Jag berättade igår (v10+1) 
    hade tänkt att vänta tills efter ul men vi jobbar med starka medel som jag inte får hantera så jag valde att berätta nu
    och för att underlätta för företaget och ha mer förståelse ifall jag är borta eller om de händer något. ( jobbar på ett familjeföretag där vi endast är en handfull personer) 
  • Anonym (Saltakatten)

Jag kommer berätta nån gång i slutet på februari (om jag kan dölja magen så länge 🙈) Då har vi gjort KUB, ultraljud och börjat närma oss halvtid. Kommer inte berätta förrän KUB och ultraljudet är gjort iaf. Arbetsplatsen brukar börja planera sommarens ledigheter i jan/feb så får se om jag behöver säga något tidigare? Tänker att jag vill plocka ut semester några veckor innan jag är beräknad och vila upp mig 😅

• Rdlsgdl9922

Hejhej,

Jag hoppar även in här, känner igen mig mer här än i septembertråden haha då jag har bf 2 september enlig appar och är då idag v. 7 Skrattande

26 år, har en dotter född i november 22 och inskrivning 28 januari. Ska försöka få till ett tidigt ultraljud oxå men det var antingen 21 januari men hon var osäker om hon skulle boka tiden för mig då för jag är i 7+6 då och dom gör inte förrän v. 8.... 

• Anonym (SK)

Jag kommer vänta så länge som möjligt (men fortfarande enligt reglerna som är 2 el 3 mån för BF tror jag). Är just nu konsult och kommer att få ett erbjudande om fast anställning runt april och vill inte att detta ska påverka det även om jag inte tror min chef skulle ändra sig pga detta. En anställning skulle innebära 10k upp i lön och bättre förmåner vid föräldraledigt så det vore ju drömmen..
  • Meddelande borttaget
  • Emjol

Jag tänkte göra det efter KUB/första ultraljudet vilket jag även gjorde med första barnet. Glad
    Övriga kollegor fick veta efter RUL senast men troligen kommer magen växa fortare denna gång så får se när dom får veta det.
  • Anonym01082121

Denna gången kommer jag vänta tills slutet på mars/ början på april. Men det är för att min provanställning går över till tillsvidareanställning då. Är dock i v21 då så känns svårt att dölja det så länge. Men det är för att jag är på en arbetsplats nu som är hemsk och det förvånar mig ej om de avslutar min provanställning pga graviditet. Mitt förra jobb berättade jag efter kub.
  • Ananans

Hej allihopa! 

Jag går fortfarande och tvekar på om jag ens är gravid. Har så få symptom fortfarande och har 1 vecka och 4 dagar kvar till mitt besök hos barnmorskan. Därefter ska vi boka KUB.. så det är fortfarande länge tills man får se om det faktiskt är nåt där!  Så svårt att vänta! 

Hur har ni andra det? Har ni gjort ultraljud redan?

Svar på tråden BF Augusti 2025