• Swn

BF Augusti 2025

Hej!
    Startar en tråd för oss som har BF i augusti 2025. Så spännande resa detta ska bli!

man får gärna berätta lite om sig själva och när man är beräknad. Här kan vi dela med oss av erfarenheter och dela resan som vi är på med varandra. 

Lycka till alla! 

• Svar på tråden BF Augusti 2025
  • Anonym (Saltakatten)
    längtar2017 skrev 2024-12-30 10:41:15 följande:

Hej igen

den Lilla stannade tyvärr inte hos oss denna gången, började blöda lite den 22 dec och de fortsatte på samma sätt fram till torsdag och på natten mellan torsdag- fredag började de göra ont och under fredagen kom förhoppningsvis allt ut

är så ledsen Gråter ville så gärna få ett litet syskon till min son

Beklagar 😔 
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Gravidmednummer3) skrev 2024-12-29 11:56:31 följande:

Hej!

Plussade 22/12 och är gravid med tredje barnet. Har två döttrar med min sambo sen tidigare på 4 och snart 2 år. Är själv född 91, så 33 år gammal.
    Är idag enligt beräkning i v 5+2 och har bf 28 augusti 2025. Jag har planerat att berätta för min sambo på nyårsafton! Tänkte göra något roligt i form av liten ?nyårspresent? att slå in en julkula. Jag köpte två julkulor här om dagen på mellandagsrean och i smyg köpte jag en extra till vår förhoppningsvis tredje skatt nästa jul. Någon som har något mer förslag på present/hur jag kan överraska honom? 

Är det förresten någon som gjort en ?hemlig? grupp på fb ännu? Som man kan skriva till privat att den kan bjuda in. 

kul att det verkar vara flera härinne som är gravida med tredje barnet? Tänkte att det inte var så vanligt.

Grattis till er allihopa! 

Stort grattis 😍 Jag väntar också tredje barnet, men mina två är äldre, så detta är en sladdis 🙈

Strongt att kunna hålla dig från att berätta för sambon 😄
  • Haringenfantasinuheller

Hej. Hoppas att det är okej att jag hoppar in här för att ställa lite frågor. Är det någon här som haft oregelbunden mens och som inte är så säker på datum?
    Jag tog ut min spiral i augusti, hade en liten blödning då och sen hade jag en jätteblödning från 24okt till 12nov! Tror att mensen kommer runt (löning) sen hade jag en blödning på 4 dagar den 2 december. Jag antar att jag räknar 2 december men vill mest höra om någon varit med om något liknande. Har känt av symtom länge och valde att göra ett test 23dec och hann knappt kissa på stickan innan det var positivt.

• MammatillMatti
    Haringenfantasinuheller skrev 2024-12-31 14:02:39 följande:

Hej. Hoppas att det är okej att jag hoppar in här för att ställa lite frågor. Är det någon här som haft oregelbunden mens och som inte är så säker på datum?
    Jag tog ut min spiral i augusti, hade en liten blödning då och sen hade jag en jätteblödning från 24okt till 12nov! Tror att mensen kommer runt (löning) sen hade jag en blödning på 4 dagar den 2 december. Jag antar att jag räknar 2 december men vill mest höra om någon varit med om något liknande. Har känt av symtom länge och valde att göra ett test 23dec och hann knappt kissa på stickan innan det var positivt.

Jag skulle räkna på 2 december, kroppen kommer igång olika fort efter preventivmedel 😊
  • Anonym (Rädd)

Ja, då gick det åt heövete denna gången med. Hade som jag skrivit tidigare ett missfall i slutet av oktober, är i samma vecka nu som när det hände.

Vaknade imorse med blod i toaletten och tre små koagel på pappret. Åkte in till akuten (jobbar själv inom vården så fullt medveten om att inte är ett akut ärende osv men vill inte behöva gå som sist i två veckor och slitas mellan hopp och förtvivlan).

Som förväntat så valde de att inte skicka mig vidare till läkare trots välgrundade argument från min sida (bla fick jag tranexamsyra utskrivet sist när fostret fortfarande levde och den blödningen startade som läkaren sedan sa att jag skulle ta i nästa graviditet med om jag började blöda). Argumenterade då för att jag behöver veta om fostret lever eller ej för att kunna börja den behandlingen. 

Fick bara tvärnej, ring till gynmottagningen imorgon. De tog blodprov för hcg och en sticka som såklart vart positiv. Hcg inom referens för antagen veckan men det säger ju inget. Så nu sitter jag här helt handlingsförlamad och så så besviken och ledsen. . . . Legat i sängen hela dagen och bara grubblat, ältat och varit ledsen.

• Anonym (Önskanomnr6)

Hej. Hoppar in här,  plussade 20 dec, på dpo +11. Är i v.4+5. Fyller 36 nästa sommar och om detta går vägen blir det 6e barnet. 

Är beräknad till 4e september.  Men då jag alltid får gravid diabetes som behandlas med både insulin, trombyl och metformin så brukar jag bli igångsatt i v.37+0 (de 3 senaste graviditeterna iallafall)så då kommer det att bli i augusti någon gång. 

Har glukos belastning bokad imorgon,  mvc nästa onsdag och tidigt VUL nästa fredag. 

• MammatillMatti

Någon mer som är konstant hungrig? Vecka 8+6 idag, kom väl för någon vecka sen. En extra frukt räcker verkligen inte haha! 

• Sille88
    MammatillMatti skrev 2025-01-02 11:36:25 följande:

Någon mer som är konstant hungrig? Vecka 8+6 idag, kom väl för någon vecka sen. En extra frukt räcker verkligen inte haha! 

Jag har förlorat min apetit helt och må mest illa. Så nej, inte än haha. Och, om jag äter ett stort måltid må jag sååååå dåligt i flera timmer efter. Blir uppblåst och sjukt obekväm överlag. 

• Sille88

Är nu i v 7+4 och har haft två scan som ser bra ut an så länge. Dock är jag fundersam för denna graviditet är resultatet av en väldigt tidig ägglösning. Måste ha varit dag 7 eller 8 vilket inte ens känns möjligt. Någon annan som har erfarenhet av detta?

Lärde mig idag att inte borsta tungan då det satte igång kräkningar. Hade hört att det kunde hända men vart ändå förvånad haha

Hur må ni andra?

• ellifant14

Hej Hej!
    Jag är i v 6 (5+4), första gången jag är gravid så har verkligen noll koll 😅. Jag är inte illamående över huvud taget, är dock pisstrött hela tiden och har jätteont i brösten. Men borde jag inte vara mer illamående? Hur vet man ens om den lilla kotten är kvar och mår bra? 

Svar på tråden BF Augusti 2025